xload/perfmeter/top til multiprocessor mas~
Fra : Ian Rasmussen

Dato : 07-03-01 11:40

Hej,

Findes der et anbefalelses-vaerdigt X-tool til at vise mig load og helst
ogsaa lidt proces-information paa en maskine med to processorer; altsaa
fordelt paa de to prossesorer ?

mvh

Ian

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 07-03-01 12:24

On Wed, 07 Mar 2001 10:39:33 GMT,
Ian Rasmussen <ianr@wm.estec.esa.nl> wrote:

>Findes der et anbefalelses-vaerdigt X-tool til at vise mig load og helst
>ogsaa lidt proces-information paa en maskine med to processorer; altsaa
>fordelt paa de to prossesorer ?

Jeg bruger wmmmon, der viser load, og belastning af de to cpuer.

--
Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
Frimestervej 42 1.tv http://www.image.dk/~abr

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-03-01 13:15

Anders Bo Rasmussen skrev:

> Jeg bruger wmmmon, der viser load, og belastning af de to cpuer.

Der er osse wmSMPmon¹. Den sluges fint af kappdock hvis man kører KDE.

// Klaus

¹) Snapshot og URL findes på
<http://www.bensinclair.com/dockapp/showstyle.php3?show=name#wmSMPmon>

Fra : wojci

Dato : 07-03-01 19:17

In article <3AA62F41.53911BF0@wm.estec.esa.nl>, "Ian Rasmussen"
<ianr@wm.estec.esa.nl> wrote:

> [...]
>
> Findes der et anbefalelses-vaerdigt X-tool til at vise mig load og helst
> ogsaa lidt proces-information paa en maskine med to processorer; altsaa

ktop / gtop kan også bruges til at vise load/processer.

GKrellM kan vise flere cpu'er men viser kun load.

Hvorfor ikke bare bruge top ?
--

/wojci

wojci at wojci dot dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-03-01 21:22

wojci skrev:

> ktop / gtop kan også bruges til at vise load/processer.

Var ktop ikke en KDE1-ting? Jeg synes ikke jeg kan finde den på KDE2.

// Klaus

Fra : Preben Traerup

Dato : 08-03-01 10:36

wojci wrote:

> ktop / gtop kan også bruges til at vise load/processer.
>
> GKrellM kan vise flere cpu'er men viser kun load.
>
> Hvorfor ikke bare bruge top ?

bare lige for at uddybe det lidt:
den "almindelige" top kan ikke klare SMP maskiner,
men der findes SMP versioner af top ude på nettet..
Pakken (til RedHat) hedder noget i retning af
top-xxxxxxx-SMP.RPM

Fra : Christian Laursen

Dato : 08-03-01 10:42

Preben Traerup <preb@ericssontelebit.com> writes:

> [...]
> men der findes SMP versioner af top ude på nettet..
> Pakken (til RedHat) hedder noget i retning af

Hos mig ligger top i pakken procps jf. nedenstående. (Det er i øvrigt den
fra RH7.0 installeret som source rpm på en redhat 6.0)

[cfsl@cola ~]$ rpm -qf `which top`
procps-2.0.7-3

[cfsl@cola ~]$ top
10:39am up 44 days, 22:25, 6 users, load average: 1.01, 1.04, 1.00
97 processes: 94 sleeping, 2 running, 1 zombie, 0 stopped
CPU0 states: 2.0% user, 6.0% system, 0.0% nice, 90.0% idle
CPU1 states: 100.1% user, 0.0% system, 100.0% nice, 0.-1% idle
Mem: 258024K av, 253060K used, 4964K free, 189416K shrd, 55392K buff
Swap: 436536K av, 98008K used, 338528K free 59804K cached

PID USER PRI NI SIZE RSS SHARE STAT %CPU %MEM TIME COMMAND
29180 boll 20 19 15120 14M 524 R N 99.5 5.6 48233m setiathome
1463 cfsl 1 0 872 872 656 R 8.2 0.3 0:00 top
904 oracle 0 0 3864 1816 1624 S 0.9 0.7 131:43 oracle

Christian Laursen

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 08-03-01 22:20

On Thu, 8 Mar 2001, Preben Traerup wrote:

> [...]
> men der findes SMP versioner af top ude på nettet..
> Pakken (til RedHat) hedder noget i retning af

Bare for at uddybe det lidt mere så kan den version af top jeg
bruger(installeret fra source) sagtens måle på SMP-maskiner...

den almindelige version(for dig) du hentyder til må være den fra RodHat
installeret vha. rpm...jeg glemte at der er nogen der bruger rpm-pakker (:

/wojci at wojci dot dk