Komplet begynder-pc
Fra : Henning

Dato : 28-12-02 19:28

Hvilken butik har det bedste tilbud på en komplet begynder-pc? Dvs.
den skal være køreklar, når den sættes i stikkontakten, jeg gider ikke
saml-selv eller software-support over telefonen!
Bilka har en 2,4G til 7.000,-, men kunne man komme lidt ned i pris (og
specifikationer) så der var råd til en monitor og software til ca.
7.000,- ville det være optimalt.
Skal dække behovet hos børnefamilie - spil, internet o.lign.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-12-02 20:04

Nu nævnte du Børn & Spil....*S* Glem alt om en færdig Pc spec fra div
varehuse, du får ikke en der kan følge med.. d

--
\!/
(@@)

Med venlig hilsen

Michael Nielsen

Fjern ** i e-mail ved svar

Fra : Rune Christiansen

Dato : 28-12-02 20:31

Michael har ret, lok heller en bekendt til at samle og installere skidtet
for dig

Det skulle nok være muligt at bygge en "begynder-pc" med skærm for 7000 kr.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-12-02 02:16

Rune Christiansen wrote:
> Michael har ret, lok heller en bekendt til at samle og installere
> skidtet for dig

Aldrig. Som nybegynder køb færdigsamlet i butik. Et ord.
Garanti. Et venskab kan blive sat på en alvorlig prøve hvis uheldet
er ude og noget hardware er/bliver defekt. Som nybegynder køb
gerne en maskine inkluderet en kort support, for igen et venskab
kan blive sat på en hård prøve når der skal ydes support.

mvh
Henning

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-12-02 11:44

Henning Præstegaard wrote in
<3e0e4cb7$0$47404$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:
> Aldrig. Som nybegynder køb færdigsamlet i butik. Et ord.
> Garanti.

En af mine største begrundelser for *ikke* at købe en samlet PC, er netop
garantien.

Jeg kender fx. én som købte en samlet PC i Merlin. Et par dage efter gik
hans CD-rom drev i stykker. Det var sjældent han brugte det, men det skulle
da bruges af og til, fx. ved opgradering af software.

Men Merlin ville ikke have et CD-rom drev. De skulle have hele computeren,
selv skærmen ville de have. Dvs. han stod uden computer i en uge eller to,
og det med bussen kunne han godt glemme.

Havde det været en saml-selv computer, så kunne han blot have afleveret
CD-rom drevet uden problemer.

Desuden mister man ofte garantien, når man åbner en "samlet" PC. Men har man
selv samlet den, så sker der intet ved det. Dvs. udviddelser og andet sjov
(fx. lån af hardware) bliver langt billigere - man behøver ikke at have
PC'en ind til forhandleren for at få dem til at gøre det, hvis de
overhovedet vil (naturligvis til et antal hundrede kr. pr. påbegyndt
kvarter.)

> Et venskab kan blive sat på en alvorlig prøve hvis uheldet
> er ude og noget hardware er/bliver defekt.

Så bytter man det, ligesom alt andet. Problemet kan vist kun opstå, hvis det
er vennen der ødelægger noget.

> Som nybegynder køb
> gerne en maskine inkluderet en kort support, for igen et venskab
> kan blive sat på en hård prøve når der skal ydes support.

Det har jeg nu aldrig haft problemer med, men derfor kan det vel godt ske.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-12-02 23:26

Niels Andersen wrote:
> Problemet kan vist kun opstå,
> hvis det er vennen der ødelægger noget.

Det var nøjagtigt det jeg sigtede efter. Jeg
har en kammert der måtte erstatte et bundkort
fordi han over for en anden kammerat opdaterede
hans bios fra windows, istedet for at opdatere via
driverne.

mvh
Henning

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-12-02 00:18

Henning Præstegaard wrote:

> Jeg
> har en kammert der måtte erstatte et bundkort
> fordi han over for en anden kammerat opdaterede
> hans bios fra windows, istedet for at opdatere via
> driverne.

Du snakker sort..
Han prøvede at flashe bios'en fra en windows shell, istedet for i ren DOS?
Anyway, det _ødelægger_ ikke bundkortet, det gør blot at man skal have
bios-chippen af og flashe den i et andet apparat.
Det er naturligvis skidt hvis den er loddet på, men det er faktisk
lykkedes mig at redde et ved at lodde den af, flashe den og lodde den på
igen. Kønt er det ikke, men det virker.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-12-02 00:30

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> Du snakker sort..

Nå.

> Han prøvede at flashe bios'en fra en windows shell, istedet for i ren DOS?

Yep.

>Anyway, det _ødelægger_ ikke bundkortet, det gør blot at man
> skal have bios-chippen af og flashe den i et andet apparat.

Hvad så, når en sådan ikke kan fremskaffes?

mvh
Henning

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 31-12-02 05:36

Henning Præstegaard wrote:

> Hvad så, når en sådan ikke kan fremskaffes?

Jeg har et apparat der kan..
(IDE-flasher fra loet.de)
Og jeg gør det ganske gratis, det koster kun portoen.
Det er dog ikke alle chips jeg kan flashe, der er en liste på loet.de
over hvilke chips der kan flashes med den.

Fra : Henning

Dato : 29-12-02 11:58

On Sat, 28 Dec 2002 20:30:45 +0100, "Rune Christiansen"
<larz_prime@hotmail.com> wrote:

>Michael har ret, lok heller en bekendt til at samle og installere skidtet
>for dig

Jeg kunne sagtens selv gøre det, men gider ikke!! Der er ikke noget
værre end at skulle giveelefonsupport 24 timer i døgnet, fordi man
ville være flink (har prøvet det for ofte.)
Mht spil - ungerne er 1 og 4 år, så det er ikke de krævende spil endnu
- desuden er der (naturligvis) playstation i huset.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Keld

Dato : 30-12-02 00:08

"Michael Nielsen" <**michael@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3e0df5b7$0$47411$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Nu nævnte du Børn & Spil....*S* Glem alt om en færdig Pc spec fra div
> varehuse, du får ikke en der kan følge med.. d
>
> --
> \!/

Hvad er det for nogle spil en 2,4 Ghz P4 med 256 Mb RAM og et 128 MB
Geforce-4 grafikort ikke kan klare?

Keld

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-12-02 20:48

On Sat, 28 Dec 2002 19:28:03 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Bilka har en 2,4G til 7.000,-, men kunne man komme lidt ned i pris (og
>specifikationer) så der var råd til en monitor og software til ca.
>7.000,- ville det være optimalt.

Det just udkomne nr. af Datatid (01, 2003) har en test af otte pc'er
til max 5.000,- excl. skærm, tastatur og mus og typisk også uden
software.

>Skal dække behovet hos børnefamilie - spil, internet o.lign.

Hmm - det kan måske knibe lidt til spil ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : ElGaliNero

Dato : 29-12-02 13:05

Kig på
BJ Trading

www.bj-trading

De er også til at snakke med,
levere dagen efter bestilling.

Komplette systemer fra ca. 5.000-
_________
ElGaliNero

Fra : ElGaliNero

Dato : 29-12-02 13:06

Mangler lige... .dk

www.bj-trading.dk

_________
ElGaliNero

Fra : Henning

Dato : 29-12-02 19:35

On Sun, 29 Dec 2002 13:06:06 +0100, "ElGaliNero" <ElGaliNero@nero.net>
wrote:

>Mangler lige... .dk
>
>www.bj-trading.dk

Ugens tilbud ser faktisk lovende ud! Hvad mangler der for en
"begynder" (ud over softwaren)?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-02 20:56

>Ugens tilbud ser faktisk lovende ud! Hvad mangler der for en
>"begynder" (ud over softwaren)?
En der ikke fungerer uden cookies, surt.

Fra : ANGELA CHRISTOPHERSE~

Dato : 29-12-02 15:15

> [...]
> 7.000,- ville det være optimalt.
> Skal dække behovet hos børnefamilie - spil, internet o.lign.

I den blå avis (trykte udgave) sælger diverse mindre firmaer (for mig at se)
udmærkede konfigurationer startende ved 2-3000.- og opefter (alt efter cpu,
ram, hd, grafikkort, tilbehør etc.)

Hilsen Finn