MS Windows
briani 27239
APM - Blå skærm v/ slukning af PC
Fra : Martin Kær

Dato : 28-12-02 14:01

Jeg har en ældre pc stående (500 Mhz, 128 Mb RAM, 16 GB)

Jeg har netop installeret XP på den (den kørte 98 S.E. før) og det kører
glidende... Faktisk bedre end min 700 Mhz med 256 Mb Ram...

Når jeg lukker windows og beder den om at slukke computeren (APM er
installeret, aktiveret og der er ingen konflikter. Så vidt jeg kan se er APM
også slået til i BIOS) går det glimrende lige indtil den når dertil hvor den
skal slukke... Så kommer der blå skærm hvor den melder at:

Der er fundet en fejl... ... Windows lukket ned for ikke at beskadige...
Etc.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

(En hel masse MS-udenomssnak)

Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000000A (0x00000002, 0x00000000, 0x804D7C51)

Problemet er at APM (med Luk Computeren etc.) virkede før med '98 S.E., men
nu synes den lige pludselig ikke at virke... Det kan da ikke passe at 98
understøtter noget som XP ikke gør eller...?

Er der en eller anden som har en idé til hvad det kan være der er galt?

På forhånd tak derude...

-MK

Fra : Martin Kær

Dato : 28-12-02 14:45

Det skal lige tilføjes at hvis man slår APM fra og lukke windows, kommer
skærmen "Du kan nu slukke din computer frem" som den skal... Ingen problemer
der...