Billede af fuckfinger??
Fra : Soren Olsen

Dato : 07-03-01 03:14

Undskyld, hvis jeg ikke lige rammer den rigtige nyhedsgruppe, men ...

Min chef er ved at skrive en bog om hænder. I den anledning kunne vi
godt bruge et billede (tegning eller foto) af en fuckfinger. Altså et
billede af en knyttet hånd / langemand, brugt som en "fuck you" hilsen.

Er der nogen der kender et pladeomslag, et billede i en bog eller i en
tegneserie?

Er der nogen der ved hvor og hvornår man begyndte at bruge denne
"hilsen"??

Tak på forhånd
Søren Olsen

Fra : Bramming

Dato : 07-03-01 23:44

"Soren Olsen" <asta@tjekket.dk> wrote in message
> [...]
> tegneserie?
>
> Er der nogen der ved hvor og hvornår man begyndte at bruge denne

1. Martin Bigum har lavet et litografi, som også findes som plakat. Trykket
hedder "Advice to the young at heart", som du ganske givet kan få hos DanRam
/ Edition Copenhagen, Wilders Plads, Strandgade 66-70, 1301 Kbh. K, på tlf
32543311. Der har du din finger :)

2. Jeg mener at "fingeren" er afledt at "dobbeltfingeren", dvs.
pege+langefingeren med håndryggen vendt mod modtageren.
Churchill brugte jo sit V-tegn, med håndfladen mod modtageren, men brugte
ved lejlighed det omvendte tegn, til modstandere.
Dobbelt-fingeren har jeg hørt stammer fra et eller andet afrikansk-arabisk
land(evt. et nomadefolk), men hvor man stikker næsen ned mellem fingrene,
for at indikere at signalmodtageren er ildelugtende.

Håber du kan bruge dette, OK?

Bramming