Mobil virus?
Fra : Izeqb

Dato : 07-03-01 10:19

Vedrørende:

> displayet,så svar ikke. Din telefonen bliver inficeret af en virus som
> sletter alle IMIE og IMSI information, både fra telefonen og SIM kortet.
Der
> er så kun en ting at gøre, nemlig at købe en ny telefon.

> virus ødelagt 3 millioner mobiltelefoner.

Er der nogen der kan fortælle mig om denne virus advarsel er noget man skal
tage seriøst, eller om det er en af de der....hvadhedderdenu......fakes.

Fra : Finn Pind

Dato : 07-03-01 10:31

> Er der nogen der kan fortælle mig om denne virus advarsel er noget man
skal
> tage seriøst, eller om det er en af de der....hvadhedderdenu......fakes.

Det er en mega-stor Rap-and.
Sådan en fake kaldes en hoax.

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-03-01 14:16

Finn Pind wrote:

> skal
>
> Det er en mega-stor Rap-and.
> Sådan en fake kaldes en hoax.

Ikke helt en and faktisk! Det er ikke en virus, men blot en simpel
udnyttelse af en fejl i lidt ældre Nokia telefoner (3110 f.eks.).
Nokia har deres eget specielle SMS kode system der kan lave blinkende
tekst, vise billeder, sende billeder, sende ringetoner osv. Nogen har
gennemskuet denne kode og lavet et program der sender tilsvarende koder
til telefonen - forskellen er bare at der er fejl i koden og den derfor
låser telefonen totalt med en blinkende besked på (Jeg har selv set
dette ske).

Løsningen er følgende:

flå batteriet af, så telefonen slukkes
tag simkort ud
sæt en vens simkort i telefonen(simkorts hukommelse i telefonen skal
cleares)
lad ven starte mobil med hans sim kode.
pil sim kort ud igen og sæt eget simkort i.
tadaaaa telefonen opfører sig normalt igen.

Ikke en virus, men irriterende er det! Fejlen skulle være rettet i de
nyere version af alle nokias telefonen.

MVH
kim

--
Life is cheap, but the accessories can kill you.

Fra : Finn Pind

Dato : 08-03-01 12:25

> Ikke helt en and faktisk! Det er ikke en virus, men blot en simpel
> udnyttelse af en fejl i lidt ældre Nokia telefoner (3110 f.eks.).

Det er 2 forskellige ting.
Hoax'en siger at den kan slette alle IMIE og IMSI information, både fra
telefonen og SIM kortet. Dette er ikke muligt.

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-03-01 14:26

Finn Pind wrote:
[snip]
> Det er 2 forskellige ting.
> Hoax'en siger at den kan slette alle IMIE og IMSI information, både fra
> telefonen og SIM kortet. Dette er ikke muligt.

Det er helt korrekt, men når din telefon pludselig låser med en
blinkende advarsel på displayet, så er man fristet til at tro det er en
virus - at det så ikke sletter noget eller andet, ja det er en anden
sag. Jeg ville bare lige gøre opmærksom på at fejlen der faktisk kan
forekomme.!

MVH
kim
--
   What is FORTRAN?

   a: Between thre and fiv tran.
   b: What two computers engage in before they interface.
   c: Ridiculous.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 07-03-01 11:57

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> skrev
> Er der nogen der kan fortælle mig om denne virus advarsel
> er noget man skal tage seriøst, eller om det er en af de der
> ....hvadhedderdenu......fakes.

Prøv evt. at læse
http://www.sonofon.dk/frameset.asp?page=/om_sonofon/nyhed-presse/vis_artikel
..asp?id=1101&Lang=_DK&C_type=_privat&area=nyheder

Vh Mark