Stofanet
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 00:58

Hej folkens

om ca. 2-3 månedere skal jeg nok have noget stofanet, da det er aktuelt det
sted jeg flytter hen...

Men jeg har nu kigget en del på stofanets side, uden dog at finde noget
interresant.. Ud over en masse lort med Flex rates osv....

Det jeg er interreseret I, hvordan forbidelsen bliver termineret... De
skriver at prisen er inklusiv leje af modem... Modem??

Ja hvad er et modem så?

Skal man koble op via en åndsvag USB port, elller foregår det via ethernet
interfase?

JEg skal ivertfald ikke have noget stofanet, hvis man kun kan bruge USB

hvis det er ethernet.. Skal der så kobles op via PPPoE, for man IP via DHCP,
eller foregår det via indtastning af IP adresser? Er der flere IP adresser
pr abonnement?

Ja undskyld jeg spørger, jeg aner INTET om stofanet.. Jeg er glad for min
TDC ADSL, derfor har jeg aldrig interreseret mig for det.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-12-02 01:11

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote:

> Men jeg har nu kigget en del på stofanets side, uden dog at finde noget
> interresant.. Ud over en masse lort med Flex rates osv....

Hvis du ikke var så negativ men i stedet kiggede dig for, så fandt du
det nok.

http://www.stofa.dk/stofanet/bestil_sn.asp fortæller en del.

> hvis det er ethernet.. Skal der så kobles op via PPPoE, for man IP via DHCP,
> eller foregår det via indtastning af IP adresser? Er der flere IP adresser
> pr abonnement?

Du får tildelt en eller flere IP'er med DHCP, og skal derfor logge på
via web eller telmet.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Let's light up the nebula." Riker

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 01:25

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message

> Hvis du ikke var så negativ men i stedet kiggede dig for, så fandt du
> det nok.

Jeg er negativ, når det ikke står noget brugbart

> http://www.stofa.dk/stofanet/bestil_sn.asp fortæller en del.

Fortæller da ikke noget som helst... hvad fortæller det da?

At man kan købe et netkort, eller få trukket pDS, siger mig at det har noget
med ethernet at gøre... Men hvad mere, der er da overhovedet intet teknisk
info?

> Du får tildelt en eller flere IP'er med DHCP, og skal derfor logge på
> via web eller telmet.

Okay, tildeling via DHCP.... men hvorfor skal man dog logge på?? Man skal da
ikke logge på noget som helst, med fx TDC BB|adsl med DHCP, eller Tele2 adsl
med DHCP server...

Vil det sige at man ikke kan klaske en wireless router på forbindelsen, og
lade denne klare forbindelsen?

Min router kan hente Ip via DHCP... Men hvad er det for noget crap med at
logge på`?

Stofanet må da ikke være særlige tekniske anlagte... Prøv lige at se denne
TV oversigt:

http://www.gadevang.com/radiotv/kanal_oversigt.htm

over halvdeles at kanalerne er i MONO, også musikkanalerne..... Det er jo
ligefør man skal vælge mobæl efter hvad der er for en udbyder.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-12-02 01:45

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev :

>Okay, tildeling via DHCP.... men hvorfor skal man dog logge på??

Det skal man jo også med Teledanmark Internets adslløsning (det
tidl. Netexpress).

>over halvdeles at kanalerne er i MONO, også musikkanalerne..... Det er jo
>ligefør man skal vælge mobæl efter hvad der er for en udbyder.

Ikke nødvendigvis Stofas skyld.

Det kan jo også afhænge af, hvem der ejer antenneanlægget og om
de vil betale for udbygningen, så flere kanaler kan modtages med
stereolyd.

Hos i Sorø skal vi selv betale ombygningen, hvis vi ønsker flere
kanaler i stereo og det skulle efter sigende være ret dyrt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 01:55

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Det skal man jo også med Teledanmark Internets adslløsning (det
> tidl. Netexpress).

Øhh nej, og så alligevel ja.. Man skal logge på med PPPoE... Men det klarer
de fleste routere nu også... Jeg har selv netexpress, og routeren klare
pålognings opgaven med glans

Jeg forstår man skal bruge en speciel STOFA klientprogram, til at logge på
internettet med....
Før deres servere giver adgang til internettet..

Men det er jo nok bare for at gøre det ekstra besværligt for deres brugere,
og så der ikke er mulighed for deling áf forbindelsen... Men det var nu
heller ikke ide´en... Jeg har bare min router, så jeg ikke behøver logge
på.. og så at kunne surfe trådløst på den bærbare.

> Ikke nødvendigvis Stofas skyld.
>
> Det kan jo også afhænge af, hvem der ejer antenneanlægget og om
> de vil betale for udbygningen, så flere kanaler kan modtages med
> stereolyd.

Men så er det jo bare noget der ligner tvang og stavsbinding... Da ejerne
sikkert er bundet, af at benytte STOFA.. Istedet for at benytte en anden
eller bedre udbyder.... STOFAnets betingelser er da ivertfald latterlige...
Utroeligt at det kan lade sig gøre i Danmark.. Skulle tro det var en mafia
firma i Rusland e.l

og når de nu har 1100 beboere koblet på deres Net i Gadevang... Så er det da
utroligt at deres Internet skal koste så meget..... Arrownet, er da noget
rimeligere med 99 kroner, for ubegrænset 256/128 hvor det koster 3 gange så
meget hos STOFA.. og så deres åndsvage opkaldsklient..

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-12-02 04:20

> [...]

> internettet med....
> Før deres servere giver adgang til internettet..

Så har du misforstået. For man SKAL ikke bruge noget som helst andet end
sin browser. Der findes forskellige klienter, der kan klare denne
process for dig, en del af dem er udviklet af Stofanet kunder, men
eftersom Stofas løsning (med at logge på) ikke er unik, findes der mere
generelle kabelmodem programmer.

> [...]
> heller ikke ide´en... Jeg har bare min router, så jeg ikke behøver logge
> på.. og så at kunne surfe trådløst på den bærbare.

Du installerer en af disse klienter på begge maskiner og så spiller det.
Udviklereren bag en af disse klienter arbejder vist endda på at gøre den
kompatibel med Stofa Family.

> [...]
> Utroeligt at det kan lade sig gøre i Danmark.. Skulle tro det var en mafia

Du burde nok kigge dig lidt omkring inden du kommer med den slags
beskyldninger.

For det første har du overhovedet ikke nogen mulighed for at udtale dig
om kvaliteten hos Telia Stofa.

For det andet, er det helt normalt at en antenneforening binder sig til
en udbyder i en længere periode. Antenneanlægget her hvor jeg bor er
lige blevet bygget om så vi kan få Oncable. Alene ombygning har kostet
alle beboere omkring 300 ekstra om året, samtidig med at man har bundet
sig til at bruge TDC som både TV og Internet-udbyder.

> [...]
> rimeligere med 99 kroner, for ubegrænset 256/128 hvor det koster 3 gange så
> meget hos STOFA.. og så deres åndsvage opkaldsklient..

Der er jo ingen der tvinger dig til at bruge Stofanet, du kan bare
fortsætte mig ADSL, ISDN eller PSTN.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Money just for getting hurt? That's cool!" - Butt-Head

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-12-02 04:22

Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> wrote:

> Der er jo ingen der tvinger dig til at bruge Stofanet, du kan bare
> fortsætte mig ADSL, ISDN eller PSTN.

Klokken er sent. Fortsætte med, naturligvis.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Cures For Impotence" by Hugh G. Rection.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-12-02 11:28

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
>Utroeligt at det kan lade sig gøre i Danmark.. Skulle tro det var en mafia

Jeg overvejede at skrive et indlæg der besvarer mange af dine
tekniske spørgsmål - men da jeg havde set tonen i dine indlæg,
mistede jeg lysten.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 12:22

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message

> Jeg overvejede at skrive et indlæg der besvarer mange af dine
> tekniske spørgsmål - men da jeg havde set tonen i dine indlæg,
> mistede jeg lysten.

Hehe, var jeg virkelig så slem'?? Hmm, så må jeg jo få en lidt pænere tone
næste gang... Jeg sad såmen bare og hissede mig selv op.. Men jeg tror såmen
ikke jeg har flyttet mig med meningen til det logon system.. og så at STOfa
ikke har udstyr der er lidt mere moderne... Jeg menes nemlig at kunne huske,
at stofa har et skur på størrelsen med en transformaterstation, hvor der er
monteret 5-6 paraboler på taget.... Disse må jo opfange satelit signalerne
til at lave kabeltv.... Her kunne man jo selv havde fixet dette, ved at have
en satelit modtager stående til hvert program?

Men det er da noget mere smart, ved TDC kabel TV.. de bruger da kabel ud til
en det sted det skal bruges.. og ikke satelit forbindelser.. Så er der jo
ikke forsinkelte på et par sekunder via luften, og teknikken er jo nok
bedre.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-12-02 13:43

Bjarke Hansen skrev:

>Hehe, var jeg virkelig så slem'?? Hmm, så må jeg jo få en lidt pænere tone
>næste gang... Jeg sad såmen bare og hissede mig selv op.

Det meste af din ophidselse var baseret på uvidenhed. Stofanet er
nemt at bruge, kører stabilt og er hurtigt til prisen.

Der trækkes et koaxkabel fra fordelerboksen til et kabelmodem som
du låner af Stofanet. Derfra er der frit valg mellem USB eller
ethernetforbindelse til computeren. Begge dele er nemme at sætte
op.

Der er næsten frit valg mellem dynamisk og fast IP. Man skal bare
betale ekstra for det sidste, men det er ikke nødvendigt med fast
IP hvis man ikke vil køre en server.

En ethernetforbindelse fra kabelmodemmet kan naturligvis
tilsluttes alle de apparater sådan en karl normalt kan
tilsluttes.

Hvad logon angår findes der et hav af programmer der kan
automatisere den proces så det er ikke noget problem ud over en
hurtig opsætning.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 14:13

> Det meste af din ophidselse var baseret på uvidenhed. Stofanet er
> nemt at bruge, kører stabilt og er hurtigt til prisen.

Okay, det mener du så efter at have brugt det...

Men det må da være et irreterende moment, at skulle logge på.. Med mindre
pc´en står konstant tændt hele tiden...

Når man logger på, kan man selvfølgelig lave et script e.l ved opstarten..
Men den kan da aldrig nå at logge på, inden der er nogen programmer der
brokker sig over manglende internet forbindelse... XP tjekker fx også
hotmail adresser for email, inden der overhovedet logget ind i windows. Det
kan jo ikke lade sig gøre uden forbindelse.

Hvordan er nyhedsserveren hos stofa?

Er det udelukkende til tekst grupper, eller er det det en fornuftig server
til binaert også.. hvor de veldig store grupper også er godt repræsenteret
med fuldstændige post, og retention på over 24 timer?

> [...]
> du låner af Stofanet. Derfra er der frit valg mellem USB eller
> ethernetforbindelse til computeren. Begge dele er nemme at sætte

Okay, jeg er lidt interreseret hvordan det skal foregå med selve coax
kablingen... i lejligheden jeg har købt, er der eet enkelt stik... Jeg tænkt
mig at forlænge dette kabel, så det starter i en fordelerbox.. Så jeg kan
sætte 3-4 stik op i lejligheden, istedet for et enkelt... Jeg går så ud fra,
at der skal en form for skillefilter op på "stikledningen" til stofa..

stofa---------[skillefilter]-----[fordelerbox]------stik

|______modem

?

> Der er næsten frit valg mellem dynamisk og fast IP. Man skal bare
> betale ekstra for det sidste, men det er ikke nødvendigt med fast
> IP hvis man ikke vil køre en server.

Okay, men igen det er logon metoden der irretere...

Hvordan er ping osv på forbindelsen?

Jeg prøvede at pinge dig... Pingen svingede en del... op mod 1300 ms

gennensnittet lå dog omkring 30-40ms altså ligesom adsl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 14:25

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0da343$0$47411$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> hotmail adresser for email, inden der overhovedet logget ind i
windows. Det
> kan jo ikke lade sig gøre uden forbindelse.

Det er jo bare et spørgsmål om at have styr på den rækkefølge services
startes i.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-12-02 15:04

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> fornuftig server til binaert også.. hvor de veldig store grupper
> også er godt repræsenteret med fuldstændige post, og retention på

Selv uden at kende Telias newsserver: Nej. Hvad angår binærgrupper i
det omfang, hedder det TDC eller - bedre - betalingsservere.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-12-02 16:23

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> Selv uden at kende Telias newsserver: Nej. Hvad angår binærgrupper i
> det omfang, hedder det TDC eller - bedre - betalingsservere.

Hvordan kan du udtale dig om ting du ikke ved?

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"You wanna talk?" - Mycroft

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 16:41

> Hvordan kan du udtale dig om ting du ikke ved?

Jamen, så ved du det da, og fortæller det selvfølgelig til os alle`?`

Jeg startede faktisk for jeg ved ikke hvor mange år siden snart, at læse
news på en Telia server... Dengang kørte den meget godt, men dengang var jeg
nok ikke så kritisk.. Det var der man skulle kravle før man kunne gå

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-12-02 20:27

Hej Allan Joergensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvordan kan du udtale dig om ting du ikke ved?

Jeg indrømmer det var kortfattet og isoleret set kan se sært ud. Og det
kan da også meget vel være forkert, hvilket du nødvendigvis må være en
af de allernærmeste til at vide. Så ret mig endelig, hvis det er
tilfældet.

Men udtalelsen var lidt mere udpenslet baseret på:

1. Jeg ved, at I var ved at trimme Telias newsserver temmelig grundigt
en periode i forår/sommer eller så. Da jeg i eftersommeren/-året var
hos en bekendt med Stofanet og alligevel skulle kigge på hans pc,
benyttede jeg chancen for at tage en hurtig kigger på newsserveren.
(Forøvrigt mit kompliment. Jeg ved ganske vist ikke, hvordan den var
inden trimningen, men ved det korte og aldeles usystematiske tjek
virkede den i fin form).
Kigget var alt andet end nok til at sige, at jeg kender serveren,
hvorfor jeg vendte svaret på den måde.

I meget grove træk lignede completeness i et par tilfældige
binærgrupper mere eller mindre Tiscalis. (Jeg abonnerer ikke fast på
binærgrupper, hvorfor det nødvendigvis må blive "grove træk" og "mere
eller mindre", da mit kendskab til binærgrupper selv hos Tiscali er
meget perifert).
Men et binært completeness i den forespurgte betydning fik jeg bestemt
ikke indtryk af.

2. Det er næppe den store hemmelighed, at TDC's newsmonster er den mest
dækkende herhjemme mht. binært snask. (Andre prioriterer så på hver sin
måde, hvad angår deres newsservice).
Efter diverse indlæg at dømme skulle den pt. have et rimelig dækkende
binært completeness omkring rundt regnet cirka vistnok et par døgn
tilbage. (Men hæng dig ikke for meget i tallet. Det står tåget for mig,
da omtale af binærgrupper og disses indhold af indlysende grunde ikke
er noget, jeg bider mærke i).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-12-02 12:34

Rudi Stegen skrev:

>tilbage. (Men hæng dig ikke for meget i tallet. Det står tåget for mig,
>da omtale af binærgrupper og disses indhold af indlysende grunde ikke
>er noget, jeg bider mærke i).

Eftersom der er en del mennesker på usenet der har en præcis
viden om det der spørges om, er det ikke nogen skade til at træde
i baggrunden hvis man ikke selv er én af dem.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-12-02 14:06

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Eftersom der er en del mennesker på usenet der har en præcis
> viden om det der spørges om

Nej, der er faktisk kun mig, jf. "det der spørges om"

> er det ikke nogen skade til at træde i baggrunden hvis man ikke
> selv er én af dem.

Bestemt.

FUT dk.snak.off-topic

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-12-02 12:31

Bjarke Hansen skrev:

>Men det må da være et irreterende moment, at skulle logge på.. Med mindre
>pc´en står konstant tændt hele tiden...

Det irriterer mig ikke. Det program jeg bruger, er lidt for
'hurtigt' til modemmet. Jeg tænder og slukker nemlig på en
hovedkontakt for det hele, og modemmets koldstart varer så længe
at programmet har overstået sine loginforsøg før modemmet er
klar. Men det har jeg vænnet mig til. Hvis jeg undlod at slukke
modemmet, ville jeg overhovedet ikke mærke at jeg skulle logge
på.

>Når man logger på, kan man selvfølgelig lave et script e.l ved opstarten..
>Men den kan da aldrig nå at logge på, inden der er nogen programmer der
>brokker sig over manglende internet forbindelse...

Jo, når først modemmet har hul igennem, kan man logge på og af på
millisekunder.

>XP tjekker fx også hotmail adresser for email, inden der overhovedet
>logget ind i windows.

Det lyder sært, men jeg kender ikke XP.

>Hvordan er nyhedsserveren hos stofa?

Fin. For et lille års tid siden kørte den ustabilt, så du kan
muligvis stadig høre rygter om at den halter, men det gør den
ikke. Den spunser. Jeg bruger dog ikke de binære grupper, så jeg
kender ikke noget specielt til dem - udover at jeg ikke har set
klager over dem i lang tid.

>Er det udelukkende til tekst grupper, eller er det det en fornuftig server
>til binaert også.. hvor de veldig store grupper også er godt repræsenteret
>med fuldstændige post, og retention på over 24 timer?

Der er også de binære grupper. Jeg kan ikke sige hvor gode de er.

> [...]
>mig at forlænge dette kabel, så det starter i en fordelerbox.. Så jeg kan
>sætte 3-4 stik op i lejligheden, istedet for et enkelt...

Hvis det er radio- eller tv-signalet du vil fordele, kan det
sikkert lade sig gøre, men internetstikket kan ikke bruges til
noget uden et kabelmodem, og du får kun ét modem.

>Jeg går så ud fra, at der skal en form for skillefilter op på "stikledningen" til stofa..

Teknikeren ombygger indgangsdåsen til én med tre stik: radio, tv
og internet.

>stofa---------[skillefilter]-----[fordelerbox]------stik
> |
> |______modem

Hvis det er din egen fordelerboks til tv/radio, kan den opsætning
godt lade sig gøre.

>Hvordan er ping osv på forbindelsen?

Det ved du faktisk selv. Jeg spiller Porsche Challenge med 4-5
kammerater over Stofanet uden problemer.

--
Bertel

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-12-02 22:42

In <3e0cf666$0$47397$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> writes:

> [...]

>internettet med....
>Før deres servere giver adgang til internettet..

Vroevl. Det er bare at lave en telnet forbindelse. Jeg lavede et script
paa 5 linier i perl.

> [...]
>heller ikke ide´en... Jeg har bare min router, så jeg ikke behøver logge
>på.. og så at kunne surfe trådløst på den bærbare.

Du maa ikke dele forbindelsen uden at betale ekstra for det.

/Martin

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-12-02 23:33

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> Vroevl. Det er bare at lave en telnet forbindelse. Jeg lavede et script
> paa 5 linier i perl.

Nu skriver hele Danmarks befolkning jo ikke bare perl scripts :P Og det er
stadig en fjollet form for autorisering.

> Du maa ikke dele forbindelsen uden at betale ekstra for det.

Det har jeg hørt rygter om, og såfremt det er korrekt er det IMHO blot endnu
en (alvorlig) anke mod Stofa. Det synes jeg er en helt utilstedelig (og
muligvis ikke lovlig) regel. Hvis jeg har købt en forbindelse er det <indsæt
selv farvefuldt udtryk> ikke deres problem hvordan jeg bruger den. Jeg kan
forstå en regel (som en del udbydere har) der forbyder at man deler ud over
husholdningen, men om jeg bruger den båndbredde de leverer på en computer
eller fordelt på to computere jeg ejer skal de ikke blande sig i.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-12-02 11:55

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message

> Nu skriver hele Danmarks befolkning jo ikke bare perl scripts :P Og det er
> stadig en fjollet form for autorisering.

Ja, jeg kan heller ikke forstå han mener det er vrøvl... Det godt lade sig
gøre... Men hvorfor det bøvl, når man ser på de andre udbyderes store
udvikling, til en problemfri og uirreteret opkobling?

> [...]
<indsæt
> selv farvefuldt udtryk> ikke deres problem hvordan jeg bruger den.

Ja, man betaler jo for trafikken, så det er da helt hen i vejret.. godtnok
har de kommet med deres flatrate, eller hvad det heder... ubegrænset
flexrate... Men så kan de pludselig ikke levere nogen hastighed...

Det var ellers synd de lukkede muligheden for Telia Bredbånd Home.... Det
var et fandens godt produkt... Hurtig hastighed, og rigtigt billigt selvom
man valgte at køre ubegrænset..

Der hvor jeg flytter hen, var der mulighed for det... ikke her hvor jeg bor
nu,,, så det var ikke noget alternativ før.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-12-02 12:35

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> skrev i en meddelelse
> Det synes jeg er en helt utilstedelig (og
> muligvis ikke lovlig) regel.

Hvilken regel skulle den være imod? De giver dig en ikke-eksklusiv og
ikke-overførbar brugsret. Hvis du synes ordene lyder bekendt så er det
fordi de står på en del andre tjenesteydelser, heriblandt software.

> om jeg bruger den båndbredde de leverer på en computer
> eller fordelt på to computere jeg ejer skal de ikke blande sig i.

Det er vist ikke antallet af computere, men antallet af brugere man er
bekymret for. Lidt på samme måde som buffetrestauranter er ligeglade med
om du bruger en eller to tallerkener, men er ret meget i mod at du deler
med en ikke-betalende.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kasper Bergh

Dato : 29-12-02 15:56

> Hvilken regel skulle den være imod? De giver dig en ikke-eksklusiv og
> ikke-overførbar brugsret. Hvis du synes ordene lyder bekendt så er det
> fordi de står på en del andre tjenesteydelser, heriblandt software.

Jeg har ikke juridisk indsigt nok til at diskutere det længere - derfor min
vægt på at jeg personligt mente det var utilstedeligt og blot i parentes
muligvis ikke lovligt. Jeg mener ikke du kan sammenligne en netforbindelse
(hvor du IMHO betaler for en bestemt båndbredde og/eller et bestemt MB
forbrug) med et produkt du køber en gang som fx software. Ved
netforbindelsen bruger du kun det du betaler for uanset hvor mange der deler
forbindelsen. Men vi kommer ikke meget længere med den diskussion.

> [...]
> bekymret for. Lidt på samme måde som buffetrestauranter er ligeglade med
> om du bruger en eller to tallerkener, men er ret meget i mod at du deler

Uden tvivl og det er derfor jeg godt kan forstå en regel om at du ikke må
dele ud over husholdningen (omend jeg i princippet mener at det prdukt der
sælges er en bestemt båndbredde, og idet en bruger ikke bruger mere
båndbredde end han har betalt for ved at dele (selv på tværs af husstande),
stiller jeg mig let tvivlende overfor det rimelige selv i den regel. Fra et
forretningsmæssigt synspunkt giver den selvfølgelig god mening.

Men nu var det eksempel der blev stillet op her at manden gerne ville kunne
logge på med både bærbar og stationær computer, og det mener jeg ikke at der
kan ses det mindste forkerte i - det er jo ikke engang en "deling" af
forbindelsen, men blot en (lille) forøgelse i nyttigheden af den.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-12-02 16:17

> (omend jeg i princippet mener at det prdukt der
> sælges er en bestemt båndbredde

Men det er jo ikke tilfældet. Der sælges en bestem båndbredde til et
bestemt forbrugsmønster.
Det er nemmest at forstå for flatrate produkterne. Hvis de sælges med en
klausul om max en bruger, så er det med i prognoserne for forbruget.
Selvom den ene bruger gerne må bruge sine 2 mbit 24/7 så gør han det
sandsynligvis ikke, og det er dette "sandsynligvis" der tjenes på. Med
ubegrænset deling er "sandsynligvis'en" mindre.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-12-02 19:30

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote:

>omend jeg i princippet mener at det prdukt der
>sælges er en bestemt båndbredde, og idet en bruger ikke bruger mere
>båndbredde end han har betalt for ved at dele

Det maksimale forbrug, man betaler for retten til, er ikke
noedvendigvis det forbrug, prisen er sat efter. Udbyderne ved
godt, at de faerreste gider bruge en linie fuldt ud i doegndrift.

Lad os snuppe en lille tog-analogi. Jeg har maanedskort til ruten
Lunderskov-Roedekro. Jeg kunne i princippet koere frem og tilbage
i doegndrift og udnytte hele den "baandbredde", jeg har ret til.
Det ved DSB godt, at jeg ikke gider, og derfor har de sat prisen
efter et mere normalt forbrug. Til gengaeld har jeg aftalt med
dem, at jeg ikke deler kortet med andre, hvilket ellers kunne
bidrage med en bedre udnyttelse af det forbrug, jeg har ret til.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-12-02 04:11

> Jeg er negativ, når det ikke står noget brugbart

Dig om det, det kommer der ikke flere oplysninger af.

> Fortæller da ikke noget som helst... hvad fortæller det da?

"For at StofaNet forbindelsen kan installeres skal der være monteret et
netkort i din computer, som kabelmodemet kan tilsluttes til. PCI
netkortet kan monteres i alle nyere computere, forudsat at der er en
ledig PCI slot i computeren"

> At man kan købe et netkort, eller få trukket pDS, siger mig at det har noget
> med ethernet at gøre... Men hvad mere, der er da overhovedet intet teknisk
> info?

Nu vil du åbenbart gerne fremstå som en med teknisk indsigt, så jeg kan
ikke se hvorfor du ikke selv kan slutte dig frem til ovenstående.

Desuden fortæller http://www.stofa.dk/stofanet/StofaNetvejledning.pdf da
en del.

> Okay, tildeling via DHCP.... men hvorfor skal man dog logge på?? Man skal da
> ikke logge på noget som helst, med fx TDC BB|adsl med DHCP, eller Tele2 adsl
> med DHCP server...

Fordi sådan er Stofas produkt.

> Vil det sige at man ikke kan klaske en wireless router på forbindelsen, og
> lade denne klare forbindelsen?

En router kan sagtens klare forbindelse, men som jeg skrev før, så
kræver Stofa at man logger på, enten via web eller ved hjælp af
telnet.

> Stofanet må da ikke være særlige tekniske anlagte... Prøv lige at se denne
> TV oversigt:

Du har allerede udviklet et meget negativt forhold til Stofa, uden
nogensinde at have været i kontakt med dem for at høre om de kan hjælpe
dig med dine spørgsmål.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"I am hungry. Therefore I am." - Garfield

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 11:25

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> En router kan sagtens klare forbindelse, men som jeg skrev før, så
> kræver Stofa at man logger på, enten via web eller ved hjælp af
> telnet.

Hvilket forøvrigt er meget tæt på den måde WebSpeed kører på.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 12:09

> "Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvilket forøvrigt er meget tæt på den måde WebSpeed kører på.

Skal man også logge på med webspeed?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 12:11

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0d8651$0$47408$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Skal man også logge på med webspeed?

Man skal lave en registrering hver gang man bruger et nyt netkort.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 12:17

> Man skal lave en registrering hver gang man bruger et nyt netkort.

Okay, men det er da vel også meget rimeligt..Det er vel bare så andre ikke
kan hacke sig ind på systemet, hvis de selv havde noget udstyr? man kan
desuden bare klone MAC adressen til routeren, hvis man før har brugt
netkort.

Men det var jo ikke det, som jeg ser som et irreterende element.. Hos stofa
skal man logge ind hver gang... Og så er der et eller andet mystisk, der
sker hvis man ikke husker at logge ud igen??

Fra : Jens

Dato : 28-12-02 12:28

> [...]
> skal man logge ind hver gang... Og så er der et eller andet mystisk, der
> sker hvis man ikke husker at logge ud igen??

Mon ikke det har noget med måling af trafikken at gøre, der er så vidt jeg
husker ikke fri trafik på stofa flatrate over 5gb pr md.

Men Bjarke Arrow...... hihihihi

Mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 12:35

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Mon ikke det har noget med måling af trafikken at gøre, der er så vidt jeg
> husker ikke fri trafik på stofa flatrate over 5gb pr md.

Måske i Stofa´s tilfælde... Men alle udbydere logger vel forbrug....

TDC brokkede sig da over mit forbrug, efter jeg ringede og sagde at de havde
sat min hastighed for højt.... Så kunne han se, ,, nårrr du har da udnyttet
det godt... Så må de jo kunne se hvor meget man har hentet...

TDC har jo også forbrugsbetaling på et af abonnementerne.. Her skal man da
ikke logge på noget...

> Men Bjarke Arrow...... hihihihi

Bøh bøh.. her er der jo tale om et antenneanlæg, og ikke FWA teknik..
Arrownet bruger tilbyder jo Internet på ejernes antenneanlæg,,, og FWA til
andre... Det var fremgansmåden for bestilling af FWA, jeg finder lidt
morsom...

Arrownet tilbyder jo antenneanlæg til Ishøj antenneanlæg... Ifl. dem selv er
der lidt over 3000 antennemodtagere... Her hvor jeg flytter hen, er der over
1100

godtnok ca. 1/3 del af det anlæg som arrownet driver internet på... Men det
er da stadigt dyrt, at STOFA skal have 3 gange så meget for adgangen.. plus
at betingelserne er noget sjove,,, med det med sign on, via klient, telnet
eller web...

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-12-02 12:54

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote:

> TDC har jo også forbrugsbetaling på et af abonnementerne.. Her skal man da
> ikke logge på noget...

Uden at være ekspert vil jeg sige at det til dels er historisk betinget.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Even Joely's mother couldn't watch *this* one!" -- Dr. Forrester

Fra : Jens

Dato : 28-12-02 14:50

> [...]
udnyttet
> det godt... Så må de jo kunne se hvor meget man har hentet...

Alle udbydere logger vist trafikken, de skal jo kunne finde det hvis en
dommerkendelse siger udlever ip, var det ikke 6 mdr der blev nævnt i den
forbindelse.

> [...]
> Arrownet bruger tilbyder jo Internet på ejernes antenneanlæg,,, og FWA til
> andre... Det var fremgansmåden for bestilling af FWA, jeg finder lidt

Jaja det var også bare for at minde dig om vores snak, og det har intet med
FWA at gøre, arrow har jo ogaå kabelkunder.
Og arrow hare da sine fejl, feks kan man ikke tilmelde sig kunde i Jelling,
da Jelling ikke eksisterer i listen over antenneforeninger, de opdaterer
ikke den side hver dag det er tydeligt.

mvh Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 12:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0d882c$0$47404$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Okay, men det er da vel også meget rimeligt..Det er vel bare så andre
ikke
> kan hacke sig ind på systemet, hvis de selv havde noget udstyr?

Det kan man sikre sig mod på mange måder.

> man kan
> desuden bare klone MAC adressen til routeren, hvis man før har brugt
> netkort.

Hvis du registrerer dig fra en maskine bag en router vil routerens
MAC-adresse være den gyldige.

Det er bare en gradbøjning.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 12:36

> Hvis du registrerer dig fra en maskine bag en router vil routerens
> MAC-adresse være den gyldige.

Det er jeg nemlig helt med på

> stofa
> der
>
> Det er bare en gradbøjning.

A´hva for en fisk? kan du lige forklare din mening en gang mere

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 12:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0d8c89$0$47422$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> A´hva for en fisk? kan du lige forklare din mening en gang mere

Logon i to forskellige former. Den ene er ikke absolut set mere
"åndsvag" end den anden.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 12:57

> Logon i to forskellige former. Den ene er ikke absolut set mere
> "åndsvag" end den anden.

Man skal da både logge på på den ene og den anden måde. Der registreres da
både med MAC adresse, og logon via hjemmeside...

Så har man jo igen bøvlet med 15-2+ programmer der vil på internettet når
computeren starter op, og så skal man manuelt sidder og logger på med
skidtet

Derfor vælger jeg nok ikke STOFA pga den lille ting, som gør stor forskel

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-12-02 13:03

> [...]

> skidtet
> Derfor vælger jeg nok ikke STOFA pga den lille ting, som gør stor forskel

Jeg vil tillade mig at skrive, at du overhovedet ikke har læst noget af
det der er skrevet eller forsøgt at finde bare en smule information
selv.

Det er jo så dit problem. EOT herfra.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Bother!" said Pooh as the police closed in.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 13:36

> Jeg vil tillade mig at skrive, at du overhovedet ikke har læst noget af
> det der er skrevet eller forsøgt at finde bare en smule information
> selv.

Hvad er det jeg har misforstået? Er det ikke rigtigt at man skal logge på
med en klient, telnet eller webinterfase, før man har adgang til nettet? *

Desuden har jeg nok samme mening, ligesom: et indlæg i *xdsl gruppen:

> Det er jo så dit problem. EOT herfra.

Ja, det er da selvfølgelig mit problem, at jeg nok ikke vælger STOFA....

EOT ? det har jeg ikke hørt før, hvad betyder det?

*du har jo selv henvist til vejledningen, hvor jeg tænker på side 28-29 hvor
der står om hvordan man logger på nettet.. Det er det der er besværligt

Fra : N/A

Dato : 28-12-02 22:47

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-12-02 22:47

In <3e0d9189$0$47407$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> writes:

> [...]

>Så har man jo igen bøvlet med 15-2+ programmer der vil på internettet når
>computeren starter op, og så skal man manuelt sidder og logger på med

Vroevl. Man skal ikke manuelt logge paa. Man kan bare lave et lille program, der
automatisk bliver koert naar computeren starter.

>Derfor vælger jeg nok ikke STOFA pga den lille ting, som gør stor forskel

Dumt.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-12-02 15:56

> ikke
>
> Det kan man sikre sig mod på mange måder.

Ja, men kan du nævne nogen der er nemmere eller mere smertefri for kunderne
end den måde Webspeed gør på? Jeg kan ikke komme på nogen.

> Hvis du registrerer dig fra en maskine bag en router vil routerens
> MAC-adresse være den gyldige.

Ligesom ret oplagt, men ikke desto mindre vil du ved at clone MAC adr. til
routeren kunne undgå at skulle registrere dig igen.

> stofa
> der
>
> Det er bare en gradbøjning.

Du og jeg har vist ret forskelligt syn på gradbøjning. Jeg tænder min
computer dagligt, men jeg skifter ikke netkort ret ofte :P Dermed bliver det
en ret væsentlig forskel om jeg skal logge på ved hver eneste opstart af
computeren, eller kun når jeg får ny computer (eller et lynnedslag har
brændt mit netkort af).

Derudover er Stofa's krav om login ved hver opstart inderligt unødvendigt.
Det er blot et irritationsmoment.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 16:01

> Ja, men kan du nævne nogen der er nemmere eller mere smertefri for
kunderne
> end den måde Webspeed gør på?

PPPoE, fx

> men ikke desto mindre vil du ved at clone MAC adr. til
> routeren kunne undgå at skulle registrere dig igen.

Mener du såfremt man får en ny router eller såfremt man ikke brugte
router fra starten?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-12-02 16:16

> kunderne
>
> PPPoE, fx

Det kræver login jævnligt. En router kan automatisere dette for dig, men det
skal stadig sættes op en gang og er desuden mere besværligt end at gå
igennem en registrationsside en gang.

> Mener du såfremt man får en ny router eller såfremt man ikke brugte
> router fra starten?

Begge situationer ville være mulige, men jeg tænkte på hvis du tidligere
ikke havde brugt router og så anskaffede en.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 16:50

> Det kræver login jævnligt. En router kan automatisere dette for dig

Sidste sætning er den afgørende. PPPoE er standardiseret og behøver
efter opsætningen ingen menneskelig interaktion.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 16:59

> Sidste sætning er den afgørende. PPPoE er standardiseret og behøver
> efter opsætningen ingen menneskelig interaktion.

Ja, men du svinger mellem holdinger til det ene og det andet...

jeg har fx købt en router, da jeg ikke gad at have nogen klient til at kalde
op på computeren.. og så fandme om man alligevel skal logge på manuelt eller
med et eller andet automatiserende program på computeren,, er inden jeg
overhovedet har fået det... tænkes som et irreternede element

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 17:05

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0dca21$0$47414$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, men du svinger mellem holdinger til det ene og det andet...

Ja, jeg besvarer hvert indlæg for sig. Mine holdninger er mere komplekse
end som så.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-12-02 17:14

> Sidste sætning er den afgørende. PPPoE er standardiseret og behøver
> efter opsætningen ingen menneskelig interaktion.

1. Registreringen af MAC adr. er også en del af DOCSIS standarden - det er
100% nødvendigt for at en (DOCSIS) kabelforbindelse kan køre så hvorfor
smide *mere* autorisation på?

2. Webspeed registreringen er præcis ligeså automatiseret. Den kræver heller
ingen menneskelig interaktion efter den er gennemført en gang - med mindre
du køber nyt modem eller netkort. Men hvis du køber ny router skal du også
sætte PPPoE op igen.

3. For de fleste mennesker er det en del mere kompliceret at gå ind og sætte
en router op til PPPoE den første gang end at gå igennem 5 sider med
registraring - som de helt automatisk og uundgåeligt ledes igennem ved
første brug af systemet.

4. PPPoE lægger blot endnu et "lag" på forbindelsen med følgende risiko for
tab af ydelse og ekstra led hvor det kan gå galt. Jeg er helt på det rene
med hvorfor PPPoE bruges på TDC Internet Bredbånd, men det gør det ikke til
det eneste rigtige valg da DOCSIS standarden har indbygget al den
autorisation du nogensinde har brug for.

Jeg vil ikke sige at PPPoE er en "dårligere" autoriseringsmetode - og på
ADSL giver den en rimeligt god mening. Men du kan ikke som jeg ser det, på
nogen måde påstå at den er simplere end MAC registreringen på Webspeed.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 17:25

> [...]

det, på
> nogen måde påstå at den er simplere end MAC registreringen på

MAC-registrering er udmærket til DOCSIS-linjer.
PPPoE kan bruges til alt muligt. Alene det gør at jeg personligt
foretrækker det.

Men det her har aldrig været en teknik-snak, men om hvad der var
besværligt og hvad der var sammenligneligt.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-12-02 17:38

> MAC-registrering er udmærket til DOCSIS-linjer.
> PPPoE kan bruges til alt muligt. Alene det gør at jeg personligt
> foretrækker det.

Tjaa - det er jo også helt fint. Min personlige holdning er lidt mere
pragmatisk - hvis det virker, er simpelt og effektivt, og standardiseret så
går jeg ind for det. Og MAC registreringen opfylder IMHO dette bedst når vi
alligevel er på kabel. Desuden er jeg personligt (som Webspeed kunde) glad
for den følelse af "always on" som jeg ikke ville få hvis jeg skulle "ringe
op" med en PPPoE session - selvom den var automatiseret. Men det er bare min
nørdede side ;)

Men ja - det er jo personlig smag vi er ude i her, og jeg kan da godt forstå
hvad du mener selvom jeg er uenig.

> Men det her har aldrig været en teknik-snak, men om hvad der var
> besværligt og hvad der var sammenligneligt.

Sandt nok. Og hvor vi kom ind på PPPoE vs. MAC registrering ved jeg slet
ikke =) Men det var nu en spændende diskussion. Tak for den =)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-12-02 13:45

Bjarke Hansen skrev:

>skal man logge ind hver gang... Og så er der et eller andet mystisk, der
>sker hvis man ikke husker at logge ud igen?

Det har jeg aldrig været ude for. Jeg har brugt det i et par år
nu.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 13:56

> Det har jeg aldrig været ude for. Jeg har brugt det i et par år
> nu.

Okay, men det var bare et indlæg i xdsl grupen, hvor der var en der skrev at
der kom en besked fra stofa, hvis man ikke huskede at logge af... Men det er
måske hvis computerne er tilsluttet hub/switch, og man prøver at logge på??

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 28-12-02 14:31

-det er
> måske hvis computerne er tilsluttet hub/switch, og man prøver at logge
på??
Jep hvis du ikkr har family abb. kan kun en computer komme på nettet så har
du 2 computere i switchen og den ene er på, og man vil logge på får du
meddelse om at der ikke er flere ledige logons (med family logon har du 5
logons på 1 gang ) og så kan du vælge hvem der skal afbrydes.

Diverse logon programmer findes og kan starte op sammen med din windows og
logge dig på.

Ps. har du et forbrug på under 5 gb pr. måned er flexrate et godt valg ca.
1024 / 256 for maks 300 kr, pr måned.

Hilsen

Johnny

Hilsen

Johnny

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-12-02 22:48

In <3e0d9f6f$0$47407$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> writes:

> [...]

>måske hvis computerne er tilsluttet hub/switch, og man prøver at logge på??

Jeg har haft stofa i mange aar og har ikke lukket ud siden jeg begyndte at
betale for trafik istedet for tid for nopgle aar siden.

/Martin

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-12-02 15:40

> Hvilket forøvrigt er meget tæt på den måde WebSpeed kører på.

Der tager du helt fejl. Jeg synes du skal komme og snakke med Webspeed
folkene en dag, Martin.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv etc.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 15:58

> Der tager du helt fejl.

Gør jeg?
For brugeren at se er den eneste forskel at WebSpeed logon kun foretages
"en gang imellem".
Hvordan mener du at de to ting adskiller sig så meget at jeg tager helt
fejl?

> Jeg synes du skal komme og snakke med Webspeed
> folkene en dag, Martin.

Det har jeg skam været - også før din tid.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-12-02 16:14

> [...]
> "en gang imellem".
>
> Hvordan mener du at de to ting adskiller sig så meget at jeg tager helt

Fordi en registrering ikke er det samme som en login. Desuden fordi
registreringen foretages af teknikeren hvis du har betalt for installation -
og medmindre k. køber ny computer skal denne ikke gentages.

> Det har jeg skam været - også før din tid.

Det tvivler jeg på da Webspeed K2 først er fremkommet *efter* jeg startede.
Så medmindre du har en tidsmaskine kan du næppe have diskuteret teknologien
før min tid. Derudover vil jeg godt pointere at jeg synes det er dårlig
argumentationsteknik fra din side at forsøge at bruge "tid ansat" i en
diskussion hvor dette er meningsløst..

Du har udtalt dig en del om Webspeed - inklusiv i den interne gruppe
tilsyneladende uden at vide præcis hvad du snakker om. Derfor min venlige
opfordring. Jeg kunne aldrig finde på at påstå at jeg har større viden end
dig om ISDN eller ADSL - men med kabelteknologi er jeg faktisk sikker på jeg
er bedre orienteret end dig. Det er både mit job og min store interesse.

mhv

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-02 16:56

> Fordi en registrering ikke er det samme som en login.

Du mener altså at løsningerne er mere forskellige end jeg. Det betyder
ikke at min mening er helt forkert.

> Det tvivler jeg på da Webspeed K2 først er fremkommet *efter* jeg
startede.

Projektet har kørt før da (jeg har mails du kan få at se), men det er
rigtigt at det er fuldstændig irrelevant her.

> Du har udtalt dig en del om Webspeed - inklusiv i den interne gruppe
> tilsyneladende uden at vide præcis hvad du snakker om.

Jeg kender skam udemærket teknikken og der er ikke noget af det du har
fortalt der overrasker mig. Vores uenighed går udelukkende på hvorvidt
de to løsninger er sammenlignelige. Det er her at jeg ikke kan forstå at
du kan udelukke al sammenligning.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-12-02 17:24

> Du mener altså at løsningerne er mere forskellige end jeg. Det betyder
> ikke at min mening er helt forkert.

Ok fair nok. Vi har bare forskellig mening om den del af det, men jeg mener
stadig ikke en enkelt registration af dit udstyr ved installation kan
sammenlignes på nogen måde med en login du skal gennemføre ved hver
opstart - samt efter time-outs der lukker din forbindelse.

> startede.
>
> Projektet har kørt før da (jeg har mails du kan få at se), men det er
> rigtigt at det er fuldstændig irrelevant her.

Muligvis som test/pilot projekt. Jeg sidder hjemme så jeg kan ikke tjekke
fakta, men Webspeed K2 som det fungerer i dag er noget nyere end min
ansættelse. Specielt den registrering vi diskutererer her har ændret sig
væsentligt. Jeg vil nu gerne se din info men det kan vente til jeg kommer ud
på arbejdet.

> [...]
> fortalt der overrasker mig. Vores uenighed går udelukkende på hvorvidt
> de to løsninger er sammenlignelige. Det er her at jeg ikke kan forstå at

Selvfølgelig er der et sammenligningsgrundlag idet begge løsninger er
baseret på kabelteknologi - og begge er DOCSIS baserede. Sågar samme
modems/bridges. Der er bare også væsentlige forskelle og blandt andet mener
jeg ikke at man kan sammenligne daglige (ikke standardbaserede) log-ins
gennem telnet, med en standardregistrering af udstyret ved opsætning eller
anskaffelse af nyt netkort. Og det er jo denne specifikke del af løsningerne
vi snakker om her. Faktum er, at mens der afgjort er visse tekniske
ligheder, er der en ret stor forskel i hvordan det "ser ud" og virker for
kunden.

Fra : Jesper Harder

Dato : 28-12-02 21:49

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

> Stofanet er nemt at bruge, kører stabilt og er hurtigt til prisen.

Well, det kan diskuteres. Af de internetudbydere jeg har brugt
(Stofanet, Tiscali, TDC, Get2net og Cybercity) har Stofanet været den
suverænt ringeste og mest ustabile.

Det er den eneste af de nævnte hos hvem jeg aldrig kunne drømme om at
blive kunde igen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-02 22:10

"Jesper Harder" <harder@myrealbox.com> wrote in message

> Well, det kan diskuteres. Af de internetudbydere jeg har brugt
> (Stofanet, Tiscali, TDC, Get2net og Cybercity) har Stofanet været den
> suverænt ringeste og mest ustabile.

Det er vel de steder, hvor selve kabel sekmentet har været overbelastet....
Hvis 1000 brugere, er koblet op samme sekment på en 42 Mbit kan det jo godt
være det er meget ustabilt, og der kommer pakketab osv...

Kabel teknologien, er vel meget forskellig fra installation til en anden.

Fra : Ib Stokkebye

Dato : 28-12-02 23:30

Hej Bjarke.
Hvis jeg var dig ville jeg beholde TDC som udbyder.
Der gik næsten 3 måneder inden Stofanet kunne levere en vare uden bøvl,
først efter 12 forsøg til Support kom der endelig en løsning som ser ud til
at holde, jeg har nu ikke været afbrudt i 3 uger tillykke til Stofanet. Men
hvad værre er at jeg faktisk betaler mere nu end da jeg var ved TDC med
diverse rabatter.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-12-02 12:00

"Ib Stokkebye" <run2u@stofanet.dk> wrote in message
> Hej Bjarke.
> Hvis jeg var dig ville jeg beholde TDC som udbyder.

Nu er der jo kommet andre boller på suppen....

Jeg flytter, og skal ikke have nogen telefon.. Derfor er TDC udelukket fra
starten... Det er en god udbyder, men hvis der skal spares penge på telefon
er det ikke lige sagen...

> [...]
Men
> hvad værre er at jeg faktisk betaler mere nu end da jeg var ved TDC med

Okay, men nu er det jo tit der lige er et eller andet der kokser i
starten... Men det som jeg ser det, der er problemet med stofanet.. Er deres
betingelser, og deres latterlige system til at logge på nettet.

Sådan var det, da jeg hørte om stofanet for 2-3 år siden... Jeg troede satme
at de havde udviklet sig lidt... Se bare på ADSL produkterne og deres
fleksibilitet

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-12-02 12:16

> [...]

> at de havde udviklet sig lidt... Se bare på ADSL produkterne og deres

Hvorfor er ADSL produkterne så meget bedre?

Stofa har et godt produkt, det viser deres kundemasse. At du har set dig
sur på dem ændrer ikke det faktum.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Welcome to the after life, Jean-Luc" - Q

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-12-02 13:15

> Hvorfor er ADSL produkterne så meget bedre?

Jeg siger ikke at de er direkte bedre.... Men deres fleksibilitet er god...

Hos TDC, kan du koble switch direkte til modem. Bestille de antal IP
adresser man skal bruge, og så er man kørende direkte... Ellers kan man
smide en hvilken som helst router på forbindelsen. Som så deler.... Man kan
næsten helt selv vælge hvordan man skal strikke det sammen.

> Stofa har et godt produkt, det viser deres kundemasse. At du har set dig
> sur på dem ændrer ikke det faktum.

Det kan da godt være de har mange kunder.. Men det er dyrt i forhold til
andre kabel-internet levendører og så er det betingelserne.. Og nej det
ændre ikke på det faktum, bare fordi jeg ikke lige kan lide metoden... Men
så kunne det jo være Stofa kunne lytte på deres kunder, og dem der er i
deres søgelys.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-12-02 14:09

KLIP

> Men
> så kunne det jo være Stofa kunne lytte på deres kunder, og dem der er i
> deres søgelys.

Mangler du et arbejde..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-12-02 15:11

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> wrote in
message news:3e0ef407$0$47062$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Mangler du et arbejde..?

Øhh nej, joe måske et fritidsjob.... ca. 8-10 timer om ugen.... Hvorfor?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-12-02 15:15

KLIP

> Øhh nej, joe måske et fritidsjob.... ca. 8-10 timer om ugen.... Hvorfor?

Da jeg fornemmer, du vil lære Telia Stofa at drive deres forretning.

Naturligvis kan min fornemmelse være forkert, da du jo ikke engang er kunde
i et af deres forretningsområder.

Jeg fornemmer også, dette ikke er interessant for dig, grundet dine mange
indvendinger omkrig deres produkter.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Erling

Dato : 29-12-02 22:50

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

Det er mig en gåde, at så mange - se trådens længde - gider bruge energi på
at svare på indlæg fra en frustreret bruger - Bjarke Hansen, som selv har
svært ved at sætte ord på, hva' det er, han er utilfreds med - bortset fra
eder og forbandelser.
Lidt selvmodsigende bruger jeg så både Jeres og min tid på et indlæg.
Hvis jeg var Stofa, ville jeg slet ikke ha' den mand i kundekartoteket, men
be' ham søge andre græsgange.

mvh

Erling

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-12-02 23:43

"Erling" <egu@nospam.stofanet.dk> wrote in message

> [...]

> svært ved at sætte ord på, hva' det er, han er utilfreds med - bortset fra

Hehe, ja det er sørme også længe siden, jeg selv har fulgt med i en sådan
lang tråd, som den jo er blevet efterhånden

Men må jeg så spørge, har du så selv læst hele tråden.. Eller bringer du
selv eder og forvandelser, og mig som flittig bruger på usenet?

> Lidt selvmodsigende bruger jeg så både Jeres og min tid på et indlæg.

Ja, det må siges... Men når jeg nu har dig, så må du da gerne sige din
mening om Stofanet, da jeg kan se du bruger dem!

> Hvis jeg var Stofa, ville jeg slet ikke ha' den mand i kundekartoteket,
men
> be' ham søge andre græsgange.

Øhh, nej de ønsker nok ikke utilfredse kunder.. Derfor ville jeg også
forehøre mig inden jeg traffer noget valg... Der hvor jeg flytter hen, er
Stofa det billigste man kan vælge at Internet... Dog er det jo så bare om
man vil stille sig ret for de betingelser, og underlige logons man skal
foretage...

Når du nu selv sætter et personligt angreb igang.. På en vis Bjarke Hansen,
hvorfor skriver du så til de andre læsere? Er det for at vinde noget du gør
det?