ang jumpere på HD.
Fra : Lars B

Dato : 27-12-02 23:47

jeg har haft mine HD uden af maskinen, og har flyttet mine jumpere på disse,
er der en som kan fortælle hvorledes de skal være for at være Primær -
sekundær HD.
evt. give et link til en illustation af dette ??

Lars

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 27-12-02 23:48

> [...]
> sekundær HD.
> evt. give et link til en illustation af dette ??

Det varierer fra disk til disk, så hvis du kunne fortælle producenten og
evt. modelnummer ville det nok være nemmere at hjælpe, kammerat

Ofte står det på disken - ovenpå eller ved selve jumperne...

Fra : ab

Dato : 28-12-02 08:33

> Ofte står det på disken - ovenpå eller ved selve jumperne...

Eller hent programmet Max-blast fra Maxtor - i dette program ses oversigter
over de fleste gængse diske - med jumper- og andre oplysninger. Det er måske
hurtigere end at skille PC´en ad.

ab

Fra : Lars B

Dato : 28-12-02 11:27

jeg vil gerne takke for hjælpen, hvis ikke dette virker kommer jeg bare
tilbage.

Lars

Fra : Manse

Dato : 28-12-02 02:05

Hejsan
Det hedder nu Master eller slave......!!! Eller cable select........Den med
dit C:\ på skal være Master og brug nu den der kører med 7200 til c:\ drev
og den anden kan du bruge som slave...det står som regel oven på HD hvordan
jumperen skal sidde.....

På dit bundkort er der 2 IDE porte...en IDE 1 og en IDE 2........
Sætter du dine 2 HD på IDE 1 skal den ene kører som master og den anden som
slave
Du kan også vælge at kører dine HD på hver IDE port og sætter altså dine HD
som Cable select

Typisk har man på IDE 1 altså primær, HD som master og brænder som slave og
på IDE 2 sekundær HD 2 som master og DVD/CDrom som slave

Manse
--
Informationer er da noget man søger på nettet.....

Fra : Andersen

Dato : 28-12-02 22:49

"Manse" <hanson112@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> på IDE 2 sekundær HD 2 som master og DVD/CDrom som slave

Typisk har man ikke brænder og det drev man henter data fra
til brænderen siddende på samme ide-kabel.

Fra : Manse

Dato : 02-01-03 20:12

Hejsan

> Typisk har man ikke brænder og det drev man henter data fra
> til brænderen siddende på samme ide-kabel.

Du har sgu ret, min brænder sidder som master på

Manse