Betændelse efter sterilisation??
Fra : Carsten Axelsen

Dato : 27-12-02 22:35

Hej

Vores kat blev steriliseret i fredags og vi opdagede til vores store skræk
at der lige ved siden af "såret" er en "byld". Den virker ret hård men ser
ikke ud til at gøre ondt, idet katten ikke bliver sur når vi rører ved det.
Den slikker på såret en gang imellem men virker ret veltilpas. Den skal have
taget stingene ud på mandag. Kan det være betændelse og skal vi gøre noget
ved det (kamille te el. lign.)

Mvh
Carsten

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-12-02 23:01

Kommer der noget ud af det? Er såret rødt og irreteret? Er katten frisk og
spiser og drikker?

Ellers tror jeg det er arvæv. Det er hård og kan godt virke som om det
sidder inden under ved siden af såret. Og jeg vil også sige at hvis stingene
skal tages mandag, er det nok lidt sendt at der går betændelse i.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Carsten Axelsen

Dato : 27-12-02 22:59

Det virker en lille smule rødt og der kommer en minimal smule væske ud af
sårene, hvor stingene sidder, men hun virker ikke irreteret, har det fint og
spiser og drikker helt som "før".

Vil det hjælpe noget med at "dyppe" det i kamille te eller skal vi bare lade
det være?

Mvh
Carsten

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-12-02 00:02

Hmm, så tror jeg nok jeg ville kontakte en dyrlæge inden på mandag, såret
burde ikke væske længere. Det burde være tørt og fint.

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 28-12-02 21:24

Hej Carsten

> [...]
> sårene, hvor stingene sidder, men hun virker ikke irreteret, har det fint

Hvis det kun er der hvor stingene sidder, er det ikke unormalt at det kan
væske en smule - specielt hvis hunkatten hele tiden slikker og hiver lidt i
trådende.

> Vil det hjælpe noget med at "dyppe" det i kamille te eller skal vi bare
lade
> det være?

Jeg tror bare I skal lade det være, og så holde øje med at det ikke bliver
værre inden på mandag hvor I skal til dyrlæge. Hvis det bliver værre, bør I
selvfølgelig tage afsted med hende - det bør I nok også hvis det ikke kun er
der hvor stingene sidder.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Carsten Axelsen

Dato : 29-12-02 15:18

Hej med Jer

Vi ringede til Vagtdyrlægen igår eftermiddags og han sagde at hvis det ikke
blev værre og katten ikke virkede syg, kunne vi godt vente til mandag med at
gøre noget ved det. Katten har det fint så vi venter.

Mange tak for hjælpen!!!

Godt nytår

Carsten

Fra : Nina, Tender Tribes