Bundlag i akvarie
Fra : Kennet

Dato : 27-12-02 22:02

Hej og god jul til alle!

Jeg står overfor at skulle starte om i akvariet efter et stort uheld med et
varmelegeme der stod af og ikke ville holde op med at varme .....

Jeg ville nu gerne have det indrettet med sort akvariegrus, er der nogen her
der har gode/dårlige erfaringer med dette bundlag?

Jeg har læst en masse om, at man i de nederste 2 cm af bundlaget skal gøde
godt for planterne, men skal det være i samme grus, eller er det en anden
type bundlag?

Håber på svar.

Mvh
Kennet

Fra : Nette

Dato : 28-12-02 02:11

"Kennet" wrote in message
> Jeg ville nu gerne have det indrettet med sort akvariegrus, er der nogen
her
> der har gode/dårlige erfaringer med dette bundlag?

Jeg har sort grus.
Det er meget pænere og mere roligt at se på, men man skal altså være klar
over, at det gælder ligesom det gør med sorte biler: Man ser tydligere
skidtet.

> Jeg har læst en masse om, at man i de nederste 2 cm af bundlaget skal gøde
> godt for planterne, men skal det være i samme grus, eller er det en anden
> type bundlag?

Det var jeg ikke klar over. Det har jeg aldrig gjort og mine planter har da
altid haft det fint. 7 - 9 - 13 må jeg hellere sige, for sidste jeg sagde
det samme om mine fisk, gik der en uge og de var udryddet..

Nette

Fra : Tobester

Dato : 31-12-02 13:06

Jeg har selv kørt et 250l med sort grus, skifer-plader og masser af planter,
og det er ok. Men man skal bare være klar over, at det kan være lidt
kedeligt i længden. Der er ikke meget farvespil i sort i sort. Du kan evt.
tilblande ganske lidt af en anden type grus i overfladelaget, det kan give
meget flotte effekter...

Held og lykke

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 31-12-02 13:30

Jeg har aldrig gjort noget "særligt" med bundlaget for planterne, sidst jeg
havde akvarium. Og jeg gør det heller ikke denne gang.

Glæder mig til at se dit "nye" akvarium.

Fik planter fra dig, med posten i dag. Tak for det.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.