Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
B-indkomst
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-12-02 21:44

Lige et hurtigt spm.: Betaler man bruttoskat af B-indkomst?

--
Michael
http://www.vindenand.dk/smssjov - nu også polyfoniske ringetoner

Fra : ole

Dato : 27-12-02 22:32

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> skrev i en meddelelse
> Lige et hurtigt spm.: Betaler man bruttoskat af B-indkomst?

Ja selvfølgelig forskel mellem A- og B- indkomst er
A = din hovedarbejdsgiver
B = de løse, dem kan du have mange af

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-12-02 22:21

> Ja selvfølgelig

Ok, tak for alle svar.
Jeg skriver mine "løse" indtægter på og ser hvor stor en regning jeg får
til maj (eller hvornår den nu kommer).

--
Michael
Send GRATIS SMS til alle danske og udenlandske mobiltelefoner

Fra : Poul Christensen

Dato : 27-12-02 22:53

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> skrev i en
meddelelse news:3E0CBB8B.26A2F69D@post10.zzn.com...
> Lige et hurtigt spm.: Betaler man bruttoskat af B-indkomst?

Det kommer an på arten af B-indkomst.

Er der tale om en form for aflønning af personlig indsats, så som
honorarer m.v. er skal der betales arbejdsmarkedsbidrag.

Derimod skal der ikke betales arbejdsmarkedsbidrag af
renteindtægter o .l.

PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : alexbo

Dato : 27-12-02 22:49

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> skrev

> Lige et hurtigt spm.: Betaler man bruttoskat af B-indkomst?

Ja, hvis man har brugt sine fradrag på A indkomst.

Jeg er ikke sikker på om du egentlig mener Bi indkomst.

B indkomst er for selvstændige
Bi indkomst er for lønmodtagere med flere arbejdspladser.

mvh
Alex Christensen

Fra : ole

Dato : 28-12-02 12:42

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse news:auiiao$2la1$1@news.cybercity.dk...
> B indkomst er for selvstændige
> Bi indkomst er for lønmodtagere med flere arbejdspladser.

Der tager du fejl, det hedder B-indkomst uanset hvilken person.
Selvstændige der ved siden af deres forretning har et job, vil det være A-indkomst, fordi
så har
den selvstændige en hovedarbejdsgiver, iøvrigt kan det være bedøvende ligegyldigt, fordi
begge
betaler den samme skat !

Fra : alexbo

Dato : 28-12-02 23:47

"ole" <holte@Xofir.dk> skrev

> Der tager du fejl, det hedder B-indkomst uanset hvilken person.

Mener du at lønmodtagere med flere arbejdspladser betaler B-skat?

Hvis det er det du mener skulledu kigge på bagsiden af et Bikort, der står.

" Bikortet skal forevises ved eventuel udbetaling af A-indkomst, der ikke
udbetales af hovedarbejdsgiveren"

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Ahm

Dato : 29-12-02 01:00

Når du får arbejde hos en dansk arbejdsgiver (eller en svensk eller anden
udenlandsk arbejdsgiver, som har fast driftssted i Danmark) skal du bruge et
skattekort, som skal afleveres til arbejdsgiveren. Skatten trækkes ud fra
oplysningerne på skattekortet. Det tilbageholdte beløb, A-skatten,
indbetales til skattevæsenet som en foreløbig skat. Når året er omme gøres
det op, om det indbetalte beløb svarer til den skat, der skal betales for
hele indkomståret.

Hvis arbejdsgiveren ikke har tilknytning til Danmark, dvs. ikke har fast
driftssted her, vil der ikke blive tilbageholdt A-skat af lønnen. Hvis du er
skattepligtig af lønnen i Danmark - f.eks. fordi du bor i Danmark eller har
opholdt dig her i mere end 183 dage - skal du selv sørge for at indbetale
skat. I den situation kaldes lønnen m.v. for B-indkomst. Skatten opgøres på
grundlag af oplysningerne i din selvangivelse. Skatten kaldes for B-skat og
indbetales i 10 månedlige rater fra januar til maj og fra juli til november.

Per Ahm

http://home1.stofanet.dk/per.ahm/

Fra : Per Ahm

Dato : 29-12-02 01:02

B-indkomst/B-skat:

B-indkomst er indkomst, der ikke er blevet betalt skat af ved udbetalingen.
Det kan være honorarer eller overskud af selvstændig virksomhed og
renteindtægter. Denne indkomst skal du betale B-skat af. B-skatten opkræves
normalt i op til 10 rater på indbetalingskort, som du modtager fra ToldSkat.
For nogle skatteydere indregnes B-skatten dog i trækprocenten.

Fra : Per Ahm

Dato : 29-12-02 01:03

Bikort:

Sammen med skattekortet, der sendes ud til alle skatteborgere hvert år i
november, får du et bikort. Bikortet skal bruges, hvis du har mere end én
arbejdsgiver/arbejdsplads. Bikortet viser den trækprocent, som
arbejdsgiveren skal bruge til at beregne din skat.