Bygge en pc!
Fra : SMB

Dato : 27-12-02 20:43

Da jeg skal bygge en pc for første gang, kunne jeg godt tænke mig at høre om
der var noget der måske skulle ændres i min liste. Jeg har valgt
nedenstående hardware ud fra bedømmelserne på www.edbpriser.dk men har
ellers ikke særlig meget styr på om det er en god idé at sætte det sammen.

Jeg har dog tænk mig at bruge Harddisk, Diskettedrev, Brænder og Dvd-drev
fra min gamle computer.

Håber at få nogle gode råd!
mvh & godt nytår
smb

Kabinet : Thermal Take Technology ThermalCase MidiTower Black
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404667894

Bundkort : Asus A7V333 ATX
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627893

CPU : AMD Athlon Palomino XP 1800+ (1533MHz) Box
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577970

RAM : DDR-SDRAM PC2700 Kingston 256MB
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827899

Grafikkort : AOpen GeForce2 MX400-V TV-Out
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364767906

Skærm : AOC 9GLR
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597900

Fra : Camain

Dato : 27-12-02 21:07

Det ser umiddelbart fornuftigt ud, men må jeg spørge hvorfor det
grafikkort??
Hvorfor ikke f.eks:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617900

Har selv et i min maskine og er ganske tilfreds, også med tv-out.

Venlig hilsen

Jesper B.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 27-12-02 21:12

"SMB" <baaz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh & godt nytår
> smb
>
> Kabinet : Thermal Take Technology ThermalCase MidiTower Black

Kunne også spare et par hundrede og købe et Chieftec Midi tower kabinet. Det
har dog "kun" 340W PSU, men flere ampere. Glimrende PSU og kabinet. Ellers
Fulltower, dejlig masser plads. Det koster ikke meget mere end TT
kabinettet.

> Bundkort : Asus A7V333 ATX
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627893

Sikkert ok bundkort, kender ikke så meget til AMD mere, men umiddelbart kan
du for 100-200 kr få KT400 chipsettet der understøtter PC3200 ram hvis det
er

> CPU : AMD Athlon Palomino XP 1800+ (1533MHz) Box
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577970

AMD cpuer er efterhånden SÅ billige at det næsten ikke kan betale sig at
spare her, for det er begrænset HVAD du sparer. Men, det er selvfølgelig op
til hvad pengepungen kan magte, men logisk nok, jo hurtigere jo bedre.

> RAM : DDR-SDRAM PC2700 Kingston 256MB
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827899

For lidt. Kører sikkert ok, men 512 er efterhånden minimum, alt afhængig af
dit behov.

> Grafikkort : AOpen GeForce2 MX400-V TV-Out
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364767906

Uha nej, skal der spilles på din computer? Et par hundrede mere, så får du
G4-440MX. Tjek fx den billige serie fra MSI, det er glimrende kort. Ellers
får du en enorm flaskehals her. Du kan selvfølgelig også købe brugt, det kan
betale sig.

> Skærm : AOC 9GLR
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597900

Sikkert udemærket Har fået god omtale.

Ellers ok computer

VH
Peter

Fra : SMB

Dato : 27-12-02 22:02

Okay, det kan vist godt betale sig at skifte grafikkortet ud med et :
Palit Microsystems Daytona GeForce4 MX440 TV-Out
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617900

Det er en lille pris foreskel på 94 kr. Men så bliver GeForce2 da også
udskiftet med GeForce4.
Tak for de gode råd!
mvh.
smb

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-12-02 23:53

<---------------->
> Det er en lille pris foreskel på 94 kr. Men så bliver GeForce2 da også
> udskiftet med GeForce4.
<----------------->

Nej dit Geforce2 bliver udskiftet med et Geforce 2½

Et Geforce MX440 svare kun til et Geforce 2½, så hvis du er ude på at spare
lidt, hvorfor så ik bare beholde det gamle, med mindre du går efter at få TV
out

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 27-12-02 23:52

> [...]
spare
> lidt, hvorfor så ik bare beholde det gamle, med mindre du går efter at få

Hmm, ikke helt. GF4MX440 sparker da GF2 MX400's røv en HEL del gange for kun
94 kr. mere...

// troels

(som selv har palit's MX440)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-12-02 00:18

<----------------->
> Hmm, ikke helt. GF4MX440 sparker da GF2 MX400's røv en HEL del gange for
kun
> 94 kr. mere...
<------------------>

Hmmmmm. Nu skriver manden jo han har et Geforce2 i forvejen, jeg tolkede det
som et Ægte Geforce2 og ikke et Geforce2 MX lavpris, sikkert min fejl... et
Geforce2 & et Geforce2 MX er ikke samme kort, mx er meget ringere

Fra : JRS

Dato : 28-12-02 13:59

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse

> Hmmmmm. Nu skriver manden jo han har et Geforce2 i forvejen,

Skriver han da ikke noget om ... (?)

MVH
JRS

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-12-02 14:43

<---------------->
<---------------->

<---------citat fra--------------------->
> Det er en lille pris foreskel på 94 kr. Men så bliver GeForce2 da også
> udskiftet med GeForce4.
<---------------------------------->

Når man skriver Geforce2 så må det være et ægte Geforce2, det var det som
forviret mig og trode måske han ville ha et Geforce2 MX på grund af tv out..

Fra : Henning

Dato : 27-12-02 22:09

>Kunne også spare et par hundrede og købe et Chieftec Midi tower kabinet. Det
>har dog "kun" 340W PSU, men flere ampere.

??? P=U*I!! Du har effekten 340W, indgangsspændingen kan du ikke røre
ved (220v) - hvordan vil du så forsvare din påstand om at har "flere
ampere"?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : B N

Dato : 27-12-02 22:42

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

Det

> ??? P=U*I!! Du har effekten 340W, indgangsspændingen kan du ikke røre
> ved (220v) - hvordan vil du så forsvare din påstand om at har "flere
> ampere"?

Det kan være at udgangsspændingen er lavere

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-12-02 22:47

SMB wrote:
> Skærm : AOC 9GLR
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597900

Find en anden og bedre. Jeg har sådan en skærm og har fortrudt købet.

mvh
Henning

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-12-02 23:38

On Fri, 27 Dec 2002 22:46:56 +0100, Henning Præstegaard
<onkelhenning@oncable.dk> wrote:

> Find en anden og bedre. Jeg har sådan en skærm og har fortrudt købet.
Det kommer an på hvor meget du bruger skærmen, og hvilke krav man stiller
til den.
AOC laver nogle af de bedste lav pris skærme på markedet. Det er en god
skærm til prisen.
Men du har da ret i at man kan få mange bedre skærme.
Hvis det er fordi du ikke vil give mere for skærmen kan du få en 17" LG
skærm for
næsten det samme. Hvilket er et klart bedre køb.

--
Thomas Hansen

Fra : JRS

Dato : 28-12-02 14:02

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@image.dkDUSKALFJERNEDETTE> skrev i en
meddelelse newsrh2443hsvzru8w@news.image.dk...
> AOC laver nogle af de bedste lav pris skærme på markedet. Det er en god
> skærm til prisen.
[snip]
> Hvis det er fordi du ikke vil give mere for skærmen kan du få en 17" LG
> skærm for
> næsten det samme. Hvilket er et klart bedre køb.
[snip]

Er det ikke lidt selvmodsigende ?

MVH
JRS