polvending af fan
Fra : Martin Fæster

Dato : 27-12-02 17:24

Jeg har en 40mm fan m. hastighedsmåling i kabinettet. Kan den polvendes uden
der sker noget med resten ?

Fra : Villy Jensen

Dato : 27-12-02 17:28

> Jeg har en 40mm fan m. hastighedsmåling i kabinettet. Kan den polvendes
uden
> der sker noget med resten ?

Din ventillator overlever nok ikke en polvending..!

Men du kan sandsynligvis skrue ventillatoren af og montere den 'på
hovedet' i stedet.

Kommnetarer:
En 40 mm fan kan da ikke give den helt sore effekt som kabinet-fan??
Men den kan gi' en masse larm!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin Fæster

Dato : 27-12-02 17:59

> Kommnetarer:
> En 40 mm fan kan da ikke give den helt sore effekt som kabinet-fan??
> Men den kan gi' en masse larm!
> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy

Hmm.. så må du tro om. Jeg har lige sat en 40mm ud for cpukøleren i bagenden
af kabinettet. Den kører ca. 5900 og siger næsten intet . Den medvirker til
at nogle af de 3 andre fans starter senere . (temp-styring).

Martin

Fra : Villy Jensen

Dato : 27-12-02 20:09

> [...]
til
> at nogle af de 3 andre fans starter senere . (temp-styring).

Fedt nok...!
Det tyder på at en udsugningsventillator gør underværker i dit kabinet.
Den skal du jo så nok ikke (pol)vende
Hvad sker der så med en endnu større (ø80 mm) udsugningsventillator?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin Fæster

Dato : 27-12-02 21:50

Jeg har en silent saturn over en 1200 Mhz amd. Med setihome kørende og den
lille 40mm bliver den 49 C varm. -Dette er også efter hvad jeg stiller
fanerne til gennem Maxpower Doc 5.
Der er 1 80mm i bunden i fronten og 2 80mm øverst bagtil. Med den 40mm
bagtil kan jeg nøjes med at høre på 1 af de 2 bagtil øverst hvert 3. minut
hvor den kører ca. 1 minut.
Tænder jeg alle kan jeg få cpuen ned på ca. 42-44 C afhængig af
rumtemperaturen.

Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-02 22:40

"Martin Fæster" <mafaeste@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
til
> at nogle af de 3 andre fans starter senere . (temp-styring).

Er du nu sikker på at den blæser ikke siger noget, når den nu kører med hele
5900 omdrejninger i minuttet?

Jeg har:

12cm + 8cm i front

9,2 cm bag

8cm og 9,2cm i strømforsygning, hvis de nævte 3 andre blæsere bliver
slukket, kører strømforsygningen (enermax) med fulde omdrejninger
(temperaturstyret) mens de 3 blæsere ikke siger noget, da de kører på 7V.

Desuden har jeg en 9,2cm ud for cpu køler.

samt 2*8cm ud for grafikkort, hvor den ene er med til at hive luft fra
fronten, og op mod cpu.....

Overraskende nok, larmer disse blæsere ikke... Det er hardddiskene.

Fra : Martin Fæster

Dato : 28-12-02 09:07

> Er du nu sikker på at den blæser ikke siger noget, når den nu kører med
hele
> 5900 omdrejninger i minuttet?

Den larmer hvis jeg vender den om (som en højtlydende redekam) , men som den
vender nu, kan jeg lade den køre konstant uden at høre den. :))

Martin

Fra : Martin Fæster

Dato : 28-12-02 09:12

> Er du nu sikker på at den blæser ikke siger noget, når den nu kører med
hele
> 5900 omdrejninger i minuttet?

Det er en 40mm blæser der i dybden er ca. 6mm. Den stammer ikke fra en ny
cpukøler men noget der blev skilt ad i sin tid. Det kan være den stammer fra
en nedlagt 166Mhz Intel pc. Trods sine mange omdrejn. flytter den ikke så
meget så man kan heller høre en luftgennemstrømning for trafoen der er lige
ovenover, men nok til at holde temperaturen vedlige hvis pcen ikke laver
noget.