Jeg vil så gerne prøve Linux - men !
Fra : Bo Simonsen

Dato : 27-12-02 15:49

Hello NF.

27 Dec 02 14:21, you wrote to all:

N> Jeg vil så gerne prøve Linux - men jeg bruger i øjeblikket Win XP home
N> og vil gerne beholde den installation - endnu.
N> Jeg har hentet Mandrake 9 (3 cd'er) - hvordan kan jeg gøre og er det
N> muligt at fjerne Mandrake igen (hvis det nu ikker er noget for mig)?
N> Jeg har en partion på min HD (35 gb tilbage)

Formentlig bliver du nødt til at lave din WinXP partision mindre først. Jeg
ved ikke helt hvordan NTFS har det med det, men med FAT kunne det lade sig
gøre.

Derefter installeres mandrake på den fri plads. Du kan til enhver tid slette
mandrake partisionen og lave den om til NTFS. Dette kan gøres med fx.
partision magic, jeg mener nemlig ikke FDISK kan slette en non-DOS partision
(den påstår den kan, men det har aldrig lykkedes for mig).

Bo

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-12-02 15:11

Bo Simonsen wrote:

> [...]
> fx. partision magic, jeg mener nemlig ikke FDISK kan slette en non-DOS
> partision (den påstår den kan, men det har aldrig lykkedes for mig).

Partition Magic pro kan ikke altid fjerne reiserfs og ext2 samt ext3
partitioner. Jeg habefaler at du evt. kører cfdisk i terminalen inden du
lukker Linuxen ned for sidste gang.

--
See yea ...
Henry Lerche Madsen