Deling af Telia bredbånd
Fra : Allan M

Dato : 27-12-02 15:23

Jeg vil gerne dele en Telia Bredbånd til 2 pc'ere men har problemer med det.

Kabel fra modem ryger i hub'en. (Virker tilsyneladende ikke, da der ikke
kommer lys i dioden på hub'en)
1 nætværkskabel fra hver pc'er ryger i hub'en (lokalnettet virker)
Men jeg kan ikke komme på nettet med nogle af PC'erne

Kan nogen her fortælle mig og jeg er helt galt på den og om det jeg prøver
på overhovedet er muligt med det udstyr jeg har ?

Jeg har tidligere spurgt i news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl og fået at
vide at det burde fungere fint.
For at forøge min chancer for et brugbart svar har jeg valgt at krydsposte.
FUT eller XFUT er sat til news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl (Håber alt er i
orden)

Mvh. Allan Møller

Fra : Mads Bahrt

Dato : 27-12-02 15:32

Allan M wrote:
> [...]
> FUT eller XFUT er sat til news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl (Håber alt er i

Hvis der ikke kommer lys i lampen kunne det tyde på at du skal bruge en
anden type kabel: Hvis du bruger et cross-kabel skal du prøve et
straight-through og vice versa.

MVH
Mads

Fra : Allan M

Dato : 27-12-02 15:53

> Hvis der ikke kommer lys i lampen kunne det tyde på at du skal bruge en
> anden type kabel: Hvis du bruger et cross-kabel skal du prøve et
> straight-through og vice versa.

Er afprøvet uden held.

Allan M

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 27-12-02 16:17

"Allan M" <___allan.moller__@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne dele en Telia Bredbånd til 2 pc'ere men har problemer med
det.

> Kabel fra modem ryger i hub'en. (Virker tilsyneladende ikke, da der ikke
> kommer lys i dioden på hub'en)

Prøv med 2 muligheder:
1. Brug uplink-porten i din hub
2. brug et krydset kabel imellem modem og hub

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-12-02 16:44

"Allan M" <___allan.moller__@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan nogen her fortælle mig og jeg er helt galt på den og om det jeg prøver
> på overhovedet er muligt med det udstyr jeg har ?

Prøv at sætte kabel fra modem i uplink-porten på din hub, eller brug et
crossover kabel.

mvh
Preben

Fra : Allan M

Dato : 27-12-02 16:53

> Prøv at sætte kabel fra modem i uplink-porten på din hub, eller brug et
> crossover kabel.

Nu bliver jeg lidt i tvivl for det virker tilsyneladende ikke her!
Sålænge kablet hedder noget med TP så er det twisted ikke ?
Jeg har UTP - STP - SFTP som jeg alle mener er Twisted Pair ?

Det kabel som følger med modem til netkort står der ikke noget (som kan
bruges) på udover
Cat. 5 Unshielded.

Allan M

Fra : N/A

Dato : 27-12-02 16:56

Fra : Allan M

Dato : 27-12-02 16:56

Fra : Frank Andersen

Dato : 27-12-02 17:07

On Fri, 27 Dec 2002 15:22:56 +0100, "Allan M"
> [...]

>Kan nogen her fortælle mig og jeg er helt galt på den og om det jeg prøver
>på overhovedet er muligt med det udstyr jeg har ?

< cut >
>Mvh. Allan Møller

Med en hub kan du kun have den ene pc tilsluttet af gangen. Hvis begge
pc'er skal være på være på internettet samtidig, er det nødvendigt med
en router, som tilsluttes modemet. Flere har en 4 ports switch
indbygget (som Netgear RP-614, som jeg bruger eller en D-link 804).

Mvh. Frank Andersen

Fra : Allan M

Dato : 27-12-02 19:14

> [...]
> en router, som tilsluttes modemet. Flere har en 4 ports switch
> indbygget (som Netgear RP-614, som jeg bruger eller en D-link 804).

Er jeg ked af for det virker ikke her !

Allan

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 01-01-03 20:36

> Er jeg ked af for det virker ikke her !

Ved du hvad en router er ?

--
Svend

Fra : Kristian Steen Johan~

Dato : 02-01-03 18:08

Jeg mener altså, at det kan gøres noget mere simpelt. Jeg har selv Telia
Bredbånd
og jeg deler forbindelsen mellem to computere. På den simple måde, at
jeg har to
netværkskort i hovedcomputeren - 1 til modem og en anden videre til min
bærbare.

Det fungerer upåklageligt (man skal lige huske at sætte forbindelsen til
internettet på
hovedcomputeren op til deling af internet).

Håber det kan hjælpe dig,

Kristian