Fejlmeddelelse i Systemlog (ACPI)
Fra : Finn og Angela

Dato : 27-12-02 12:05

Hej

Under Logbog, System (Win XP) får jeg ved opstart følgende fejlmeddelelser
(2 af dem, hver gang):
AMLI: ACPI BIOS forsøger at læse fra en ugyldig IO-portadresse(Oxcfc), som
ligger inden for det 0xcf8-0xcff-beskyttede adresseområde. Dette kan medføre
at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få teknisk
support.

Og så en henvisning til Microsoft.com, der dog ikke kender fejlen

Jeg oplever ikke, at mit system er ustabilt, men jeg kunne godt tænke mig at
vide, hvad der forårsager fejlmeddelelsen (der så vidt jeg ved altid har
været der - har bare ved et tilfælde opdaget den ved at snuse rundt i
"Computeradministration).

Hilsen Finn

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 13:51

Finn og Angela skrev:

> AMLI: ACPI BIOS...

Du kan højst sandsynlig få fejlen til at forsvinde ved at opdatere
din BIOS. Jeg har selv haft meddelelsen i logbogen engang, men få
uger efter at WinXP kom på gaden, udsendte ASUS en BIOS-opdatering
til mit bundkort som løste problemet.

FUT: <news:dk.edb.system.ms-windows>
Svar til dette indlæg vil kun havne i ovenstående gruppe.

Madsen.