Tovejskommunikation
Fra : ERik Vest Zielke

Dato : 27-12-02 12:36

Jeg har lige købt en EPSON printer, en C42UX. Med den følger et
"overvågningsprogram" så man kan se hvor meget blæk der tilbage og andre
ting, men når jeg starter det står der at computeren skal være sat op til
bidirectional communication. Jeg kan finde info om hvordan man kan gøre det
til den paraelle port, men det er er en USB-printer, hvordan kan man gøre
det så? Hvis altså det kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Erik Vest Zielke

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 14:42

ERik Vest Zielke skrev:

> Jeg kan finde info om hvordan man kan gøre det til den paraelle
> port, men det er er en USB-printer, hvordan kan man gøre det så?
> Hvis altså det kan lade sig gøre.

Nu nævner du ikke noget om styresystemet, hvilket ville gøre det
væsentlig nemmere at hjælpe dig, men på WinXP indstiller du det
her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/bidirectional.png>
Altså Control Panel > Printers and Faxes > Højreklik på printer >
Properties > Ports.

Madsen.

Fra : Erik Vest Zielke

Dato : 27-12-02 20:58

> [...]
> her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/bidirectional.png>
> Altså Control Panel > Printers and Faxes > Højreklik på printer >

Ja, mit styresystem er XP. Men det var i forvejen indstillet sådan. Jeg tror
at det er EPSON softwaren, der har problemer, der kom nemlig en programmet
har udført en ulovlig handling under installation, men fortsatte og skrev
installation complete. Findes der 3. parts software til overvågning af
blækpatronerne m.m, sådan om jeg kan tjekke om det er softwaren eller
hardwaren, som opfører sig forkert?

Med venlig hilsen
Erik Vest Zielke

Fra : Madsen

Dato : 27-12-02 22:55

Erik Vest Zielke skrev:

> [...]
> softwaren, der har problemer, der kom nemlig en programmet har
> udført en ulovlig handling under installation, men fortsatte og

Hmm, har du prøvet at afinstallere skidtet og installere det igen?
Jeg kører også med en USB Epson-printer og 'Status Monitor 3' på
WinXP. Det kører fint her.

> Findes der 3. parts software til overvågning af blækpatronerne
> m.m, sådan om jeg kan tjekke om det er softwaren eller hardwaren,
> som opfører sig forkert?

Det tør jeg så ikke sige, men det gør der muligvis.

Madsen.