Hus i Jellinge
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 27-12-02 07:09

Illustration: news:21SO9.14773$Hl6.1664155@news010.worldonline.dk

Kan nogen genkende dette hus, der skulle ligge i eller omkring Jellinge?
Det kan naturligvis for længst være revet ned - men vo intet vover )
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk [2100]

Fra : docjacobsen

Dato : 27-12-02 18:52

Hej Poul Erik,
Joh, hvis man så bare kunne se dette hers foto, såååååå...
Nyt link udbedes
Mvh.
Dr. Ole Jacobsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 28-12-02 01:23

docjacobsen wrote:
> Joh, hvis man så bare kunne se dette hers foto, såååååå...
> Nyt link udbedes
Der er ikke noget i vejen med dette link:
Det virker stadig - men p.g.a. den nyligt annoncerede 2-døgns begrænsning på
binære filer så findes den nok kun kort tid endnu i news:dk.binaer.historie
hvor billedet er lagt korrekt iflg. binærgruppens gruppes fundats.
Det skal nævnes, at linket naturligvis kræver at man er online - man kan
ikke lave den form for link til offline læsning.

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 27-12-02 20:02

Der er for mig ingen tvivl om, at billedet er fra Jellinge. Jeg synes ikke
at kunne huske huset, men under alle omstændigheder er huset væk i dag, da
de to høje - Gorms og Thyras høje - er blotlagte. Så vidt jeg kan se, er
det Gorms høj vi har på billedet bag huset. Hvis det passer, har huset
ligget tæt ved det gamle museum og cafeteriet, og dermed næsten overfor,
hvor vi i dag finder "Kongernes Jelling". Se http://www.kongernesjelling.dk
eller her http://www.jelling.dk/ Skriv evt. til
administration@kongernesjelling.dk

Hilsen
Svend Haakon

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 28-12-02 01:32

Sv. Haakon Jensen wrote:
> Der er for mig ingen tvivl om, at billedet er fra Jellinge.
Tak for dit svar, som jeg ekspedere videre til Brett Petersen i New Zeeland,
der har sendt mig billedet.