Katten gør over det hele
Fra : JJ

Dato : 27-12-02 10:18

Hej

Vi har en dejlig hankat på ca. 3 år. Vi har fået et problem med at han går
og "laver" over det hele. Nogen gange gider han godt i kattebakken, men mest
på gulvet. Når vi vågner om morgenen, kan vi for det meste starte dagen med
at fjerne 2-3 klatter. Han er blevet kastreret.
Vi har prøve med baldrian dråber i kattebakken, Full-stop der hvor han gør,
Sprøjte-vand metoden, og alt muligt andet. Hvad kan der være galt? Håber i
kan gi' os en god forklaring, da vi er meget glade for ham.

På forhånd tak

Fra : Jynis

Dato : 27-12-02 10:38

"JJ" <sidious@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sprøjte-vand metoden, og alt muligt andet. Hvad kan der være galt? Håber i
> kan gi' os en god forklaring, da vi er meget glade for ham.

Hej . Det kunne godt lyde somom din kat har et problem. Kommer han ud hver
dag , så han kan få afløb for sit jagtinstinkt ? Har han mulighed for at
kladre i træer og motionere som katte i vild tilstand har? Katte er natur og
rovdyr. Jeg ved godt at man har forsøgt at avle dette væk, men det er ikke
altid det er lykkedes. Han kan selfølgedig også have fysiske problemer. Jeg
synes i skal ringe og spørgeen dyrlæge til råds.
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : JJ

Dato : 27-12-02 20:59

Hej...

Vores kat er 100% indekat, og det har han været lige siden han blev født, så
jeg ved ikke om det er fordi han ikke kommer ud. Dyrlægen har vi også spurgt
til råds men det fik vi ikke rigtig noget ud af. Jeg ved ikke om der kan
være andre forklaringer?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-12-02 14:47

JJ wrote:
> [...]
> der hvor han gør, Sprøjte-vand metoden, og alt muligt andet. Hvad kan
> der være galt? Håber i kan gi' os en god forklaring, da vi er meget

det kan også skyldes at der er sket nogle forandringer i jeres hjem siden
han begyndte på det....
et flyttet møbel, en ny beboer, nyt tæppe, anything..... prøv engang at
tænke over det.... hvor længe det er siden det startede og hvad der er sket
lige omkring den tid ( en uge, 14 dage før)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Bente Jepsen

Dato : 27-12-02 19:50

> Sprøjte-vand metoden, og alt muligt andet. Hvad kan der være galt? Håber i
> kan gi' os en god forklaring, da vi er meget glade for ham.

Har I prøvet at bruge noget andet kattegrus, f.ex. med mindre kornstørrelse,
hvis I plejer at bruge det grove ?
Der er flere herinde der har haft held med det.

Venlig hilsen
Bente

Fra : LR

Dato : 27-12-02 22:47

Gør den det også, når kattebakken er komplet ren? Prøv at rens den meget
grundigt. Min kat har samme problem, og det er dyrt i kattegrus. Selv det
klumpende grus hjælper ikke - hvis jeg blot samler klumperne op, vil der
stadig være usynlige lugtspor og rester, som min kat ikke kan lide, og så
bruger den gulvet (heldigvis mest på badeværelset).

Det tog mig i øvrigt et års tid at finde ud af hvad der var galt. Alle andre
katte jeg kendte til havde beskidte bakker og det gik da fint, derfor
strejfede denne tanke mig ikke. Det var en ret frustrerende tid.

Mvh,

Lasse