Hjælp mig please.
Fra : Vega

Dato : 27-12-02 00:01

Hej gruppe.

Hvad giver bedst ydelse af PC2700 og PC3200 DDRram sammen med en AMD XP
2700+ og et Soltek SL-75FRV bundkort? Skal jeg vælge en 512 mb klods PC2700
eller en 256 mb PC3200?

Mvh. Lars.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-12-02 01:40

On Fri, 27 Dec 2002 00:00:56 +0100, Vega <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad giver bedst ydelse af PC2700 og PC3200 DDRram sammen med en AMD XP
> 2700+ og et Soltek SL-75FRV bundkort? Skal jeg vælge en 512 mb klods

Du vil få mere ud af at sætte 512MB i af den "langsomme" end med 256MB af
den hurtige. Den eneste fordel ved at kun sætte 256MB 3200 i er at du kan
opgradere til 512MB senere når du har råd. For selvfølgelig vil PC3200 være
hurtigere men ikke nok til at opveje manglen på ledig ram. Vel at mærke
hvis mobo'et kan udnytte det.

--
Thomas Hansen

Fra : Vega

Dato : 27-12-02 13:02

Jeg har læst denne artikel, og ud fra det får man ikke noget ekstra ud af at
bruge PC3200 i stedet for PC2700, fordi systembussen ikke kan følg med
alligevel. Men det er også et Asus bundkort, jeg ved ikke om det er
anderledes med Soltek. Soltek står i hvert fald til at kunne bruge PC2700 og
PC3200.

Men det bliver nok en 512 mb PC2700 ram klods.

Mvh. Lars.

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@image.dkDUSKALFJERNEDETTE> skrev i en
meddelelse newsrh1f4ddovzru8w@news.image.dk...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-12-02 13:44

Du skal have et mobo baseret på KT400 hvis du skal udnytte PC3200. Mobo's
med KT333 kan ikke udnytte dem. Ikke som standart i hvertfald.

--
Thomas Hansen

Fra : Vega

Dato : 27-12-02 13:50