Amd,, min store hovedpine.
Fra : Ukendt

Dato : 26-12-02 23:15

Hej.

Nu står jeg her ,efter 1-2 år gennemtænkning at ville prøve et Amd
baseret system, Xp2600+, men selv her efter 1-2 år 'vælter' det stadig
med indlæg her ala' "Min PC frysser"-"Min PC genstarter ca hver 15 minut"

Desuden er antalet af indlæg stigende, efter der ikke har været så mange
de sidste 1 års tid.

Da jeg virkeligt gerne vil have en XP2600+ grundet dens hurtige regneevner
er jeg stadig bekymret over at købe en sådan
grundet ovenstående problemmer.

Er det folk der ikke kan sætte maskinen op, eller er Amd'en, bare
så svær at få stabil som en Pentium 4 maskine ?

Noget ala Xp2600+ - 1gb PC2700 - Asus med Nforce2.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-12-02 23:44

On Thu, 26 Dec 2002 22:15:25 GMT, <Lobpo> wrote:

> [...]
> så svær at få stabil som en Pentium 4 maskine ?
>
> Noget ala Xp2600+ - 1gb PC2700 - Asus med Nforce2.

Du skal da ikke købe en AMD pga. dens regne evne. Der får du da langt mere
hos Intel. Den eneste grund til at så mange bruger AMD er da at du får
meget mere for pengene.
Hvis du vil have det hurtigeste på markedet i dag er det intel du skal
købe.

Nu til dit spørgsmål. Ja, Amd kræver alt andet lige mere af en bruger end
en P4. Men hvis den er sat ordenlig op fra starten er en præcis lige så
stabil som Intel.

--
Thomas Hansen

Fra : ct

Dato : 27-12-02 00:30

> Nu til dit spørgsmål. Ja, Amd kræver alt andet lige mere af en bruger end
> en P4.

ehhhh, hvor er forskellen? Jeg kan ikke se den?

Claus

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-12-02 01:29

On Fri, 27 Dec 2002 00:29:59 +0100, ct <claus-fjern-@kjerkegaard.dk> wrote:

> ehhhh, hvor er forskellen? Jeg kan ikke se den?
>
> Claus

f.eks. ved montering af køler. Det er alt for nemt at ødelægge sin
nyindkøbte AMD ved forkert montering af køler.
AMD bliver generalt mere varm derfor kræver det at kabinetet er ordenligt
ventileret og at køleren er tilstrækkelig kraftig.

Der har været en del problemer med mobo's til AMD som ikke er kompatible
med diveres kort, f.eks. SB live eller enkelte GF kort. Det er ikke AMD's
skyld da de ikke laver kortene men fordi VIA ikke har lavet deres arbejde
ordenlig.

Men du har ret i at der ikke er nogen forskel hvis man køber et færdigt
pretestet system. Men de fleste som skriver i denne gruppe samler vel selv
deres maskiner. Det er det jeg går ud fra.

--
Thomas Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-02 17:32

>Du skal da ikke købe en AMD pga. dens regne evne. Der får du da langt mere
>hos Intel. Den eneste grund til at så mange bruger AMD er da at du får
>meget mere for pengene.
Ikke helt sandt, jeg står i samme sitiuation som "Loado", med en
P4 1.7ghz, og efter at have prøvet en af mine venner's Amd xp2000
viste det sig at den var 1/3 del hurtigere end min i samme 3D renderings
program, og jo mere avancere,t lamper, reflektion osv. blev jo hurtigerer
var Amd'en færdig før min.
I windows brug er/var der ingen forskel, ej heller i spil.

>Hvis du vil have det hurtigeste på markedet i dag er det intel du skal
>købe.
Inden du svarer så havde jeg begge maskiner lige foran mig.

>Nu til dit spørgsmål. Ja, Amd kræver alt andet lige mere af en bruger end
>en P4. Men hvis den er sat ordenlig op fra starten er en præcis lige så
>stabil som Intel.
Den P4 jeg har nu er ikke til at få ned med nakken(winXP) jeg har i de 1 år
jeg har haft den ikke oplevet et genstart, og der er uden geninstallation.
Kun diskoprydning, og almen omtanke med diverse programmer.

Og det er derfor jeg er betænkelig ved at få en XP2600+ det ville også være
min perfekte maskine, da en P4 3.06 MT er for dyr.

Men hvis du kunne tænke dig at prøve din egen maskine regnekraft
så prøv at hente "CPUmark" og se hvilken point du for, du kan eventuelt
også sammeligne med andre maskiner, der er en lille liste på min HP.
Der ka du også finde "CPUmark" hvis du ikke har den.

http://home13.inet.tele.dk/thf/

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-12-02 23:33

> [...]
> program, og jo mere avancere,t lamper, reflektion osv. blev jo hurtigerer
Nu er det jo heller ikke just den hurtigeste P4 du har. Det er jo nærmere
en
af de langsommeste. Billedet ville jo nok se en del anderledes ud hvis du
testede med en P4
3GHZ version. Imo er2.6 det fornuftige valg til et P4 baseret system i dag.

MEn et P4 system på 2.6ghz er 2000-3000.-kroner dyrer end et tilsvarende
AMD XP2600+ system. Intels er Imo ikke de ekstra penge værd. Men
det vil det være for nogel. Du får i hvertfald ikke for 3000.-bedre ydelse.
De penge er givet bedre ud til en ekstra lækker skærm osv.

--
Thomas Hansen