AMD XP1600+ ustabil med 52 grader?
Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 26-12-02 23:01

Heysa.

Nu vi er igang med frosne systemer - eller rettere, det omvendte... Mit
Windows XP system fryser efter at have været igang en times tid. Jeg
genstarter, scandisk finder og retter som regel nogle diskfejl, hvorefter
jeg igen kan bruge maskinen i nogle minutter.

CPU temp: 52 grader.
Mobo: ECS K7S5A
Køler: Titan TTC-D5T

Jeg har prøvet alt: BIOS opdateringer, nye chipset drivere osv - så nu
tænker jeg, om det kan være CPU temperaturen der er for høj?

I øvrigt - er 52 grader ikke en del, køler og CPU taget i betragtning?

VH
Anders

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-12-02 23:46

On Thu, 26 Dec 2002 23:00:39 +0100, Anders F. Nielsen <afn@nospam.dk>
wrote:

> [...]
> tænker jeg, om det kan være CPU temperaturen der er for høj?
>
> I øvrigt - er 52 grader ikke en del, køler og CPU taget i betragtning?

prøv at tag toppen af kabinetet. Hvis det hjælper kan du være sikker på at
det er varmen som er problemet.

--
Thomas Hansen

Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 27-12-02 00:00

"Thomas Hansen" wrote

> prøv at tag toppen af kabinetet. Hvis det hjælper kan du være sikker på at
> det er varmen som er problemet.

Hej Thomas.
Det har jeg allerede prøvet - og det hjalp ikke.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-12-02 01:35

On Thu, 26 Dec 2002 23:59:34 +0100, Anders F. Nielsen <afn@nospam.dk>
wrote:

> "Thomas Hansen" wrote

> Hej Thomas.
> Det har jeg allerede prøvet - og det hjalp ikke.

PRøv at flytte lidt rundt på rammen. Jeg havde et kort som kun ville køre
ordenligt hvis rammene sad på en bestemt måde.

Ellers kan du også prøve at give cpuen lidt mere corevolt. f.eks. 0.05
eller 0.1v mere. Det gør du i biosen.

Du kan forøvrigt ikke regne med temperatur målingen. Den kan være optil
20grader forkert både plus og minus.

--
Thomas Hansen

Fra : sjakalen

Dato : 26-12-02 23:59

"Anders F. Nielsen" <afn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænker jeg, om det kan være CPU temperaturen der er for høj?
>
> I øvrigt - er 52 grader ikke en del, køler og CPU taget i betragtning?

hvad har du i af ram???
hvis 2 blokke sd ram så prøv at tage den ene den der sider i simm 1, ud har
selv haft sådan et bundkort med de symtomer ( har læst om flere der har
problemer med det mobo )

Fra : MaRk

Dato : 27-12-02 00:05

> [...]
har
> selv haft sådan et bundkort med de symtomer ( har læst om flere der har

Det var det samme jeg tænkte.

Fra : MaRk

Dato : 27-12-02 00:02

Hvilke ram har du i?

Fra : Anders Faber

Dato : 27-12-02 17:37

"MaRk" wrote

> Hvilke ram har du i?

En 256MB blok No-Name. Har opbygget nøjagtigt det samme system til min
søster - dog med en XP1700 istedet, og hun har ingen problemer.

Men tak for tippet vedr. at bytte om på RAM-blokkene i maskinen. Det løste
et problem jeg havde med en helt tredie maskine! ;)

VH
Anders