Computer fryser igen!
Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 26-12-02 22:28

Hej
Jeg spiller meget Counter Strike, men nu er min pc begyndta t fryse i
Counter Strike, og den har lige gjort det igen. Jeg tjekkede tempraturen og
system tempraturen lå på 30 grader, og min AMD Thunderbird 1333 mhz lå på 50
grader er det for højt??? Og nogen der har en løsning på mit problem?? Den
låser/fryser når tempraturen er 48-53 grader og systemet på 29-30 grader.
Jeg har mistanke om at det er grafikortet der blievr for varmt det er et
Gefroce 2 mx400 64 mb ram, hvor varmt må det blive. Og hvordan kan jeg se
hvro varmt det er?? Vi ahvde engang en 12 volt blæser i men den sætte jeg
ned å 6 volt da den larmede så frygteligt, men da jeg havde den i så låste
min computer aldrig men det gør den nu... hvad skal jeg gøre er virkelig ude
at skdie!!??? Jeg har opdateret med de nyeste drivere til bundkort,
grafikort osv. uden held.
Specs
1333. AMD Athlon thunderbird
CPu Køler kan ikke lige huske hvad den hedder
Seagte 80 Gb harddisk
20 Gb hardsik ved ikke hvad den hedder kan ikke huske det
K7S5a bundkort!!
CHieftech miditower kabinet.

mvh Mick
__________________________________________________________________ [:
::AaBFrEaK:: :] ICQ#: 147997112 Current ICQ status: + More ways to contact
me __________________________________________________________________

Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 26-12-02 23:11

"Mick Lyngø Larsen"wrote

> Og nogen der har en løsning på mit problem?? Den
> låser/fryser når tempraturen er 48-53 grader og systemet på 29-30 grader.

Ja ifølge http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm burde det ikke være
temperaturen der volder problemer. Jeg har bare et næsten lignende problem
:(

VH
Anders

Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 27-12-02 02:21

Hmm jeg har fundet ud af noget! Når jeg sæter min CPu ned til at køre 1000
mhz så fryser/låser den ikke, men når jeg sætter den op så fryser/lsåer
den!! Jeg kontakter forhandleren imorgen, for der er vel tale om en CPU
fejl. Eller??

Fra : Japster

Dato : 27-12-02 03:48

Der er snarere tale om en AMD....

Her er en lille _skæg_ video der fik mig til at indse hvorfor man ikke skal
købe AMD's cpu'er, bare fordi de er billigere pr. mHz!! Specielt Duron og
Thunderbird er, efter min mening, noget discount-lort, som ikke lever op til
de forventninger ethvert menneske med respekt for sin computer og tegnedreng
måtte have.

De nye XP-processore ved jeg dog ikke om er blevet forbedret, da jeg efter
selv at have haft en T-Bird 1gHz, siden er blevet meget stor
Intel-tilhænger... :)

Videoen er fra Tom's Hardware Guide sitet, er pakket i zip-format, og er i
DivX4. Den fylder omkring 9MB, go' fornøjelse ;)

http://www12.tomshardware.com/images/THG_CPU_Cooling.zip

-Japster

Fra : DWM

Dato : 27-12-02 04:10

"Japster" <jesper.h@larsen.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
> Der er snarere tale om en AMD....

Pjat. Det samme kunne ske med en Intel.

> [...]
> de forventninger ethvert menneske med respekt for sin computer og tegnedreng

Det klip har intet at gøre med hans problem.

/Kenneth Iversen

Fra : DWM

Dato : 27-12-02 04:04

> [...]
> mhz så fryser/låser den ikke, men når jeg sætter den op så fryser/lsåer
> den!! Jeg kontakter forhandleren imorgen, for der er vel tale om en CPU

Tjek din køler. Rens den hvis den er møget til. Lyder som om at du
har et varmeproblem.

/Kenneth Iversen