Kan man dele stofa
Fra : Dennis

Dato : 26-12-02 22:13

En i vores familie har stofa og nu overvejer de at lade knægten i huset
komme på også. Han kontaktede stofa og fik at vide at der skulle en speciel
modstand i sådan at de kunne måle hvor meget han bruger. Plus et kort af en
eller anden slags (tror de kaldte det familiepakke eller sådan noget). Alt i
alt små 2000,-

Kan det virkelg passe? Kan det ikke laves billgere?

Dennis

Fra : sjakalen

Dato : 26-12-02 23:53

"Dennis" <cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alt små 2000,-
>
> Kan det virkelg passe? Kan det ikke laves billgere?

Hej Dennis
Det kan gøres for ca. 300 kr.

2 stk. netkort plus et krydset kabel,
så laver man et netværk mellem de 2 maskiner og opretter deling af Internet
forbindelsen på den der er koblet op på stofa nu.
den maskine som har stofa nu skal have 2 netkort i ( et til modem og et til
netværk )og skal så være tændt og loget på stofa før den anden kan komme på.

Hilsen
sjakalen

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 02:32

"sjakalen" <yessa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> netværk )og skal så være tændt og loget på stofa før den anden kan komme

En router til omkrin 450 kr gør det hele meget nemmere + 2 lige kabler og et
netkort i hver maskine.
Så kan de begge komme på uden den anden skal være tændt.

mvh Jens

Fra : Kasper Bergh

Dato : 27-12-02 08:35

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message
> En router til omkrin 450 kr gør det hele meget nemmere + 2 lige kabler og
et
> netkort i hver maskine.
> Så kan de begge komme på uden den anden skal være tændt.

Kun hvis du kan finde en router der kan håndtere Stofa's (efter min
personlige mening) idiotiske log-in via telnet. Derfor er ICS nok den bedste
løsning for Dennis.

mvh
/Kasper

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 27-12-02 10:56

On Fri, 27 Dec 2002 08:35:14 +0100, "Kasper Bergh"
<kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote:

>Kun hvis du kan finde en router der kan håndtere Stofa's (efter min
>personlige mening) idiotiske log-in via telnet.

Det behøver routeren skam ikke håndtere.
Routeren skal bare kunne få tildelt en IP-adresse på WAN-siden med
DHCP og så udføre NAT.

Så kan man fint logge på fra en af maskinerne bag routeren - og det
behøver iøvrigt ikke være via telnet. Det kan også gøres på en
wæp-side.

/Jarlskov

Fra : Kasper Bergh

Dato : 27-12-02 11:47

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message
> Så kan man fint logge på fra en af maskinerne bag routeren - og det
> behøver iøvrigt ikke være via telnet. Det kan også gøres på en
> wæp-side.

Ja - men så løber du vist ind i problemer med at logge på og af for alle
computerne. Jeg synes stadig at hele systemet er unødigt kompliceret og kan
ikke forstå Stofa's brug af denne metode. Men ok - jeg kan godt se at det
kan lade sig gøre.

mvh
/Kasper

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 20:36

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kun hvis du kan finde en router der kan håndtere Stofa's (efter min
> personlige mening) idiotiske log-in via telnet. Derfor er ICS nok den

Jeg kender ikke stofa`s login metode
Hvad specielt er der ved den.
Et brugernavn + et password er vel det hele ?

mvh Jens

Fra : Kasper Bergh

Dato : 27-12-02 21:37

> Jeg kender ikke stofa`s login metode
> Hvad specielt er der ved den.
> Et brugernavn + et password er vel det hele ?

Joda, men det er ikke fx PPPoE, men derimod et spørgsmål om en simpel telnet
login hos dem. "Problemet" er at det ikke er en standard login metode som en
router kan håndtere selv. Dermed risikerer du problemer.

Nu har Stofa SVJV efterhånden fået taget sig sammen til at lave nogle
rimeligt funktionelle login-programmer (og sågar en web-baseret login), så
på det punkt er det ikke helt så slemt som i gamle dage hvor det kunne være
en virkelig pest, hvis telnet bare ikke sagde kunden noget. Men det kan
stadig være en pest hvis du får tekniske problemer - og Stofas support tager
sig godt betalt for at hjælpe kunder der får problemer.....

Alt i alt er det ikke noget der er uoverkommeligt for en person med lidt
forstand på computere, men for Hr. og Fru. Danmark er det stadig unødigt
kompliceret. Jeg mistænker dem lidt for at det er med vilje så de kan tjene
fede penge på deres "familiepakke". Ellers virker det i hvert fald ret dumt
at bruge en så "anderledes" metode med alle de problemer det medfører.

mvh
/Kasper

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 21:52

> [...]
dumt
> at bruge en så "anderledes" metode med alle de problemer det medfører.

Ja jeg er glad for de ikke har en tråd ud til mig da hi hi hi hi

mvh Jens

Fra : sjakalen

Dato : 27-12-02 10:14

Ja det ville være nemt med en router men så skal man huske at loge af
ellers kommer der en melding fra Stofa at der er en maskine logget on på den
ip adresse
det nemmest er netværk med deling af Internet .
Hvis men vælger flatrate skal man så også loge på eller er det så som adsl ,
tænd maskinen og du er på. Hvis det er det så skal man vælge flatrate( fri
trafik for 299.-kr md. 128 / 256 kb ) men så falder din hastighed jo også.

Hilsen Sjakalen

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 27-12-02 11:16

> [...]
> trafik for 299.-kr md. 128 / 256 kb ) men så falder din hastighed jo også.

Router fungere uden problem, alle pcer sættes blot til 212.10.10.20 som
startside i browseren

Og så skal man blot logge på nettet, da det er routeren der ipen er der
intet problem i at logge på flere gange. man skal dog lige tænke på om andre
er på nettet hvis man logger af.

Hilsen

Johnny

Fra : Birger Jensen

Dato : 27-12-02 11:58

Hej
Har lavet det hos en kammerat der har 2 pc'er på netværket
Du skal blot sætten en hub eller switch på, og så er dit problem løst. Du
får automatisk tildelt en ip-adresse til den anden maskine og det virker
fint hos ham ihvertfald, og der er ingen router på.
mvh
Birger Jensen

Fra : M.N.

Dato : 27-12-02 12:45

"Birger Jensen" <bodegaard@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> får automatisk tildelt en ip-adresse til den anden maskine og det virker
> fint hos ham ihvertfald, og der er ingen router på.

Så gi'r han også 25,- ekstra pr. md. for familie pakken.

Mogens

Fra : Birger Jensen

Dato : 27-12-02 13:31

> Så gi'r han også 25,- ekstra pr. md. for familie pakken.
>
> Mogens

Hallo !!!
Nej han giver ikke noget ekstra,og ewr ikke tilmeldt nogen steder.
Det virker bare
Prøv det!!!!
hilsen Birger Jensen

Fra : sjakalen

Dato : 27-12-02 13:43

kan så være på nette med begge maskiner samtidig ?????
Hilsen Sjakalen

Fra : M.N.

Dato : 27-12-02 13:44

> [...]
> >
> Hallo !!!
> Nej han giver ikke noget ekstra,og ewr ikke tilmeldt nogen steder.

Næ, jeg er på Cybercity.

Mogens

PS. Men det vil ikke virke uden router, familieopkobling (+25,-) eller 2
netkort i 1. maskine.

Fra : sjakalen

Dato : 27-12-02 14:06

nej det vil det ikke
sjakalen

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 20:40

> nej det vil det ikke
> sjakalen
> "M.N." <mogens"fjernmig"@dbs.dk> skrev i en meddelelse

Og hvis der ikke er fri trafik er det værdiløst den 15.

mvh Jens