Akvarie forretning i Skåne
Fra : H.O.T

Dato : 26-12-02 20:25

Er der nogen der har kendskab til gode forretninger i Skåne????
Speciel men hensyn til fisk og planter......

Henrik

Fra : Christian Hinløv

Dato : 26-12-02 21:46

"H.O.T" <h.rasmussen@telia.com> wrote in message
> Er der nogen der har kendskab til gode forretninger i Skåne????
> Speciel men hensyn til fisk og planter......

http://www.akvariepiraten.se/

God.... nahhh, men det er den bedste jeg har set herovre.
Jeg har købt alle mine planter hos den lokale fiskebiks her i
Trelleborg(ligger ca 30 km syd for malmö)
De er af god kvalitet synes jeg.
Snakker vi cichlider, så bliv i dk. Jeg har ikke fundet noget her i skåne
der kan måle sig med de danske butikker.

Christian Hinløv
www.hinloev.dk

Fra : Plesner

Dato : 26-12-02 23:25

> Er der nogen der har kendskab til gode forretninger i Skåne????
> Speciel men hensyn til fisk og planter......

Jeg ved ikke, om det er nord for det, man kalder Skåne, men den suverænt
bedste butik, jeg kender til i Danmark og Sverige, ligger lige uden for
Halmstad i en lille by, der hedder Åled. De har en hjemmeside her:

http://aleds-akvarium.se/

Hjemmesiden er ikke så udbygget endnu, men du kan da finde lidt
oplysninger på den.

De har kun åbent for private 3 gange om ugen - men tro mig - de er helt
klart turen værd. Selv kører jeg og et par venner derop et par gange
eller tre hvert år. De har ikke så meget i ciklider fra de store
afrikanske søer, men masser af afrikanske flodciklider og sydamerikanere.
De har så godt som intet i kulturfisk, men til gengæld et bredt udvalg
inden for alle tænkelige områder af fisk til ferskvandsakvarier. Kan man
li' maller, så er det også det helt rigtige sted. Yderligere er det uden
sammenligning den mest velholdte akvariebutik, jeg har mødt udenfor
Tyskland, hvor der også er nogle rigtigt gode imellem.

Hvis man spørger ham der kaldes Janne pænt, kan man normalt få lov til at
se hans kælder, hvor han har størstedelen af sine fisk gående - her
opdrætter han selv, her går de i karantæne og her går der yderligere
eksemplarer af alle de fisk, man kan se oppe i butikken.

Som du til dels kan se på vejbeskrivelsen på deres hjemmeside, så skal du
fra ved den afkørsel, der hedder Halmstad Nord. Her drejer du til højre
og fortsætter nogle kilometer, til der er en vej mod højre til Åled. Når
du kommer ind i byen, skal du SKARPT til højre af den første sidevej, så
finder du Åleds Akvarium et stykke nede i nogle grå bygninger små 50
meter fra vejen - der hænger et skilt, som kan ses fra vejen.

Plesner

Fra : Christian Hinløv

Dato : 27-12-02 10:24

"Plesner" <you@wish.net> wrote in message

> [...]
> bedste butik, jeg kender til i Danmark og Sverige, ligger lige uden for
> Halmstad i en lille by, der hedder Åled. De har en hjemmeside her:

Det ligger i Halland(et län nord for skåne) se kort her:
http://www.stadskartan.se/start/karta.asp?CityId=1264&KartId=15

Christian Hinløv
www.hinloev.dk

Fra : Plesner

Dato : 27-12-02 13:09

> Det ligger i Halland(et län nord for skåne)

Det havde jeg godt på fornemmelsen, men derfor er den nu et besøg værd
alligevel - det er kun en times kørsel fra Helsingborg. Har du i øvrigt
været der ?

Du nævnte Akvariepiraten i Malmø - den kender jeg godt, og de har af og til
lidt spændende ting. Ikke så langt fra butikken ligger en anden
akvariebutik på S:t Knuts Torg (kan ikke huske navnet på butikken). et er
en butik primært med små og ældre akvarier, men der er jeg faktisk mindst
lige så ofte stødt på spændende ting som i Akvariepiraten.

Plesner

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-12-02 13:44

Plesner <you@wish.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns92F185D72BA49youwishnet@194.255.237.193...
> [...]
> en butik primært med små og ældre akvarier, men der er jeg faktisk mindst
> lige så ofte stødt på spændende ting som i Akvariepiraten.

Nu vi er ved butikker i Malmø, er der så nogen der har kendskab til
butikker som har noget
i saltvand??

Carsten

Fra : Christian Hinløv

Dato : 27-12-02 10:27

> Er der nogen der har kendskab til gode forretninger i Skåne????
> Speciel men hensyn til fisk og planter......

Om de er gode ved jeg ikke, men her er nogle adresser
http://www.ciklid.se/norden.asp

Christian Hinløv
www.hinloev.dk