Hjælp til oplåsning af et Lasat modem...
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 26-12-02 20:16

Jeg har et Lasat Web Set Go modem som er låst til Sonofon, og jeg mindes på
et tidspunkt, at der var nogen der havde et fif til hvordan man låste det
modem om så man kunne anvende det til andre internet udbydere end Sonofon.
Er der evt. nogen der kunne hjælpe mig med en løsning til dette? På forhånd
tak.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-12-02 20:29

"Kasper Pedersen" <jeg.er@huleboer.dk> wrote in message
> [...]

> modem om så man kunne anvende det til andre internet udbydere end Sonofon.
> Er der evt. nogen der kunne hjælpe mig med en løsning til dette? På

Skal man ikke bare opgradere firmwaren i modemmet, som frit kan hentet på
Lasat´s hjemmeside... Det mener jeg er det eneste der løser problemet..
Ellers hvios du har haft modemmet over 6 månedere, bør man jo få en løsning
af Sonofon

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 26-12-02 21:52

> [...]
> Lasat´s hjemmeside... Det mener jeg er det eneste der løser problemet..
> Ellers hvios du har haft modemmet over 6 månedere, bør man jo få en

Jeg mener også bare at man skal opgradere firmwaren, men den er desværre
ikke til at downloade fra deres hjemmeside. Jeg kan evt. godt kontakte
Sonofon, men det kommer nok til at tage noget tid. Jeg havde regnet med at
kunne fixe det i løbet af et par min. Men ellers tak for dit input.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-12-02 22:27

> [...]
> Sonofon, men det kommer nok til at tage noget tid. Jeg havde regnet med at
> kunne fixe det i løbet af et par min. Men ellers tak for dit input.

Hvad mener du da med at den ikke er til at downloade??

Den kan da findes her:

http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=spd2

og det gik da fint:

URL http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/downloads/spd2/spd2v137f.exe
Referer http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=spd2
Genstart Yes
Lokal Fil J:\Downloads\spd2v137f.exe
Fil Dato 02/28/01 10:18:48
Fil Størrelse 143872
Forløbet 143872
Total Tid 00:00:02
Gennemsnitlig Hastighed 70.25 KB/s
Oprettet 12/26/02 22:24:54
Afsluttet 12/26/02 22:26:15

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 26-12-02 22:34

> Hvad mener du da med at den ikke er til at downloade??
> [...]

Du har fuldstændigt ret, men den du fererer til er til et ISDN modem, ikke
et analogt 56K/V.90 modem. Det skrev jeg godt nok heller ikke i min annonce,
men jeg mente bare ikke at der fandet et Wet Set Go ISDN modem. Men ellers
igen mange tak for din indsats

Fra : Leony

Dato : 27-12-02 08:19

"Kasper Pedersen" <jeg.er@huleboer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man låste det modem om så man kunne anvende det til andre internet
> udbydere end Sonofon. Er der evt. nogen der kunne hjælpe mig med en

Har du prøvet at bruge en anden udbyder?
Jeg købte et modem (også Lasat) til min mor, som skulle være låst til
Worldonline (nu Tiscali) - det bruges uden problemer med Get2net, uden at
have lavet noget hokus pokus. Så der kan være en chance for at det ikke er
låst.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/