Hjælp til Netværk
Fra : John Nielsen

Dato : 06-03-01 23:27

Jeg har 2 computere som kører win 98, i dem er der 2 Ethernetkort, hvordan
får jeg dem til at spille sammen,
opsætning, er der en som har en opskrift.

Fra : JK

Dato : 07-03-01 10:15

"John Nielsen" <Jooni@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har 2 computere som kører win 98, i dem er der 2 Ethernetkort, hvordan
> får jeg dem til at spille sammen,
> opsætning, er der en som har en opskrift.

Køb en lille hub for at forbinde PCerne - (eller et krydset patchkabel -
hvis du KUN vil ha' de 2 PC'ere koblet sammen)

1. Installér protokollen IPX/SPX på begge PC'ere + Microsoft fil-deling
(husk at krydse af - at du ønsker at dele filer)
2. Opfind et arbejdsgruppenavn (workgroupname)- f.eks."Network" (eller hvad
som helst andet !) - dette navn skal stå under arbejdsgruppe på begge PCere.

nu burde de 2 PCere ku' "se" hinanden.

/JK

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 07-03-01 12:13

"JK" <dempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> "John Nielsen" <Jooni@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> 1. Installér protokollen IPX/SPX på begge PC'ere + Microsoft fil-deling
> (husk at krydse af - at du ønsker at dele filer)

Mange spil kører i dag med TCP/IP, så installér lige den protokol også. der
bør du bemærke at du skal stille IP numrene, så de to maskiner er i samme
ip-klasse (fx. 192.168.0.1 og 192.168.0.2).

/Stig

Fra : JK

Dato : 07-03-01 12:20

"Stig Meyer Jensen" <stig@smj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bør du bemærke at du skal stille IP numrene, så de to maskiner er i samme
> ip-klasse (fx. 192.168.0.1 og 192.168.0.2).

Enig ! - grunden til, at jeg foreslog SPX/IPX var, at den er 'nemmere' for
en begynder.

/JK