UPS - valg hjælp
Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 26-12-02 18:50

Ok det er til privat

Jeg har erfaret at hvis man er ved at formater en HD og strømmen smutter
...... så var det den HD (lig mærker til datidsformen)

Og efter som det(strøm smutrer) sker ret tit her i huset så er det noget
man bør tage hensyn til.
Som jeg har efaret så er det MEGET dyrt at ligge en extra strøm gruppe ind
og så er det at en UPS kommer på tale .... den er sku da til at betale sig
fra.

Jeg læser om APC Back-UPS CS 350 at den kan holde 22,5 min ....det sku da
meget godt der kan jeg når at skifte min sikring inden
Og hvis jeg satte 2 PCer på så kan jeg jo stadig nå det inde for 10min

Men jeg syndes at have hørt at man kan udvide med extra bilbateri ..... er
det en and?

Har du nogle tip at give ?

--
Hilsen Kai

(fremtids hjemme side .... WWW.ABOU.DK)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-12-02 20:07

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> wrote in message

> Og efter som det(strøm smutrer) sker ret tit her i huset så er det noget
> man bør tage hensyn til.

Jamen hvad er årsagen til at strømmen "smutter"?

Hvis årsagen er overbelastning, bær de opgraderes
Hvis årsagen er fejlstrøm, bør/skal fejlkilden findes

> Som jeg har efaret så er det MEGET dyrt at ligge en extra strøm gruppe
ind

Nej, det er ikke MEGET dyrt... En 2 polet sikringsgruppe koster ca. 200
kroner. Hvis du vil have en stikkontakt ved computeren, som kommer fra
sikringsgruppen, skal der trækkes kabel, og bruges lidt tid...

Det koster da max 1500 kroner

Måske er det HFI relæet der tit falder ud? SÅ bær det skiftet til et nyt
HPFI, da det gamle sikkert er blevet ustabilt.

> Jeg læser om APC Back-UPS CS 350 at den kan holde 22,5 min ....det sku da
> meget godt der kan jeg når at skifte min sikring inden
> Og hvis jeg satte 2 PCer på så kan jeg jo stadig nå det inde for 10min

Hvis du vil have en sådan ups, skal du mindst vælge en CS 500

Det de selv opgiver er meget optimistisk....

> Men jeg syndes at have hørt at man kan udvide med extra bilbateri .....
er
> det en and?

Du kan vist ikke udvide med flere batterier på disse billige modeller... Kun
de dyrere kan parrallkobles på en speciel måde

> Har du nogle tip at give ?

Ja, tjek din el-installation.. Kob mindst en 500VA UPS..

Jeg har en sådan APC Back-UPS CS 500

og det tager altså ikke mere end 5 minutter før batteritiden er nede på 10%

godtnok har jeg:

- Foreholdsvis kraftig PC

- Skærm, forbrug 100W

- ISDNmodem, ADSLmoden, og Wireless Router tilsluttet

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 27-12-02 02:12

> Jamen hvad er årsagen til at strømmen "smutter"?
Overbelastning .... gruppen er køkken og det jeg bruger s om PCrum køre på
sammen sikkering
Det rum jeg bruger nu var barre soveværelse før

> [...]
> kroner. Hvis du vil have en stikkontakt ved computeren, som kommer fra
> sikringsgruppen, skal der trækkes kabel, og bruges lidt tid...

Det må sku undersøges! det er en langt beder løsning som tilgodeser
køkkenete også !

> Måske er det HFI relæet der tit falder ud? SÅ bær det skiftet til et nyt
> HPFI, da det gamle sikkert er blevet ustabilt.
Jeg tro ikke det er det da det er et spørsmål om at jeg brander sikringer af

> Hvis du vil have en sådan ups, skal du mindst vælge en CS 500
>
> Det de selv opgiver er meget optimistisk....

sjovt nok så læste jeg at CS500 holder korter tid???

> Ja, tjek din el-installation..
>Kob mindst en 500VA UPS..

Jeg takker

> Jeg har en sådan APC Back-UPS CS 500
>
> og det tager altså ikke mere end 5 minutter før batteritiden er nede på
10%

> godtnok har jeg:
>
> - Foreholdsvis kraftig PC
Her har jeg flere