Madglæde....
Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 26-12-02 17:24

Hej NG!
Min schnauzertæve på 4 1/2 år er ufattelig madglad, og da jeg
efterhånden synes det er uudholdeligt, håber jeg nogen måske har et
godt råd...
Jeg tror det startede for et par år tilbage, hvor hun tiggede mere og
mere om mad, men helt slemt var det ikke. Som tiden er gået er det
blevet til at hun kan starte ved 17-18 tiden med at tigge om mad, selv
om hun altid først får, når jeg selv har spist. Hun sætter sig foran
skabet hvor maden er, og bliver siddende til hun får mad. Som regel
bliver hun dog ret utålmodig efter et stykke tid, hvor hun bliver
urolig og begynder at gå rundt og pibe. Hun holder konstant øje med
mig ved "aftensmadstid", så hver gang jeg nærmer mig køkkenet, drøner
hun efter. Hun er ikke specielt interesseret i fremmede mennesker, men
er nu også begyndt at gå hen til andre mennesker på vores gåture, for
at undersøge deres lommer!
Hun blev steriliseret i foråret, men madglæden var der også inden. Nu
er der ydermere kommet det problem, at det kan være vanskeligt at
holde den slanke linie. Hun bliver dagligt motioneret 2 til 3 timer,
får ikke ret meget at spise (jeg fodrer med Specific) og alligevel
bliver hun meget nemt lidt for rund. Inden hun blev steriliseret, blev
hun som regel for tyk efter løbetid, da hun var falsk drægtig, og
måtte tvinges ud at gå, men når den falske drægtighed var ovre ville
hun gerne løbe og lege igen, og så tabte hun sig igen.

Er der nogen der har erfaringer med dette? Alle råd modtages gerne.

Jeg synes selv det efterhånden virker helt sygeligt, og overvejer at
tage hende til dyrlæge, da jeg har set andre hunde, hvor
"madbesættelsen" har været et symptom på sygdom. Bortset fra dette, er
hun en livlig og meget legesyg hund.

Mvh

Mette

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 27-12-02 12:57

Hej Mette
Jeg har også en hund, der ville æde sig ihjel hvis den fik lov.
Den har også været et værre tiggehoved og er det nogle gange stadig.
Det er altid værst når jeg er i køkkenet og laver mad.
Før kradsede den mig på benet hele tiden, men jeg har fået stoppet det
værste
tiggeri ved at være hård og lade som om den ikke er der.
Når hun kradsede mig på benet, vendte jeg rykken til hende.
Nu ligger hun bare for det meste og kigger op på mig.

---