Sende mail
Fra : Allan M

Dato : 26-12-02 16:40

Efter at have fået Telia ADSL kan jeg ikke sende mail til min kammerat.
Denne fejl kommer frem når jeg vil sende :

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af
serveren.
Den afviste e-mail-adresse var 'vaclav@trifid.dk'. Emne 'fff', Konto:
'mail.12move.dk',
Server: 'smtp.12move.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 5.7.1
<vaclav@trifid.dk>...
Relaying only for IP ranges of Tiscali Denmark', Port: 25, Sikker (SSL):
Nej, Serverfejl: 550,
Fejlnummer: 0x800CCC79

Nogen der kan se problemet ?

Denne er postet i 2 grupper men jeg ved ikke lige hvordan det er med FUT osv
Så hvis nogen skulle få lyst ....

Mvh. Allan

Fra : M.N.

Dato : 26-12-02 16:52

"Allan M" <allan.moller@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> <vaclav@trifid.dk>...
> Relaying only for IP ranges of Tiscali Denmark', Port: 25, Sikker (SSL):

Du kan ikke sende med en Tiscali konto, når du er koblet op med Telia.

Du skal sende med din Telia konto. Dvs. at din SMTP server skal være
Telia's.

Mogens

Fra : Allan M

Dato : 26-12-02 16:57

> Du kan ikke sende med en Tiscali konto, når du er koblet op med Telia.

> Du skal sende med din Telia konto. Dvs. at din SMTP server skal være
> Telia's.

Jeg sender ikke til Tiscali's server men 12move.dk - Det har jeg gjort i 2
år med en Tiscali
forbindelse. Så jeg er ikke sikker på at 12move kræver det skal være en
12move forbindelse da jeg kunne
sende fra en Tiscali ?

Allan

Fra : Roland

Dato : 26-12-02 17:04

"Allan M" <allan.moller@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> år med en Tiscali
> forbindelse. Så jeg er ikke sikker på at 12move kræver det skal være en

Hej!

Så vidt jeg ved, er Tiscali og 12move en og samme firma.

Roland

Fra : Allan M

Dato : 26-12-02 17:16

> Så vidt jeg ved, er Tiscali og 12move en og samme firma.
>
> Roland

Det har du så ret i - har jeg lige fundet frem til og derfor kunne jeg sende
på en Tiscali forbindelse.
Men jeg har også fundet det sted hvor jeg kan oprette min Telia mail selvom
de gemte det godt.

Allan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-12-02 17:22

Allan M wrote:
> [...]
><vaclav@trifid.dk>...
> Relaying only for IP ranges of Tiscali Denmark', Port: 25, Sikker (SSL):

Du skal sætte dit mailprogram op til at sende via smtp.telia.dk istedet for
smtp.12move.dk ..

De enkelte udbyderes (udgående) smtp-service er nemlig spærret så de
kun kan benyttes af deres egne kunder/net for at undgå at smtp-servicen
misbruges af andre til fx. spam.

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 26-12-02 18:56

"Allan M" <allan.moller@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Denne er postet i 2 grupper men jeg ved ikke lige hvordan det er med
> FUT osv ....

Se Madsens svar om FUT og X-FUT her

Poul Erik Jørgensen
--
Remove MAIL from my email-address when replying.
Enlevez MAIL de mon adresse email pour me contacter.