TDC news servere
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-02 15:26

Har TDC flere news servere?
Jeg har lige skiftet fra Tiscali til TDC news.tele.dk og der er ikke mange
binære indlæg i fx dk.binaer i forhold til Tiscalis server!

Hvad hedder de andre TDC news servere ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Claus P.

Dato : 26-12-02 15:56

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0b1192$0$203$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
mange
> binære indlæg i fx dk.binaer i forhold til Tiscalis server!

news.tele.dk indeholder alle grupper.
dtext.news.tele.dk indeholder ikke binaere grupper.

Nyttig info:

og ellers den interne gruppe tele.internet.news-service

MVH CP

Fra : Jens

Dato : 26-12-02 16:31

> news.tele.dk indeholder alle grupper.
> dtext.news.tele.dk indeholder ikke binaere grupper.
> og ellers den interne gruppe tele.internet.news-service

Kan det være rigtig at news.tele.dk binære grupper kun ligger for ca 2
døgn, eller er det en indstilling i xnews der giver det resultat. ?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-12-02 17:29

Hej Jens, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Kan det være rigtig at news.tele.dk binære grupper kun ligger for
> ca 2 døgn

Jeg kender den ikke, men det lyder da rimeligt. Tekstgrupper skulle
helst indeholde væsentlig ældre indlæg, men med binære er det praktisk
umuligt.

> eller er det en indstilling i xnews der giver det resultat. ?

Nej.

Men du kan evt. hive samtlige headere i en gruppe ind. Brug
Shift+Enter, når du lukker gruppen op. Alternativt: Stå på et hvilket
som helst indlæg og brug Ctrl+U, som rekonstruerer tråden og kun denne.
Kommer resten ikke ind, er de ikke på serveren.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kasper Bergh

Dato : 26-12-02 17:56

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message
news:auf7c4$17o2$1@news.net.uni-c.dk ...
> Kan det være rigtig at news.tele.dk binære grupper kun ligger for ca 2
> døgn, eller er det en indstilling i xnews der giver det resultat. ?

Det er helt korrekt omend midlertidigt og skyldes SVJV noget juridisk
fnidder-fnadder om ophavsbeskyttet materiale og opbevaring/fjernelse af
dette. Præcis hvad denne juridiske "ting" er ved jeg ikke, ej heller ønsker
jeg specielt at vide det, da mit brug af de binære grupper er minimalt ;)

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-02 18:00

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev :

>Kan det være rigtig at news.tele.dk binære grupper kun ligger for ca 2
>døgn, eller er det en indstilling i xnews der giver det resultat. ?

Ja.
Hvis du kobler op med TDC og kigger i
news:tele.internet.news-service, så finder du forklaringen i

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-02 18:20

> Ja.
> Hvis du kobler op med TDC og kigger i
> news:tele.internet.news-service, så finder du forklaringen i

Det er meget godt med de her henvisninger, men når man lige har koblet sig
på serveren og har hentet alle indlæg, så finder man ud af at indlægget ikke
er der i mellem!

Kunne i ikke give en overskrift på indlæggene så man kan finde dem med
google?! For med TDC får man ikke lov at se dem!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-12-02 18:22

In article <3e0b3a3f$0$160$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Michael Lund Sørensen wrote:

> Kunne i ikke give en overskrift på indlæggene så man kan finde dem med
> google?! For med TDC får man ikke lov at se dem!

Google, tele.internet.news-service. Nej, vel?

--
Andreas Plesner Jacobsen | And this is good old Boston,

Fra : Claus P.

Dato : 26-12-02 18:28

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0b3a3f$0$160$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
>
> Kunne i ikke give en overskrift på indlæggene så man kan finde dem med
> google?! For med TDC får man ikke lov at se dem!

Sorry. TDC's interne grupper kan ikke findes på google.

Jeg klipper og klistrer lidt her:

Årsagen til, at retention er nedsat til 48 timer er ikke pladsproblemer,
men derimod et krav om, at vi skal kunne fjerne materiale, der er
beskyttet af
ophavsret inden for 48 timer efter en henvendelse.

Den software vi bruger, fjerner kun postings på frontends, ikke på
spools, og
det betyder, at selv om der sendes en såkaldt cancel lokalt, forsvinder
indlæggene ikke helt - de kan stadig hentes, hvis man kender message-id.

Som en nødløsning - og midlertidigt - er retention derfor sat til 48
timer; vi
er klar over de gener, det medfører og arbejder på en mere holdbar
løsning.

Næste link:

> Ja, jeg kan heller ikke fåden over de 23K, gad vide om de har lavet
noget
> varierende indstillinger, således at den får lov til at yde mere i de
> perionder hvor belastningen ikke er så stor?

500 Kbit/s uden for prime-time, 200 Kbit/s i prime-time.
(Primetime = 1700-0100)

MVH CP

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-02 21:23

> [...]
>
> Næste link:

> noget
>
> 500 Kbit/s uden for prime-time, 200 Kbit/s i prime-time.

Takker for interessant Info !

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-02 19:16

skrev :

>Det er meget godt med de her henvisninger, men når man lige har koblet sig
>på serveren og har hentet alle indlæg, så finder man ud af at indlægget ikke
>er der i mellem!

Du skulle da bare kunne klikke på ovennævnte link, så dukker det
da op.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-02 21:27

> Du skulle da bare kunne klikke på ovennævnte link, så dukker det
> da op.

Nixen det gør den ikke. Jeg får en meddelelse om at OE ikke kunne hente
meddelelsen. Den er sandsynligvis fjernet eller udløbet på serveren.

Hvis du kan hente den, er et fordi du har den liggende på din harddisk.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-02 21:34

> Du skulle da bare kunne klikke på ovennævnte link, så dukker det
> da op.

Sorry nu kan jeg godt hente dem. Jeg har hentet hele gruppen (4067
meddelelser) og så kan det godt lade sig gøre. Men det burde jo ikke være
nødvendigt at hente hele gruppen. Spørg mig ikke hvad der foregår.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-02 22:01

skrev :

>Sorry nu kan jeg godt hente dem. Jeg har hentet hele gruppen (4067
>meddelelser) og så kan det godt lade sig gøre. Men det burde jo ikke være
>nødvendigt at hente hele gruppen. Spørg mig ikke hvad der foregår.

Det skulle slet ikke være nødvendigt, jeg kunne godt tænke mig at
vide om OE ikke kan hente indlægget ved at du klikker på
nedenstående?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-12-02 00:13

Knud Gert Ellentoft skrev:

> jeg kunne godt tænke mig at vide om OE ikke kan hente indlægget ved at
> du klikker på nedenstående?

Det virker fint, selv med OE fra Windows.NET Entreprise Server Release
Candidate 1.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,/skråtstillet/
og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 02:22

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Det virker fint, selv med OE fra Windows.NET Entreprise Server Release
> Candidate 1.

Tak for responsen

Jeg kan så ikke hente det link fra Knud da jeg ikke har TDC, jeg undrede mig
bare over at jeg har samme grupper en del længere tilbage end naboen.
hihi

mvh Jens som har arrownet

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-02 03:04

> Det skulle slet ikke være nødvendigt, jeg kunne godt tænke mig at
> vide om OE ikke kan hente indlægget ved at du klikker på
> nedenstående?

Virker fint nu, men virkede ikke før!

Jeg fik en meddelelse om at "OE ikke kunne hente
meddelelsen. Den er sandsynligvis fjernet eller udløbet på serveren." (groft
citeret)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-02 04:25

skrev :

>Jeg fik en meddelelse om at "OE ikke kunne hente
>meddelelsen. Den er sandsynligvis fjernet eller udløbet på serveren." (groft
>citeret)

Kan måske skyldes at en af TDCs newsservere ikke har været
standardserver.

Har du sat den op til f.eks. Sunsite som standardserver, så kan
OE ikke finde indlægget.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-02 11:47

> Kan måske skyldes at en af TDCs newsservere ikke har været
> standardserver.
>
> Har du sat den op til f.eks. Sunsite som standardserver, så kan
> OE ikke finde indlægget.

Nej Jeg har som nævnt skiftet fra Tiscali til TDC og i den forbindelse valgt
alle grupperne på TDC og slettet Tiscali. Jeg har ikke andre servere.
TDC står som standard, men lad det nu ligge.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk