Taber Forbindelse
Fra : Michal

Dato : 26-12-02 15:05

Jeg har en maskine med XP på, og så har jeg min bærbar med win 98 på.
De kan godt finde hinanden, men hvis jeg f.eks vil hente en stor fil fra
xp'en til
den bærbar, så går der måske 2-4 min så kommer der en besked fra med at
forbindelsen er blevet afbrudt.
IP-add. XP 192.168.0.1 Undernetmaske. 255.255.255.0
IP-add. 98 192.168.0.2 Undernetmaske. 255.255.255.0

Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem?

Mvh

Mich@l

Fra : Brian Josefsen

Dato : 26-12-02 20:03

Michal wrote:
> [...]
> IP-add. 98 192.168.0.2 Undernetmaske. 255.255.255.0
>
> Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem?

Du har nok nogle lidt for billige netværkskort, elelr dårligt udstyr,
prøv at sætte hastigheden til 10Mbit og prøv med det i et par dage, hvis
problemet forsvinder, så start med at udskifte kabler og derefter netkort.

-Josefsen

Fra : Michal

Dato : 26-12-02 20:16

"Brian Josefsen" <josefsen@sjovedyr.dk> skrev i en meddelelse
> Du har nok nogle lidt for billige netværkskort, elelr dårligt udstyr,
Øv det er jeg da ikke glad for at høre

> prøv at sætte hastigheden til 10Mbit og prøv med det i et par dage, hvis
> problemet forsvinder, så start med at udskifte kabler og derefter netkort.
Ja ok det vil da prøve.

Tak for dit svar.

Mvh

Mich@l

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 02:38

"Michal" <michal@duerher.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Josefsen" <josefsen@sjovedyr.dk> skrev i en meddelelse
> Øv det er jeg da ikke glad for at høre

> Ja ok det vil da prøve.

Hvis de 10mb ikke hjælper.......

Har den bæbare været på et firmanet eller lignende ?
Eller har du "pillet" i xp lokale brugerpolitik ?

mvh Jens

Fra : Michal

Dato : 27-12-02 12:02

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis de 10mb ikke hjælper.......
>
> Har den bæbare været på et firmanet eller lignende ?
Nej den er købt af en privat. Jeg har selv omformatteret og lagt
win98 ind.
> Eller har du "pillet" i xp lokale brugerpolitik ?
Nej det har jeg ikke.

Mvh

Mich@l

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 12:50

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej den er købt af en privat. Jeg har selv omformatteret og lagt
> win98 ind.
> Nej det har jeg ikke.

Hjalp de 10mb ? og halvdublex ?

Er det altid 4 minutter det kører eller kan det være 1 minut eller 10
minutter ?

Mvh Jens

Fra : Michal

Dato : 27-12-02 14:25

> Hjalp de 10mb ? og halvdublex ?
>
> Er det altid 4 minutter det kører eller kan det være 1 minut eller 10
> minutter ?
Jeg finder ud af det i aften

Mvh

Mich@l

Fra : Michal

Dato : 27-12-02 17:36

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
Nej det hjalp ikke

> Er det altid 4 minutter det kører eller kan det være 1 minut eller 10
> minutter ?

Det kan også være 1 min.

Mvh

Mich@l

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 19:51

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> Nej det hjalp ikke

> Det kan også være 1 min.

Fint så er det ikke en politik der låser.
Hvilke firewalls er der (også dem som har været der)
Er der nogle af dem der har kørende processer selvom de er lukket.
kik i xpèns services under administration om den indbyggede wall er sat på
"deaktiveret" der, hvis den er på sart automatisk og slået fra under
netværksteder, starter og lukker den med jævne mellemrum.(det burde være
hvert 20 minut)

Hvor får de de 192 adresser fra ?
Hvordan er internetnetforbindelsen i øvrigt sat sammen ?

mvh Jens

Fra : Michal

Dato : 27-12-02 20:07

> Fint så er det ikke en politik der låser.
> Hvilke firewalls er der (også dem som har været der)
Jeg køre ikke med Firewalls

> [...]
> "deaktiveret" der, hvis den er på sart automatisk og slået fra under
> netværksteder, starter og lukker den med jævne mellemrum.(det burde være

Det er mig selv som har givet dem disse

> Hvordan er internetnetforbindelsen i øvrigt sat sammen ?
Jeg har et netwærkskort som er forbundet til mit Motorola
cable modem sb4100e. Den køre fint.

Mvh

Mich@l

Fra : Michal

Dato : 29-12-02 00:20

Nu virker det

Mvh

Mich@l

Fra : Jens

Dato : 29-12-02 13:24

> Nu virker det

Gider du fortælle hvad der fik det til at virke ?
Det kan måske bruges en anden gang.

mvh Jens

Fra : Klaus Andersen

Dato : 29-12-02 14:35

"Michal" <michal@duerher.dk> wrote in message
> Nu virker det

Unskyld jeg blander mig, men jeg har det samme problem med en w2k/win98
opsætning, og vil gerne prøve det med at nedsætte hstigheden fra 100 mbs til
10 mbs - men hvordan gør man det - på begge maskiner ?

Mvh

KA

Fra : Jens

Dato : 30-12-02 00:01

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> 10 mbs - men hvordan gør man det - på begge maskiner ?

I xp er det :
(netværksteders egenskaber)
(lanforbindelsens egenskaber)
og så :avanceret fanen der er en "media type"

I w98 (længe siden den var tændt) er det så vidt jeg husker i
enhedshåndteringen for netkortet man kan stille det.
Dvs. i kontrolpanel/system/netkort

Men jeg tror ikke det er problemet.

mvh Jens