A7V Bios Award 1011 Kan ikke se 80GB ?
Fra : Min

Dato : 26-12-02 10:25

Hej jeg håber der en der hjælpe , min bios er v1011 den nyeste, når jeg er
inde i bios viser den det rigtige nr, men størrelsen er kun 33 gb så jeg har
været nød til at lægge Seagete ontrack ind skulle det virkeligt være
nødvendigt det er en seagte barcuda 80 gb v lV jeg har det undre mig at den
nyeste version af bios ikke kan se den i fuld størrelse.Håber der er en der
kan hjælpe på det område

På forehånd tak Birger

Bundkort : Asus A7V
Processer : 900 Amd
Hardisk : Seagate Barecuda 80 Gb v lv
Kabel :80 pins på ide controleren

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-02 13:36

"Min" <bsa@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> nyeste version af bios ikke kan se den i fuld størrelse.Håber der er en

Jeg bruger en IBM 120GXP 120 GB på min gamle A7V uden extender af nogen art.
Var disken helt ny eller havde den været brugt før ? Hvis den var brugt var
den så delt i 33 GB partition ?
ALT på disken kan slettes med delpart.exe - et lille genialt program!

Min sidder nu godt nok på Promise controlleren.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ove Kristensen

Dato : 27-12-02 20:04

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0af7c3$0$202$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]
> ALT på disken kan slettes med delpart.exe - et lille genialt program!

Hej Michael !
Kan delpart.exe ikke kun bruges til NTFS partitioner eller kan det bruges
til alt?

Med venlig julehilsen
Ove.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-02 21:09

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Michael !
> Kan delpart.exe ikke kun bruges til NTFS partitioner eller kan det bruges

Hej Ove

Jeg mener det kan fjerne ALT, - Fat, Fat32, NTFS, HPFS, Linux osv, men jeg
bruger det godtnok kun til NTFS selv.
Man laver en boot diskette og den kan se, at der er 'noget', men ikke
nødvendigvis hvad. Og så kan man få lov til at slette det og eller lade være
og intet andet.

Jeg har brugt det en del gange på harddiske som fejler i bootsektoren og som
ellers ville være 100 % færdige. En fyr fortalte mig om Delpart.exe og det
kan slette den dårlige partition, og efter omfattende formatering kan den
genbruges! Ind til videre har de diske ikke fejlet igen, men det kan
selvfølgelig ikke udelukkes.
Delpart.exe findes ved at skrive delpart.exe i google.
--
Med venlig hilsen - og glædelig bag(h)jul her fra!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ove Kristensen

Dato : 27-12-02 22:37

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0cb36d$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
[klip]

> [...]
> Man laver en boot diskette og den kan se, at der er 'noget', men ikke
> nødvendigvis hvad. Og så kan man få lov til at slette det og eller lade

Hej Michael !
Ja men tutind tak for info, det vil jeg da lige hente og prøve, det lyder da
til at være et godt program

Med venlig hilsen og godt nytår
fra
Ove i Ringsted.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-12-02 15:09

Min wrote:
> [...]
> nødvendigt det er en seagte barcuda 80 gb v lV jeg har det undre mig at den
> nyeste version af bios ikke kan se den i fuld størrelse.

Check om jumperen er sat rigtigt.
Sætter man den "omvendt" så er HD'en begrænset til netop 32 GB..

Fra : Min

Dato : 28-12-02 07:54

Jeg takker for alle jeres indlæg , den kan nu se størelsen efter jeg har
brugt delpart,exe

Hilsen Birger