opgradering - hvad er smart?
Fra : benjamin

Dato : 26-12-02 01:30

Jeg har:

Soltek SL-75KAV (rev. F1)
t-bird 1ghz
512 mb sd ram

jeg vil gerne opgradere lidt og så tænkte jeg på at det smarteste
ville være at beholde bundkortet og så bare købe en xp2400+ og sætte
i.

Mit spørgsmål er nu om jeg går glip af en masse hastighed ved ikke at
udskifte mit bundkort og min ram? Jeg mener ddr ram er selfølgelig
hurtigere end sd, og kt400 er hurtigere end kt133A, men er det nok til
at det kan betale sig. Jeg har ingen idet om hvor meget det betyder
5%, 10%, 50%? Jeg er ellers tilfreds med de features mit bundkort
har.

Benjamin

Fra : o&u

Dato : 26-12-02 11:44

On Thu, 26 Dec 2002 01:29:55 +0100, benjamin <nospambgst@mail.dk>
wrote:

> [...]
>at det kan betale sig. Jeg har ingen idet om hvor meget det betyder
>5%, 10%, 50%? Jeg er ellers tilfreds med de features mit bundkort

Er du sikker på at 75kav kan tage sådan en cpu ?

http://www.soltek.com.tw/English/download/news.htm

siden er ikke oppe lige nu. Med nyeste bios kan du måske tage
thoroughbred.

Palamino går til 2100+ (1733 MHz)

Jeg har lige udskiftet et defekt kt133a bundkort med et kt266a
bundkort. Det er jetway v266b, som jeg valgte fordi det tager enten
sdram eller ddr ram. Desuden har det ata133. Det kører rigtig godt.
Det koster 800 kr.

Mit gamle a7v133 kunne ikke tage Tbred, derfor spørger jeg.

Jeg bruger altså sdram på det v266b. Benchmarks på ram er også halvt
så meget som med ddr. Men harddisk performance og cpu er imponerende.
Jeg kan ghoste 2 Gbyte i dos på 5 min med max. komprimeret. Hvis det
siger dig noget, men sådan laver jeg backup.

Men jeg tror, at ddr ram betyder 15 % på performance. Det er 300 MHz
ved 2 GHz.

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 28-12-02 11:00

On Thu, 26 Dec 2002 11:44:06 +0100, o&u <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>siger dig noget, men sådan laver jeg backup.
>
>Men jeg tror, at ddr ram betyder 15 % på performance. Det er 300 MHz

Review af jetway v266b

http://www.ripnet-uk.com/RipNet_v2/reviews/motherboards/jetway/page1.shtml

Fra : benjamin

Dato : 28-12-02 17:48

>Review af jetway v266b

Tak, men jeg ved at mit soltek version F1 med den nyeste bios godt vil
acceptere en xp2400+, så jeg beholder det. Stor optur til soltek for
at supporte deres gamle produkter så godt.

benjamin