alger ev
Fra : Bo

Dato : 26-12-02 01:12

Hej

jeg har købt et Juwel 160 L, det kommer jo med lys pumpe og hele møllen, men
det kommer desværre også med alger . Jeg har så lige fået et par råd 1.
mål nitrit indhold 2. ændre/skift lys 3. få et biologiskfilter.

Så r det jo lige jeg tænker :

de rør som bliver leveret med et Juwel akvarium er det nogle skodrør eller ?

og kan jeg få andet filter masse til det indbygget filer end det medfølgende
(noget biologisk/bedre) ??

der er
5 gurami gold
5 algeædere gold
2 pragtsmerlinger
1 øhhh bøøøø kan ikke huske (helt sort med rød hale og ca. 4 cm)
2 halvstore planter

Hilsen Bo

Fra : Hr. Petersen

Dato : 26-12-02 13:47

Hej BO !

Køb nogle flere planter, gerne nogle hurtigt voksende - når de vosker æder
de næringen.

Den nærig dine alger lever af nu...

Køb f.eks. vandpest eller andre hurtigtvoksende stængelplanter, og en
ordentlig gang Pistia til dine guramier (flydeplanter, der ikke er vildt
meget for stor bevægelse i vandet).

Og skift vand - skær lidt ned på fodringen, man har en tildens til at ville
være flink. Men det er ofte en bjørnetjeneste.

Den sorte med ild i røven er nok en Labeo Bicolor, en thailands satan der er
efter alt og alle - den burde nu også guffe i algerne.

Hvis akvariet er nyanlagt går der lidt tid før bakterierne er istand til at
klare bio-loaded, så fat mod.

Fra : Bo

Dato : 26-12-02 15:50

"Hr. Petersen" <thisisafakeemail@internetsharkidiot.com> wrote in message
> Hej BO !
>
> Den sorte med ild i røven er nok en Labeo Bicolor, en thailands satan der
er

jep den hed bicolor ,

tak for rådene, det bliver prøvet

Hilsen Bo