Klor i metal?
Fra : MAndersen

Dato : 25-12-02 21:03

Jeg har på min brændeovn haft en gryde med vand stående. En gryde der
normalt kun er beregnet til komfur. En 15 år gammel gryde af noget let
metal.

Når gryden er kogt tør for vand, og måske står på brændeovnen nogle timer og
koger videre uden vand, og jeg så hælder vand på denne - jeg ved ikke hvor
varm - gryde, stinker det langt væk af klorin. Hvad kan det være ?

mvh
MAndersen

Fra : Jeppe Madsen

Dato : 26-12-02 15:18

MAndersen skriver:

> [...]
> koger videre uden vand, og jeg så hælder vand på denne - jeg ved ikke hvor
> varm - gryde, stinker det langt væk af klorin. Hvad kan det være ?

Bruger du vand fra hanen? Ofte er tilsat chloraminer eller lignende
chlor-holdige anti-bakterielle stoffer. Det smager til tider igennem, i det
mindste hos mig, og de kan ganske sandsynligt omdannes ved varme og luftens
indvirkning. Så jeg vil gætte på, at det kommer fra vandet.

> mvh
> MAndersen

Mvh
Jeppe

Fra : MAndersen

Dato : 27-12-02 15:54

> [...]

luftens
> indvirkning. Så jeg vil gætte på, at det kommer fra vandet.

Jeg tror faktisk at du har ret, for min nye Morsø støbejernskande lugter
ligedan.

Takker
MAndersen