(Opslag) Endelig tilbage
Fra : Finn Nielsen

Dato : 25-12-02 19:52

Efter en pause på et års tid er DSF fra årsskiftet tilbage på TV2´s Tekst-TV
med de populære fiskesider 630-645.

Det daglige opdatering bliver lavet af Sportsfiskerens redaktion sideløbende
med Sportsfiskeren og DSF´s hjemmeside www.sportsfiskeren.dk

Indlæg til Tekst-TV skal derfor fremover sendes til redaktionen enten på
mail ow@sportsfiskeren.dk eller til adressen: Sportsfiskeren, Att TV2
TekstTV, Worsaaesgade 1, 7100 Vejle

En af de bedste julegaver i 2002.....

Med venlig hilsen
Finn Nielsen
Hvalpsundvej 13
9220 Aalborg Øst

Tlf: 98 15 87 76 - Mob: 24 27 22 20

Lokalredaktør på Sportsfiskeren, samt
Instruktør ved Danmarks Sportsfiskerforbund
kontakt mig på fn@sportsfiskerforbundet.dk

LP Fly Shop Randers, afd. Nord
fn@lpflyshop.dk

Lystfiskerrelaterede mail sendes til
fn@lpflyshop.dk

Fra : Allan

Dato : 26-12-02 01:46

Så må vi da håbe snobberiet og nepotismen er aftaget siden sidst.
Allan

Fra : Henrik

Dato : 26-12-02 14:48

Hvis det er fiskerelateret, så uddyb endelig
hvad mener du med snobberi og nepotisme?

En nysgerrig lystfisker

Fra : Allan

Dato : 27-12-02 19:43

Da DSF i sin tid sidst havde med teksttv at gøre,gik der en periode hvor der
egentlig ikke havde været nogle nyheder,sendte en af mine bekendte en lille
historie ind,hvor ham og hans søn havde fanget torsk op til 8 kg i
Lillebælt.
Der gik en 2-3 dage inden der kom nyt på siden og det var om en af DSF's
medlemmer der havde fanget 1 havørred på 1.2 kg + 1 torsk på 2 kg ved
fiskeri fra båd ved Grenå.
Min føromtalte fiskekammerat skrev ind for at høre om det ikke var alle og
enhver der kunne skrive ind hvis de havde en god historie!
Han fik følgende svar:Vi kan jo ikke skrive om alle de fisk der bliver
fanget rundt omkring,så vil vi jo blive bombarderet med mails fra gud og
hvermand.
Det mener jeg med snobberi og nepotisme,at det er mere interessant at høre
om en af bestyrelsesmedlemmerne der har fanget et par fisk,fremfor 8 kilos
torsk fra Lillebælt,det er sgu ikke hver dag der bliver fanget sådan nogle i
Lillebælt.
Allan

Fra : Finn Nielsen

Dato : 28-12-02 17:50

Hej Allan

Du skriver følgende:
[...]

Det skal jeg på ingen måde forsøge at afvise - jeg vil blot påpege et par
ting.
Vi overtog teksttv fra Fisk og Fri i 2000, her var antallet af seere opgjort
via Gallup til ca. 12.000. I løbet af 2000 og dele af 2001 øgede vi
tilslutningen til 65.000 seere via Gallup - dette må siges at være en
forøgelse der ville noget!!! Ikke mindst skyldtes vores seerforøgelse DSF's
mange og ofte opdateringer at teksttv - som op til flere gange var nærmest
dagligt - andre gange ugentligt, hvor vi tidligere var vant til at Fisk og
Fri opdaterede en gang om måneden eller i bedste fald hver anden uge. Det
kan jeg selv tale med om, da mine egne nyheder som lokalredaktør for
Nordjylland på såvel lokalsiderne på bladet Sportsfiskeren, som
internetsiderne på samme, flere gange om ugen kunne læses på tektstv på TV2.

Jeg er anset som en af de mest diplomatiske skribenter vedr. dette her på
denne site, samt min tidligere hjemmeside Nordjydsk Havørredfiskeri (NJHF
www.seatroutfishing.dk) og mit virke på Sportsfiskeren lokalsiderne og på
www.sportsfiskeren.dk. Men da vi ved årsskiftet 2001/2002 mistede vores
mulighed og samarbejde med TV2 og deres tektstv knækkede filmen for mig og
mine diplomatiske evner led et knæk. Jeg glemte diplomativet og skrev og
sagde min mening om dette.

Dette afstedgjorde, at jeg måtte trække mine ord i mig igen, da de åbentbart
var for voldsomme. Mit tilbagetog gjorde jeg selvfølgelig på de indkommende
opfordringer, da jeg ikke ville skade DSF eller NJHF. Hvad jeg skrev denne
gang MENER jeg stadigvæk!!!

Nu kan jeg så se tilbage på, at ikke så meget som et komma af det jeg skrev
var forkert - vi er tilbage på TV2 - her hører vi til, for ingen andre kan
serverer så mange nyheder på teksttv som DSF i ugens løb.

Jeg blev grundet mine udtalelser stævnet direkte af Fisk og Fri den 16.
januar 2002 klokken 13.30 via mobiltelefon, mens jeg gik og fangede
grønlændere ved Lindborg Å. Jeg skulle møde dem i retten!!! -------- JEG
VENTER STADIGVÆk!!! ------ og det gør jeg med sindsro, da en af de ting jeg
gjorde opmærksom på var, at der ikke var penge til at drive Fisk og Fri.
Derfor venter jeg stadigvæk på stævningen - Fisk og Fri!!!!!!!! - HVONÅR
SKAL JEG MØDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det viser sig, at de åbentart ikke har penge til at køre en retsag mod mig,
selv ikke med Jimmi Pajbjerg på TV2, som jeg telefonisk var i kontakt med
grundet dette - i øvrigt stor ros til Jimmy Pajbjerg - som meget voksent og
diplomatisk var parat til at snakke om tingene.

Min kamp var stor, da jeg vidste at Fisk og Fri ikke magtede opgaven, men at
vi ved DSF gjorde det rigtige - jeg havde dog ikke ventet at jeg skulle i
retten for mine udtagelse. Det kom jeg heller ikke, for DEM ved Fisk og Fri,
som truede mig, havde ikke pengene til at stævne mig, eller måske mere
rigtigt havde givet mig ret, for nu melder sandheden sig jo ikke de herre
Jimmi Pajbjerg og slænget ved Fisk og Fri???????

Nu må jeg så sikkert igen se frem til en stævning ved Fisk of Fri, Jimmy
Pajbjerg med flere, men det er igen en konstatering at vi ved DSF holder os
til hvad vi lover og ikke mindre, og så udsender vi i øvrigt nyheder dagligt
www.sportsfiskeren.dk - dagligt- og ugentlig på TekstTV på TV2 og
månedligt på Lokalredaktionen på bladet Sportsfiskeren.

Vi udsender nemlig ikke mere end vi kan overholde, eller i øvrigt ikke mere
end vi kan overholde i en retsag!!!

Godt NYTÅR til alle lystfiskere....

Med venlig hilsen
Finn Nielsen

Fra : Allan

Dato : 28-12-02 19:40

Ja ja men nu skriver i /du jo så flot at man kan sende fangstrapporter og
sjove historier ind til nævnte adr.og deri lægger jeg,at tekstv egentlig er
et offentlig organ hvor menigmand kan læse om løst og fast fra hele landets
mange fiskevande.
Problematikken ligger jo i,at jeg gerne vil se et bredt udvalg af artikler
og ikke kun hvad jeg kan læse i sportsfiskerens medlemsblad.
Jeg ved da godt,at der i perioder ikke bliver fanget/fisket ret meget,derfor
er det da ikke ensbetydende med at i skal gå ind ind og favorisere
artiklerne,alt efter om det er en af "jeres egne" der har sendt en artikel
ind.
Så må jeg også lige pointere,at Fisk og Fri ikke har noget med teksttv at
gøre det er kun Jimmy Pajbjerg der er eneansvarlig og eftersom han ikke har
et bladorgan i ryggen som i har,må han jo alliere sig med nogle der har
fingeren på pulsen,hvad angår de danske fiskevande.
Da vi ikke er i stand til at gengive,hvad der foregår på diverse
generalforsamlinger og udvalgsmøder,er vi jo nødt til selv tage ud for at
opsøge nyhederne,og det kan da godt være det har været lidt sløvt med de
indsendte artikler,men det skal så siges til Jimmy's ros at han ikke
forfalder til at gå ind og sætte månedsgamle"nyheder"på tekstv som han har
støvet op på nettet,som visse andre,bare for at skrive et eller andet.
I din måde at skrive på insinuerer du at jeg måske går I offensiven for Fisk
og Fri,men der må jeg skuffe dig,jeg går mine og sikkert en hel del af den
lystfiskerinteresserede befolknings vegne,og vi er i bund og grund ligeglad
med hvem der skriver på teksttv,bare det ikke som sidst i havde
rettighederne,forfalder til kammerateri.

Fra : Finn Nielsen

Dato : 28-12-02 20:47

Ak ja - jeg kender ikke dit ærinde - men her må jeg opgive, da det du
gengiver ikke er lig med virkeligheden - håber blot du ikke bliver skuffet.

Jimmy Pajbjerg har i øvrigt aldrig benægtet, at han har arbejdet sammen med
Fisk og Fri, hvilket i øvrigt er helt ok for mig - men det skæmmer din
udtalelse her, at du i følge dine udtalelser åbenbart ikke vidste bedre på
dette område - men du kan jo selv spørge Jimmy...

Finn

Fra : Allan

Dato : 28-12-02 21:01

Jeg har snakket med Jimmy og han samarbejdER ikke med F&F i den grad,dog er
der nogle artikler der går igen,men det ved du jo alt om med alle dine
tillidshverv i diverse foreninger som du jo ikke tøver med at fortælle alle
og enhver om,man skulle næsten tro at du var med i SA da de også har travlt
med at promovere sig selv.

Fra : GM

Dato : 30-12-02 14:11

> [...]

> via Gallup til ca. 12.000. I løbet af 2000 og dele af 2001 øgede vi
> tilslutningen til 65.000 seere via Gallup - dette må siges at være en

Ja det fortæller at sider er blevet mere kendt i 2001 end i 2000, stigningen
siger jo ikke noget om at det et er pga. skiftet til DSF. Før det viser lidt
må man først vide hvor mange seere der har været i 2002.

mvh
Gerner

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-12-02 16:41

"Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Efter en pause på et års tid er DSF fra årsskiftet tilbage på TV2´s
Tekst-TV
> med de populære fiskesider 630-645.

God julenyhed Finn, takker for oplysningen.

Alex

Fra : Thomas

Dato : 26-12-02 20:56

Det var også på tide. Jeg ved ikke hvad TV2 egentlig havde tænkt sig...
En opfordring: Sørg for at sende friske (meget friske) nyheder til dem, så
de kan komme videre.
Hilsen
Thomas