ATX ???
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-12-02 18:53

Hvorfor vil min ATX strømforsyning ikke ( den har en 240v udagng til eks
skærm) ikke slukke for netudgangen til skærmen.
En gammel pc jeg havde kunne dette.
Skal den måske sættes op i bios til det ?
Og hvad hedder denne utils ?

--
Med Venlig Hilsen
Jens Jensen

E-Mail: newsgr@ANDstofanet.dk
Ved svar fjernes ( AND )

Fra : Calle.

Dato : 25-12-02 19:06

Henrik Nielsen wrote:
> [...]
> eks skærm) ikke slukke for netudgangen til skærmen.
> En gammel pc jeg havde kunne dette.
> Skal den måske sættes op i bios til det ?

Normalt er det bare et stik parallelt med 230V indgangen.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Kenth Jensen

Dato : 25-12-02 22:10

> Normalt er det bare et stik parallelt med 230V indgangen.

Jeg løb ind i samme problem da jeg købte ny PC.

Jeg løste det ved at tage et dobbelt 12 volts relæ der kunne tåle 220 volt
over kontakterne, og forbinde spolen i relæet til 12 volt i et af de stik
fra PSUen man forbinder til harddiske og CD-drev. Kontakterne i relæet
brugte jeg til at afbryde 220 volten til skærmen.

Når PCen er slukket er der ikke 12 volt til stede og relæet er slukket og
dermed ingen spænding til skærmen.
Når PCen er tændt er der 12 volt til stede og relæet er "tændt" hvilket
medfører at skærmen får 220 volt.

Jeg monterede relæet uden for PCen så jeg ikke fik 220 volt til at rode
rundt inde i nærheden af motherboardet.

Jeg bruger det endvidere til at afbryde for printeren, scanneren og
strømforsyningen til højttalerne så disse ikke bruger noget stand by strøm.

Hilsen
Kenth Jensen

Fra : Calle.

Dato : 25-12-02 23:18

Kenth Jensen wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger det endvidere til at afbryde for printeren, scanneren og
> strømforsyningen til højttalerne så disse ikke bruger noget stand by

Hvorfor ikke bare tage et 5V relæ og sætte til USB-porten klip et USB kabel
over for at få et passende kabel.
--
Automatik Mekaniker
Calle