To spørgsmål...
Fra : Magnus

Dato : 25-12-02 17:13

1)
Jeg har en nyhedsside med nyheder fra en database og dem får jeg vist med et
id nr. i url adresssen som sådan:
nyheder.asp?id=1625

Men på andre hjemmesider så er der ikke nogle parametre på selve asp-filen
men derimod så ligger det i navnet på filen som sådan:
nyhed1-1625.asp

Hvodan gøres/fungere dette for det uploades vel ikke en ny asp-fil for hver
nyhed...?

2)
Hvor kan jeg finde en sourcekode som kan give mig den nøjagtige URL hvorfra
den besøgende kommer fra med alle parametre...?

/Magnus

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 25-12-02 20:47

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyhed1-1625.asp
>
> Hvodan gøres/fungere dette for det uploades vel ikke en ny asp-fil for

Jeg kan forestille mig at hver gang der bliver oprettet en nyhed bliver der
genereret en ny .asp fil automatisk på serveren vha. FileSystemObject.

> Hvor kan jeg finde en sourcekode som kan give mig den nøjagtige URL
hvorfra
> den besøgende kommer fra med alle parametre...?

Response.Write Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")

--
Anders Vind Ebbesen
Restraining orders is just another way of saying "I love you"