Trådløs mus fra Logitech
Fra : J B

Dato : 25-12-02 12:18

Er der nogen som har prøvet en Logitech trådløs mus,
på en ældre computer, hvor der kun er serielport.
Altså ingen PS/2 eller Usb.
PC er en 133MHz, 64 Mb ram . Der er installeret Win98.

John

Fra : Calle.

Dato : 25-12-02 12:19

J B wrote:
> [...]
> på en ældre computer, hvor der kun er serielport.
> Altså ingen PS/2 eller Usb.
> PC er en 133MHz, 64 Mb ram . Der er installeret Win98.

Ja, da skal du bruge det stik der er med (seriel>PS2) men de nyere er der
kun >USB>PS2 med.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : J B

Dato : 25-12-02 12:30

Jeg har en adapter eller "omformer" til comport (jeg skrev vist seriel før)
men selv om jeg bruger denne
vil PCèn ikke finde musen. Min gamle mus , med stik til comport virker fint.
På kasse til den nye mus , står der også kun PS/2 & Usb. Men det skal jo
prøves.

John

Fra : Calle.

Dato : 25-12-02 12:41

J B wrote:
> [...]
> vil PCèn ikke finde musen. Min gamle mus , med stik til comport
> virker fint. På kasse til den nye mus , står der også kun PS/2 & Usb.

Du skal bruge en org. logitech adapter. Min virker heller ikke hvis jeg
bruger en alm. standard.
Du skal også have fat i en driver der også har serielporten med.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : J B

Dato : 25-12-02 12:51

Hvilke drivere bruger du.
Jeg har prøvet med 9.42 . Jeg har læst engang at drivere efter 9.60 ikke
understytter seriel el. comport.
Mange tak for de hurtige svar.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 26-12-02 13:26

"J B" skrev:
> Jeg har en adapter eller "omformer" til comport (jeg
> skrev vist seriel før) men selv om jeg bruger denne

PS/2 museport og seriel comport er to vidt forskellige ting, og der kan ikke
konverteres imellem dem vha. en simpel passiv omsætter.

Meen, de tidligere Logitech mus var født med *både* PS/2 og seriel i en og
samme mus, og via det medfølgende adapterstik kunne man derfor selv bestemme
hvilken af de to porttyper man ville benytte.

Nyere Logitech mus er istedet født både med PS/2 og USB i en og samme mus,
igen vælger man porttype via det medfølgende adapterstik.

Men det er altså vigtigt at forstå, at selve omsætter-stikket i sig selv
ikke konverterer imellem de enkelte standarder. Musen skal være født med
seriel tilslutning før at det virker - og man skal desuden bruge den
omsætter som originalt fulgte med musen (omsætterne er non-standard).

> vil PCèn ikke finde musen. Min gamle mus , med stik til
> comport virker fint.

Så virker driveren jo.

> På kasse til den nye mus , står der også kun PS/2 & Usb.

Netop.

Mvh, Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-12-02 12:56

"J B" <jbodilsen@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen som har prøvet en Logitech trådløs mus,
> på en ældre computer, hvor der kun er serielport.
> Altså ingen PS/2 eller Usb.
> PC er en 133MHz, 64 Mb ram . Der er installeret Win98.

Du er nok nød til at købe et USB instikskort, så du kan få din mus til at
virke...

Logitech producere ikke mus mere, som kan virke med Serialporten

Fra : den glade dreng

Dato : 25-12-02 13:21

"J B" <jbodilsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på en ældre computer, hvor der kun er serielport.
> Altså ingen PS/2 eller Usb.
> PC er en 133MHz, 64 Mb ram . Der er installeret Win98.

evt kan du jo købe et pcikort hvor der er USB "stik" på.
Så kan du også sætte andre usb ting på. De fås med
2 og 4 "stik" på.

god jul

hilsen

Per