Sony CRX-140E død efter firmware upgrade
Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 25-12-02 12:15

Min Sony brænder kunne ikke læse nogle 10x CD-RW medier, så jeg regnede med
at en opdateret firmware måske ville afhjælpe problemet.

Jeg lavede en DOS upgrade fra v1.0c til v1.0n - og den forløb fint nok, ud
over at dioden blev ved med at lyse efter "succes!". Da jeg genstartede
begynde dioden at blinke, og det har den gjort lige siden.

Windows XP finder drevet, men genkender det nu som "SONY BOOT CRX140E" - og
ud over det er der ingen kontakt til det. Skuffen vil ikke ud.

Er drevet dead meat?

VH
Anders

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-12-02 04:45

Anders F. Nielsen wrote:

> Jeg lavede en DOS upgrade fra v1.0c til v1.0n - og den forløb fint nok

Hvordan bootede du til DOS?

Fra : 98oktan

Dato : 26-12-02 04:57

det er nemt med en win 98 boot disk :)

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-12-02 06:08

98oktan wrote:
> det er nemt med en win 98 boot disk :)

Det var netop den jeg frygtede, omend du ikke er ham med drevet.
Der følger cdrom-driver med på den, og det er tåbeligt at loade en
driver til noget man skal overføre en firmware til, med et program som
sandsynligvis ikke bruger den driver men noget biosagtig low-level access.
Er man uheldig, så er den nye firmware korrupt, og så er drevet måske dødt.
Hvis chippen som indeholder firmwaren ikke er loddet fast, kan den tages
ud og flashes i et andet apparat.

Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 26-12-02 23:03

"Jens C. Hansen [Odense]" wrote in message

> Hvordan bootede du til DOS?

Ren DOS: SHIFT+F5, men jeg problemet er løst. Jeg fandt en anden DOS update
der virkede. Må have været fejl i den anden.

VH
Anders