RAM
Fra : Morten Nielsen

Dato : 25-12-02 03:02

Hvad er det egentlig helt præcist 256mb ram vil gøre for min bærbare com?
Den har 128 i forvejen.

Vil den køre mere stabilt? Hurtigere? Hurtigere afvikling af 3D grafik?

Enlighten me!

Morten Nielsen

I'll see you on the dark side of the moon
-Pink Floyd

Fra : Kent

Dato : 25-12-02 10:37

"Morten Nielsen" <Holberg19@SLETDETTEofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den har 128 i forvejen.
>
> Vil den køre mere stabilt? Hurtigere? Hurtigere afvikling af 3D grafik?

Med kun 128 Mb ram på din computer, vil 256 ekstra næsten med
garanti give en kraftig forøgelse af den generelle hastighed på din
computer.

Der sker jo det, at når computeren har brugt al den eksiterende ram
op, vil den begynde at skrive midlertidige informationer til harddisken.
Det er jo selvsagt meget langsommere, end at gemme dem midlertidigt
i rammen. Når du får mere ram, vil computeren ikke blive nødt til
at skrive til harddisken nær så tit - derfor vil hastigheden forøges.
Hvis du normalt bruger større ramkrævende programmer, vil du
pga. af dette også opnå en større hastighedsforøgelse, end hvis du
normalt brugte mindre ramkrævende programmer. Din computer
vil med stor sandsynlighed også blive mere stabil.

Glædelig jul og godt nytår .

Vh
Kent