Udtagning af den største variabel
Fra : Kasper Johansen

Dato : 24-12-02 16:38

Hejsa gruppe.

Jeg har en variabel som er fyldt op med nogle tal. Variablen bliver fyldt op
automatisk da den tæller noget fra en database.

altså nogen lignende:

$variabel[] = "23";
$variabel[] = "99";
$variabel[] = "12";

Nu er det sådan er den måske bliver fyldt op med ca. 100 værdier en gang
imellem.

Med en foreach-løkke kan jeg tage dem ud, men hvad hvis jeg KUN vil have den
med den højeste værdi??

----
Mvh Kasper

Fra : Dennis Hansen

Dato : 25-12-02 10:04

Kasper Johansen wrote:

> $variabel[] = "23";
> $variabel[] = "99";
> $variabel[] = "12";

> Med en foreach-løkke kan jeg tage dem ud, men hvad hvis jeg KUN vil have
> den med den højeste værdi??

Der er en del måder du kan gøre det på, en er med sort()
sort($variabel);
echo $variabel[count($variabel)-1];

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-12-02 22:23