Trap
Fra : J.k.

Dato : 24-12-02 14:15

Da jeg gentagne gange har siddet og manglet "Trap Danmark" herhjemme vil jeg
spørge
om der var nogle i gruppen som eventuelt viste hvor den kan købes brugt og
eventuel ca. pris
Mvh J.K:
God jul til alle

Fra : Arne Christiansen

Dato : 24-12-02 14:36

Jeg har selv købt to forskellige udgaver på det lokale antikvariat. De
har dem med jævne reglerum. Førsteudgaven fra 1858 gav jeg vist 800 kr
for alle 5 bind i rimelig stand.
Tredieudgaven fra 1906 har jeg kostet 675 kr. for 3 år siden. Det er
et velbevaret eksemplar og meget flot indbundet. Begge er købt i
Odense. Du kan muligvis finde et eksemplar på
http://www.antikvariat.dk/.

Med venlig hilsen og ønsket om en god jul

Arne

On Tue, 24 Dec 2002 14:15:05 +0100, "J.k." <ikast@email.dk> wrote:

> [...]
>spørge
>om der var nogle i gruppen som eventuelt viste hvor den kan købes brugt og

Arne Christiansen
Langelinie 34 C
5230 Odense M
Tlf.: 6613 3134
Arne.christiansen@mail.dk
Jeg forsker bl.a. i navne Gommesen og Meyer
Homepage : http//home1.inet.tele.dk/arne_chr

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 24-12-02 15:42

> om der var nogle i gruppen som eventuelt viste hvor den kan købes brugt og
> eventuel ca. pris
> Mvh J.K:

Antikvarisk ca. 150-200 kr pr bind. 1963 udgaven i fornuftig stand.

Clemens Antikvariat i Aarhuus
Corsaren i Kjøbenhavn
m.m.fl.

God jul!

PS. I øjeblikket har jeg alle bind hjemme fra biblioteket.
Pris: 0,- kr

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Leif Thor Olsen

Dato : 24-12-02 20:32

Hej Arne.

PFA> From: "Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk>

PFA> Antikvarisk ca. 150-200 kr pr bind. 1963 udgaven i fornuftig stand.

PFA> Clemens Antikvariat i Aarhuus
PFA> Corsaren i Kj¢benhavn
PFA> m.m.fl.

PFA> God jul!

PFA> PS. I ¢jeblikket har jeg alle bind hjemme fra biblioteket.
PFA> Pris: 0,- kr

Hvordan kan du dog undvære at eje Trap - og Salmonsen; det er basalværker i
vor
profession. Med Trap ved du, hvor du bor; med Salmonsen ved du alt undtagen
det der om helikoptere og de nyeste ringeveje omkring K¢benhavn.

--
Mvh. Leif - leif@nightcall.dk

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 24-12-02 22:23

> [...]
undtagen
> det der om helikoptere og de nyeste ringeveje omkring K¢benhavn.

Hov,- hvem snakker om Salmonsen?
Min hustru har arvet udgaven af Salmonsen fra 1905, og da vi jo er så
gammeldags,
at vi deler seng og bord, deler vi også Salmonsen.

Trap er på besøg, da jeg skal udvælge hvilke bind jeg ønsker at eje. -
Men det ender nok med dem alle ;-

Men hvilken Trap årgang vil man evt. anbefale, og hvorfor???

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Steen Christensen

Dato : 26-12-02 12:48

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> wrote in message

> Men hvilken Trap årgang vil man evt. anbefale, og hvorfor???

Jeg er den lykkelige ejer af 3. og 4. udgaverne, den sidste minus
Sønderjylland, som jeg har i 5. udgaven.
4. udgaven fra 1920'erne er efter min mening absolut værd at have for
slægtsforskere, og så koster den jo en brøkdel af prisen for en komplet 5.
udgave. 5. udgaven har dog pænere tegnede sognekort. 3. udgaven fra omkring
1900 har til gengæld et væld at tegnede bygninger mm., hvor 4. udgaven mest
er gået over til fotografier.

Venlig hilsen Steen

--
-----
Steen Christensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-12-02 18:01

J.k. wrote:
> [...]
> herhjemme vil jeg spørge
> om der var nogle i gruppen som eventuelt viste hvor den kan

Følgende er altid god:

http://www.antikvar.dk/net/

Tryk på Søg - så får du en side hvor du kan søge hos en masse
antikvariater på en gang....

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 25-12-02 12:11

Jeg har netop købt TRAP DK, 4. udgave komplet, 10 bind, for DKK 700 hos en
antikvarboghandel i Århus.

Hvor mange udgaver findes der egentlig, og står der noget i tidligere
udgaver som ikke er med i fx. fjerde udgave?

vh
Erik

Fra : Bodil Madsen

Dato : 25-12-02 15:41

Nogle siger at 5. udgave er den bedste, men jeg har ikke undersøgt det.
Derimod kan indholdet være forskelligt, men det siger jo jeg selv, for der
er jo adskillige år mellem den første udgave og den sidste. Jeg har f. eks.
en Trap for Hertugdømmet Slesvig fra 1864 ( den findes også i fotografisk
genoptryk). Det er en meget fin bog. Jeg har en 5 binds udgave af Trap for
hele Danmark fra 1906, samt enkelte bøger i nyere udgaver.
mvh
Bodil Madsen

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 25-12-02 20:40

Jeg har omvendt ladet mig fortælle, at 4. udgave (10 bind) skulle være den
bedste, da nogle - ældre - stedsbetegnelser er faldet ud i 5. udgave.

Bl.a. derfor ønskede jeg mig - og fik - denne i fødselsdagsgave for ca. 2 år
siden.

Flot & fin og næsten ubrugt!! Har senere fået at vide, at den kostede kr.
1100,-.

Ole P. Bielefeldt
Ry

FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 26-12-02 11:21

> [...]
> siden.
>
> Flot & fin og næsten ubrugt!! Har senere fået at vide, at den kostede kr.

Det lyder som om 4.udgave er bedst?
Tak for rådet Ole..
Hvis ikke der kommer gode argumenter for andre udgaver, bliver det
så nok den, jeg går på jagt efter.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Hans Peter Poulsen

Dato : 27-12-02 16:12

Hej

Den bedste, til hvad? Det kommer da lidt an på, hvilke oplysninger man
interesserer sig for!

Der var tre grunde til, at jeg for nylig valgte at investere i femteudgaven:

1. For alle gamle landsbyer angiver temteudgaven årstallet for
landsbyens udskiftning, det gør de ældre udgaver ikke.

2. I omtalen af godserne, angiver femteudgaven, om der findes et
godsarkiv for det pågældende goddds, som regel på det tlihørende landsarkiv.

3. Sidst, men ikke mindst indeholder femteudgaven meget mere detaljerede
litteraturhenvisninger.

Og så er femteudgaven jo langt mere omfattende, og indeholder altså
generelt flere oplysninger, men er selvfølgelig også dyrere i
anskaffelse. Jeg er nu glad for, at jeg købte hele serien, det er jo
ikke til at vide, hvad man pludselig kan blive interesseret i!

Men jeg er glad for, at mit lokale bibliotek har alle 5 udgaver på
læsesalen!

venlig hilsen
Hans Peter Poulsen

Fra : Erik P. Vinther