problemer med at brænde backup filer
Fra : bjarneudenarme

Dato : 24-12-02 12:07

halløjsa og god jul.. standard start her i december..

Jeg har et lille problem, med et program jeg hentede på nettet.. Jeg har
downloaded et program, som hentes som 2 filer.. en .Bin fil og en .Que
fil.. Er det nogle i det ganske land der har en ide om hvilket
brænderprogram jeg skal bruge.. Har i forvejen easycd 5 og nero 5.. Det
tætteste jeg er kommet på et program som kan brænde "backup" filer er
CloneCD4 men det understøtter ikke bin. formatet.. HJÆLP !!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin S.

Dato : 24-12-02 12:37

"bjarneudenarme" <bjarneudenarme.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tætteste jeg er kommet på et program som kan brænde "backup" filer er
> CloneCD4 men det understøtter ikke bin. formatet.. HJÆLP !!!

Du kan gøre to ting... Enten f.eks. at køre isobuster som udpakker din
Bin.fil eller bruge Nero.
EasyCd kan vist kun klare ISO og dets eget format.
Nero 5 kan vist sagtens klare det. Du går bare ind i Nero (uden Wizard) -
herefter i menuen
Filer - Brænd Billede eller den UK-version: File - Burn Image.. Ellers må du
ind på www.ahead.de og dl nyeste version. 5.5.9.17 kan sagtens, og tidligere
kan også brænde cue/bin
Der åbner sig et nyt vindue og du henviser til din CUE fil hvis indhold
skulle se næsten sådan her ud;

FILE "filnavn.bin" BINARY
TRACK 01 MODE2/2352
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 MODE2/2352
INDEX 01 00:06:00

det vigtige her er den øverste linie hvor henvisningen til filen sker.
Der skal du egentlig bare skrive stien til filen hvis der altså er et eller
andet galt i Cuefilen.. Men hvis Cue filen ligger i samme bib som BIN filen,
så kan du nøjesm med filnavnet.

GOD JUL
Martin S.

Fra : bjarneudenarme

Dato : 24-12-02 14:26

Tak for svaret Martin S.. du er sku virklig dagens and i sky-sovs.. Du
har redet min jul eller ihvertfald min computers fremtid... MANGE TAK og
GOD JUL

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt Lund

Dato : 24-12-02 13:10

> [...]
> tætteste jeg er kommet på et program som kan brænde "backup" filer er
> CloneCD4 men det understøtter ikke bin. formatet.. HJÆLP !!!

CD Mate kan brænde alle filer og findes her og er nem at bruge
http://www.cd-mate.com/

Men filerne er nok lavet med CDR Win
http://www.goldenhawk.com/

God Jul