Global.asa
Fra : Jørgen Müller

Dato : 24-12-02 11:03

Hej Gruppe

I Global.asa har jeg følgende kode
Dim strSQL
Set objCmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
strSQL = "UPDATE T_Person SET Aktiv = 0 WHERE SessionID = " &
Session.SessionID
objCmd.ActiveConnection = dbCon
objCmd.CommandText = strSQL
objCmd.CommandType = adCmdText

Application.Lock
objCmd.Execute
Application.Unlock
Set objCmd = Nothing

Men den virker ikke, og det er ligemeget om jeg skriver connectionstringen
direkte eller
som include fil. Kører jeg ovenstående i en alm asp-fil virker det udmærket.

Nogen der kan hjælpe (MSSQL)?

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller

Fra : Arne

Dato : 25-12-02 01:48

> Application.Lock
> objCmd.Execute
> Application.Unlock
> Set objCmd = Nothing

Måske du skal sætte koden ind i en "Application_OnStart" eller
"Session_OnStart"..?!

mvh.

- Arne.

Fra : Jørgen Müller

Dato : 25-12-02 08:55

Arne skrev
>Måske du skal sætte koden ind i en "Application_OnStart" eller
>"Session_OnStart"..?!

så ryger hele ideen med koden, da den skal åbne databasen og
sætte brugeren til offline.

Hele koden virkede på min egen maskine med access2000 og IIS men efter den
er kommet op hos udbyderen virker den ikke?

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller

Fra : Arne

Dato : 26-12-02 18:29

> Hele koden virkede på min egen maskine med access2000 og IIS men efter den
> er kommet op hos udbyderen virker den ikke?

Virker noget i en GLOBAL.asa -fil hos din udbyder..??

Fra : Arne

Dato : 27-12-02 14:47

> Men den virker ikke, og det er ligemeget om jeg skriver connectionstringen
> direkte eller
> som include fil. Kører jeg ovenstående i en alm asp-fil virker det
udmærket.

Det virker altså overfor en SQL-server hos din Udbyder, men ikke via en
GLOBAL.asa -fil..???
Jeg tænker på cennection-forskellen på Access/sql-server.

mvh.

- Arne.

Fra : Jørgen Müller

Dato : 27-12-02 22:20

Hej Arne

Jeg har fået en mistanke om, at min udbyder har lavet et eller andet så min
Global.asa ikke virker mere, for den tæller jeg har lavet virker også, når
jeg sletter min global filen, og det burde den ikke, har bare ikke haft tid
til at kontakte ham endnu, men jeg skal nok skrive, når jeg har et svar.

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller