Loade movie på movie: spørgsmål om knapper~
Fra : Mike Ingvorsen

Dato : 23-12-02 23:40

Hvis man loader (med en loadMovie action) en swf ind i en level over et
andet clip så skulle man tro at de knapper der måtte være i movien nederst
ikke er aktive. Men det er de. Hvad gør man for at undgå dette.

MIke

Fra : Jan Thorup

Dato : 25-12-02 11:29

Hej Mike og Glædelig Jul

Næ, alle lag er skam aktive - osse selvom de er dækket af noget grafik i et
højere level...
Så når du aktiverer loadmovie af et højere lag, må du indrette din knap-menu
således at den går til en frame, hvor knapperne er deaktiveret. OK??
Ellers må du prøve at forklarer problemet lidt mere udførligt.

MVH Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mike Ingvorsen

Dato : 26-12-02 12:11

Du har ret i det siger, iøvrigt selv glædelig jul!, men jeg spekulerer på om
man ikke kan snyde sig ud af det. eventuelt ved at ligge et stort stykke
grafik som fylder hele movien i den swf der loades, og med lidt actionscript
fuske sig ud af det. Man kunne måske ligge en knap uden noget kode
(problemet er bare at der så kommer hånd/knap symbolet lige meget hvor man
bevæger sig)

Forstår du hvad jeg mener?

VH

Mike

Fra : Bent K Larsen

Dato : 26-12-02 13:39

"Mike Ingvorsen" <mike@majkeinar.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man loader (med en loadMovie action) en swf ind i en level over et
> andet clip så skulle man tro at de knapper der måtte være i movien nederst
> ikke er aktive. Men det er de. Hvad gør man for at undgå dette.

Du kan også placere dine knapper i et seperat movieclip og så bruge
mc._visible=0; for at gøre dem inaktive/fjerne dem.