Død PS/2 port på K7S5A
Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 23-12-02 22:07

Da jeg tændte min PC i dag blev jeg mødt med en lang række beep's - ca. 20.
Efter opstart af Windows XP viser det sig, at musen på PS/2 porten ikke
længere virker.

Jeg har testet musen på et andet system - og der virker den.

Med andre ord, ser det ud som om min PS/2 port er defekt. Eller hvad?

Nogle der har oplevet noget lignende?

VH
Anders

Fra : BadBack

Dato : 24-12-02 00:39

"Anders F. Nielsen" <afn@nospam.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg har testet musen på et andet system - og der virker den.
>
> Med andre ord, ser det ud som om min PS/2 port er defekt. Eller hvad?

Prøv at kigge nærmere på komponenterne ved PS/2 stikket på boardet. Er der
nogle af dem som ser brændte ud?
Prøv at måle med et multimeter og så reparer hvis du ellers kan håndtere en
loddekolbe.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-12-02 00:58

On Mon, 23 Dec 2002 22:07:03 +0100, Anders F. Nielsen <afn@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>
> Jeg har testet musen på et andet system - og der virker den.
>
> Med andre ord, ser det ud som om min PS/2 port er defekt. Eller hvad?

Hej
Måske har du fået pillet ved stikket imens maskinen har kørt.
Jeg har været ud for flere PS/2 porte som er brændt af. Det har altid
skyldes at folk har monteret eller afmonteret deres tastatur eller mus
imens maskinen har været tændt.
Den løsning jeg altid har brugt er at skifte til et USB baseret tastatur
eller mus. Så kan de heller ikke ødelægge porten igen. Da usb kan hot
pluges uden problemer.

--
Thomas Hansen