Anbefaling af tastatur
Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 23-12-02 21:05

Jeg står snart og skal til at købe et nyt keyboard, da mit Keytronic er
begyndt at blive træge på fx p- og .-tasten :-/

Derfor: Hvilket tastatur vil i anbefale?

Krav:

- Hvis det kan undgås så for meget støj (jeg synes logitech larmer meget(?))
- Ikke noget gøgl (quick-taster, volumen og alt det pis der på keyboardet)
- Ikke et sæt med mus

Prislejet er vel max 3-400,-

Mvh. Jens Gregersen

Fra : Leony

Dato : 27-12-02 09:28

"Jens Gregersen [9670]" <jg@stofanetPLEASEDONOTFUCKINGSPAMME.dk> skrev
i en meddelelse news:3e076c75$0$2550$ba624c82@nntp04.dk.telia.net

> Jeg står snart og skal til at købe et nyt keyboard, da mit Keytronic
> er begyndt at blive træge på fx p- og .-tasten :-/

Har du prøvet at rense det for støv, cola og skidt.

> Derfor: Hvilket tastatur vil i anbefale?

Hvorfor ikke et nyt af samme slags. Keytronic laver lækre tastaturer.

Personligt kan jeg godt lide de nye tastaturer fra Microsoft, synes ikke
tasterne larmer (men det kommer vel an på hvor hårdt man trykker), eneste
ulempe, for dig, er genvejstasterne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 27-12-02 23:53

> Har du prøvet at rense det for støv, cola og skidt.

Hmm... gøres dette med en luftrenser eller noget i den stil? Jeg har pustet
lidt, men uden resultat :)

> Hvorfor ikke et nyt af samme slags. Keytronic laver lækre tastaturer.

Det synes jeg nemlig også, men jeg skulle blot høre om der var noget
bedre... Selvfølgelig er det en smagssag

> Personligt kan jeg godt lide de nye tastaturer fra Microsoft, synes ikke
> tasterne larmer (men det kommer vel an på hvor hårdt man trykker), eneste
> ulempe, for dig, er genvejstasterne.

Jaeh... Måske skulle det prøves alligevel, så :) Man kan vel altid save dem
af...

Ps. Lige en ros til dit casemod - har tit siddet og set på det - det ser sgu
vildt flot ud!

Fra : Leony

Dato : 28-12-02 20:16

"Jens Gregersen [9670]" <jg@stofanetPLEASEDONOTFUCKINGSPAMME.dk> skrev
i en meddelelse news:3e0cd9e3$0$1751$ba624c82@nntp03.dk.telia.net

> Hmm... gøres dette med en luftrenser eller noget i den stil? Jeg har
> pustet lidt, men uden resultat :)

Med en lille skruetrækker, hobbykniv eller lignende kan du forsigtigt vippe
alle tasterne af (husk at notere hvor de skal sidde eller lav et system, det
sparer dig for meget besvær). Så kan du rense og gøre hvad du vil og
derefter sættes tasterne på igen. Hvis du har et gammelt tastatur kan du øve
dig på det først. Det er i hvert fald et forsøg værd.

> Det synes jeg nemlig også, men jeg skulle blot høre om der var noget
> bedre... Selvfølgelig er det en smagssag

Enig

> Jaeh... Måske skulle det prøves alligevel, så :) Man kan vel altid
> save dem af...

Nu ved jeg ikke hvordan det ligger med computerbutikker i 9670, men det kan
være en god ide at tage til en butik med mange tastaturer (eksempelvis
ComputerCity) og prøve inden man køber.