Hvor går de hen??
Fra : Andy Dufresne

Dato : 23-12-02 20:32

Er der en måde at finde ud af, hvor de brugere der er på sitet går hen?? -
Jeg mener et eller andet med, at reagere hvis siden forlades, og så tage fat
i, hvor den er på vej hen?? - Kan det lade sig gøre??

Skal bruge det til at lave min egen tæller, med statistik, hvor jeg også
gerne vil vide, hvor længe brugeren var på siden!

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-12-02 13:09

Andy Dufresne wrote in <3e076462$0$219$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:
> Er der en måde at finde ud af, hvor de brugere der er på sitet går hen?? -

I teorien, nej. Men man kan lave nogle små tricks. Fx. kan man gøre sådan
her: /redirect.php?url=http://eksempel.dk/
"/redirect.php" vil så bare redirecte til urlen, og derefter notere det i en
database. Man kunne også linke til fx. "/redirect.php?id=27", og så finder
den urlen ved at slå op i en database.

> Skal bruge det til at lave min egen tæller, med statistik, hvor jeg også
> gerne vil vide, hvor længe brugeren var på siden!

Den er også tricky. Folk kan sagtens føgle en 5-10 af dine eksterne links,
mens de stadig er på siden. Men man kan da få en fornemmelse af det. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kasper Johansen

Dato : 25-12-02 20:48

"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal bruge det til at lave min egen tæller, med statistik, hvor jeg også
> gerne vil vide, hvor længe brugeren var på siden!

Jeg logger hvor brugerne er på min side ved at skrive url'en til en
database. Jeg gør det så på den måde at jeg kun logger de brugere som er
logget ind. Jeg gør det mest for at se hvor meget trafik der bliver brugt på
de forskellige undersider på min side.

Jeg sætter gerne en variabel med det først, den kan du lige få :)

$in_show = $_SERVER[PHP_SELF] . "?" . $_SERVER[QUERY_STRING];

Simpelt :)

Håber du kan bruge det til noget og at i alle har haft en god jul og får et
godt nytår :)

---
Mvh Kasper

Fra : Thomas Kenne

Dato : 28-01-03 23:54

On Mon, Dec 23 2002, Andy Dufresne wrote:
> [...]
>
> Skal bruge det til at lave min egen tæller, med statistik, hvor jeg også
> gerne vil vide, hvor længe brugeren var på siden!

proev at nappe et kig paa www.phpopentracker.de - det er supergodt!

Thomas Kenne