Webcam - hvilket ?
Fra : S.F. M

Dato : 23-12-02 18:41

Hvilket Webcam kan anbefales - gerne med en god billedekvalitet ?

Hvad kræves der for at lave stream med et kamera ?

Fra : Peder

Dato : 23-12-02 19:04

>Hvilket Webcam kan anbefales - gerne med en god billedekvalitet ?

Jeg kan kun anbefale et Phillips ToUCamPro. Det giver et godt billede
selv i overraskende mørke omgivelser og bruger en ok ccd-chip. Det kan
endda ombygges til et godt lavpris ccd-kamera til astronomiske
optagelser med et lille teleskop (hvis man er lidt fiks på fingrene
). Jeg har selv brugt det som kamera på en robot, hvor det klarede
sig udmærket trods vanskelige lysforhold.

-Peder

Fra : S.F. M

Dato : 23-12-02 19:41

Er det et websted hvor din omtalte ombygning vises !!

Fra : Peder

Dato : 24-12-02 12:10

On Mon, 23 Dec 2002 18:41:21 GMT, stonefox58@hotmail.com (S.F. M)
wrote:

>Er det et websted hvor din omtalte ombygning vises !!

Der er en gennemgang her:

http://astro.ai-software.com/toucam2.html

og hovedsiden er også ganske interessant:

http://members.cox.net/roeckelein_aap/index.html

-Peder

Fra : Jørgensen

Dato : 26-12-02 10:24

Er der ikke en side med foto fra forskellige webcam, så man kan se
forskellen på dem ?

Henrik

Fra : Peder

Dato : 26-12-02 12:45

On Thu, 26 Dec 2002 10:23:49 +0100, "Jørgensen"
<sj.magic-mj-music@c.dk> wrote:

>Er der ikke en side med foto fra forskellige webcam, så man kan se
>forskellen på dem ?

Hvis du mener foto af astronomiske obejekter så er der lidt af hvert
nedenfor. Hvis du mener almindelige dagligdags foto, så kan du sikkert
finde noget andetsteds på nettet (google er din ven .

http://jjacobso0.tripod.com/
http://www.weasner.com/etx/astrophotography/quickcam.html
http://users.macunlimited.net/n.monks/astrophoto.html
http://www.astrabio.demon.co.uk/QCUIAG/